Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:BMC Kigali naar Las Vegas 04-04-2007
BMC Kigali en Idocus gaan elkaar ontmoeten
Zojuist werd bekend dat Laurens van Lieren en Hexagon´s Ollright (Rubiquil x El Corona) niet zullen deelnemen aan de wereldbekerfinale over twee weken in Las Vegas.
Zij worden vervangen door eerste reserve: Marlies van Baalen met BMC Kigali. De wereldkampioen springen als een 6-jarige onder Nathalie van der Mei zal nu uitkomen in een wereldbekerfinale dressuur op 's werelds hoogste platform als 15-jarige met Marlies van Baalen!
Marlies van Baalen had als eerste reserve niet meer op deze kans gerekend. "Ik vind het heel erg voor Laurens en hoop dat hij heel snel weer het Nederlandse team zal kunnen versterken. Maar natuurlijk ben ik blij met deze kans. Geweldig om nu met Frank Sinatra-muziek in Amerika te kunnen rijden! En ook geweldig om Idocus en Courtney King weer terug te zien. Courtney en ik mailen geregeld met elkaar en ik ben heel blij dat Idocus zo fit is en zo goed gaat. Apart dat Kigali en Idocus nu in dezelfde wedstrijdring zullen strijden."
Laurens van Lieren kreeg gisteren een negatief advies van de dierenartsen voor Las Vegas. De kleine bloeduitstorting die op Indoor Brabant alleen uiterlijk leek, had toch iets effect gehad op het bovenliggende weefsel van de pees van de laterale schenkel.
Laurens van Lieren was aangedaan: "Ik ben er niet eens echt teleurgesteld over dat ik niet naar Las Vegas ga, hoe geweldig ook, maar verrast en geschokt dat het iets serieuzer is dan ik had gedacht en een te groot risico met die verre reis. Mijn paard en ik zijn eigenlijk nog te jong om nu al zo geregeld met gezondheidsprobleempjes te maken te hebben. Gelukkig mag ik naast stappen ook wel een beetje draven want Hexagon's Ollright is zo fit als een hoentje. Hopelijk zal de scan over vier weken bewijzen dat we er in het buitenseizoen weer sterk kunnen staan."
(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)