Paardendrama blijft voorals nog een mysterie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Paardendrama blijft voorals nog een mysterie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-07 21:55

Citaat:
Paardendrama blijft vooralsnog mysterie

SINT-OEDENRODE - Paardeneigenaar Ben Voets looft 20.000 euro uit voor de gouden tip inzake de dood van twee van zijn renpaarden. De dieren werden, met twee andere, vrijdagavond in hun stal in het buitengebied van Sint-Oedenrode zwaar mishandeld.

Rond die tijd is ook ingebroken in een van Voets' autobedrijven. Hij voelt zich ernstig bedreigd. De politie heeft de zaak in onderzoek, maar kon nog geen vorderingen melden. Sectie op de twee overleden paarden in het Utrechtse Veterinair Ziekenhuis heeft gisteren volgens de politie niets opgeleverd. Ook uit het buurtonderzoek is nog niks naar voren gekomen.

De familie is in zak en as. "Je snapt zoiets gewoon niet", aldus de echtgenote van Voets. Ze voelt zich gesteund door reacties uit de omgeving, maar het blijft 'een heel vervelende, afschuwelijke zaak'. Haar man is er sinds vrijdagavond nonstop mee bezig en heeft, naast het vinden van de dader, maar één voornemen: blijven rijden. "Desnoods met een tweespan in plaats van vier."

Het drama moet zich hebben afgespeeld toen Voets met zijn gezin zijn verjaardag vierde in een restaurant. Hij zei in eerste instantie vrijwel zeker te weten wie zijn paarden heeft mishandeld. De politie heeft 'die tip' onderzocht. "Maar vooralsnog zijn er geen bewijzen tegen deze man gevonden", aldus de politie.

Voets werkt in de autobranche en komt met zijn vierspan uit voor de Nederlandse Antillen. De zaak heeft de paardensportwereld diep geschokt. "Er is niks zo verschrikkelijk als een paard zien lijden. Daar machteloos bijstaan, dat kruipt in je huid. En als het opzettelijk is toegebracht, dan heb ik er geen woorden voor", zegt Jan Tops, voormalig Olympisch kampioen uit Valkenswaard. Hij had nog niet gehoord van het drama en kan het zich in eerste instantie nauwelijks voorstellen. "Dit gebeurt niet." Opzettelijke verwonding heeft hij nog nooit hoeven meemaken. "En dat zal mij ook niet gebeuren, mijn dieren staan veilig", verzekert hij.

Springruiter Leopold van Asten uit Duizel vindt het 'heel laag, heel laf'. "Ook als het een doelgerichte actie tegen iemand is, is het nog onbegrijpelijk. Dieren doe je niks, die staan overal buiten." Piet Raymakers uit Asten is gewoon woedend. "Er is geen laffere streek dan een dier te pijnigen. Een dier is altijd onschuldig."

Alle ruiters benadrukken dat het in de paardenwereld absoluut not done is om een dier te treffen. Niet dat er nooit woorden zijn of ruzies, maar elkaars beesten laat je met rust. "Dat is de erecode."

Het nieuws heeft ook Ermelo bereikt, waar de paardensportbond KNHS zetelt. Die noemt de zaak schokkend en verwerpelijk. Volgens de bond is een mishandeling van deze orde voor zover bekend nog nooit voorgekomen in Nederland.

Desondanks laat ze geen algemene waarschuwing naar paardeneigenaars uitgaan. "Daar is dit een te individueel gerichte zaak voor."

>>De politie heeft nog geen sporen ontdekt inzake de mishandeling van vier renpaarden. De paardenwereld is diep geschokt, de eigenaar looft een beloning uit.

Bron Eindhovens Dagblad.

Wat een misselijke streek!!! Ik hoop dat ze de dader(s) vinden.

Aniita

Re: Paardendrama blijft voorals nog een mysterie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:56

Hopelijk worden de daders snel gevonden!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 13:55

Hoop ik ook!
Ik vind het echt zo belachelijk, als je iemand niet moet, pak dan diegene en niet zn dieren!!
weetje wat het juist is, hij heeft een autobedrijf, als ze die auto's stelen, krijgt hij zo nieuwe. (verzekering..) dat doet hem géén pijn van binnen.
pakken ze zn paarden, daar krijgen ze niet dezelfde vn terug, en dat doet hem pijn in zn hart. veel pijn..
Echt in een woord, BELACHELIJK!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 13:52

Niet normaal meer!!! Hopelijk worden de daders snel gepakt en HARD gestraft!

Wie doet nou zoiets, waarom zijn die dieren hier de dupe van?