Rabobank Talententeam 2007 bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loes_Joery

Rabobank Talententeam 2007 bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 12:07

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... yle=0&men=
knhs.nl

Afbeelding
Onder andere Lotje Schoots maakt deel uit van het Talententeam.
Foto: http://www.sjoert.com

‘s-HERTOGENBOSCH (KNHS) – De ruiters en amazones van het Rabo Talententeam 2007 zijn bekend. Tijdens het internationale paardensportconcours, Indoor Brabant, werden de nieuwe talenten voorgesteld aan de pers en het publiek. De teamleden zijn geselecteerd door de bondscoaches van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) op basis van hun prestaties in de sport. Door opname in het talententeam krijgen deze jonge topsporters de erkenning die ze verdienen.

Lees hier het hele bericht.

Sjoert

Re: Rabobank Talenten Team 2007 bekend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:49

-> VN

netam12

Re: Rabobank Talententeam 2007 bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:41

Ik vind dat lotje toch wel een onwijs leuk paardje heeft Lachen ben benieuwd hoe ze het allemaal gaan doen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:49

Ik wens ze allemaal succes Lachen

Citaat:
Het Rabo Talententeam bestaat dit jaar uit:
Lotje Schoots, Diederik van Silfhout, Dominique Filion, Emmelie Scholtens, Huub van der Mark, Tim Lips, Piet Raijmakers jr., Maikel van der Vleuten, Jack Ansems en Hendrik-Jan Schuttert.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:05

Ik weet het niet hoor.... Ben ik nu de enige persoon die zich verschrikkelijk ergert aan het hele "talenten" plan van die Rabobank???? Allemaal stuk voor stuk ruiters en amazones die er zonder hulp van 1 of andere bank er toch wel komen... Zoontjes en dochtertjes van.... die toch al barsten van het geld... er jaar op jaar t'och ook weer inzitten... Volgens mij is er weinig veranderd met vorig jaar of niet?

Nogmaals mijn mening: Talentjes zoek je op de plaatselijke maneges, rijverenigingen of bij de boer op de hoek. Laten ze dioe nu eens sponsoren in plaats van de duvel op ene hoop te laten schij*** (you get the point)

En van vooral zo iemand als Dominique Fillion - ooit eens een interview in BIT van gelezen - wat een arrogant en verwend wicht is dat zeg! Op de vraag of het talentenplan niet beter het geld kon besteden aan onbekend talent (zoals IK het dus graag zou zien) antwoorden deze griet dat ze dat niet nodig vond, dat het beter besteed kon worden aan mensen zoals zij.... getverdemme, de arrogantie! Ook wilde ze niet lesgeven, ze reed liever de hele dag... *zucht*

Nee, dat hele talentenplan mag van mij de prullenbak in!!!

en nee, ben niet jaloers (want die opmerkingen komen er vast) Lachen

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:09

Laatst las ik ook iets de Hoefslag of P&S, volgens mij waren dat een paar springruiters van het plan.

Het kwam er op neer dat zij het ook onnodig vonden, zij kwamen zonder dat plan er ook wel.
Ze bleven er nog vrij aardig over, maar ze vonden het gewoon grote bullshit.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:10

mmm diep in mijn hart, ben ik het met je eens barmat. ik zie er verdomd veel namen instaan van bekende ruiters en die kent die. persoonlijk zie ik het geld liever gaan naar mensen die bv het talent wel hebben,maar het niet kunnen betalen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:11

Ik ga geheel met je mee, Barmat. Ik dacht precies hetzelfde. Dat Dominique in dat Talentenplan zit verbaast me ook niets. Het zijn nooit de volstrekt onbekenden (met ontzettend veel potentie) die genomineerd zijn, maar altijd degenen die zich al prima redden tussen het 'hoge volk' in de paardenwereld.

Maar goed, ondanks dat gun ik het ze wel hoor! Ik ben ook de beroerdste niet Haha! Het blijft natuurlijk een geweldige kans.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:12

Daar heb je daar wel n goed punt, ook de anky's en edward's die niet bekend zijn omdat ze voor een of andere chique stal rijden moeten een kans krijgen, ben k helemaal met je eens Lachen !
Maar toch vind k t leuk voor Emmelie! aardig meisje (niet zoals die Dominique als k even jouw verhaal volg) en ze kan nog rijden ook Lachen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:14

Nou je bent niet de enige hoor! Ze volgens mij allemaal 5000€ en wat stelt dat nou voor als je zulke paarden bezit. Dat ze extra trainingen krijgen via de kaders, en eventueel d.m.v. extra trainingen begeleidt worden in hun overstap naar de senioren vindt ik wel een goede zaak. Bijvoorbeeld die Rabobank future test lijkt mij wel nuttig.
Maar om maar cheques uit te gaan delen. Een aantal (ex)leden willen ook helemaal niet verder in de sport. Sommige zijn na hun YR carriere gewoon gestopt met de paarden en studeren nu. En die hebben dan ondersteuning gehad via geld dat ook in de breedtesport gestoken had kunnen worden. Terwijl ze in het talentenplan al aangaven niet een carriere in de sport te beoogen, maar op basis van resultaten moeten die dan toch ondersteunt worden.

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:15

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik vind ook dat het hele Rabobank-talententeamgedoe zijn doel wat voorbijgeschoten is. In plaats van talenten actief te zoeken, geven ze ruiters die eigenlijk al kansen genoeg hebben, nog een zakcentje bij. Ook het feit dat jaar in, jaar uit dezelfde mensen in het team zitten, stoort me. Ik bedoel, Michael van der Vleuten, die was toch vorig jaar Rabobank Talent na tig jaar in het team? Wat mij betreft is een restrictie op het aantal keer lidmaatschap van het Team hier zeker op zijn plaats.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:22

Ja ik snap jullie punt wel. Toevallig omdat Pappie of Mammie (Zoals Piet Raymakers Jr.) hoog in de sport zit, het is niet erg constitutioneel.
Maar toevallig is Maikel van Vleuten wel érg leuk! Hahaha.
Ik gun het ze wel allemaal. Maar ik snap de discussie er om heen!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:25

Ben blij dat anderen mijn mening ook wel delen....
het gaat er ook niet om dat ik ze het niet gun, en dat geld is ook niet alles, maar als je dan dingen in een paardenblad leest als " nee hoor, ik ga niet lesgeven, ik rijd liever en mn ouders sponsoren mij dus waarom zou ik werken?" dan gaan mijn haren echt naar boven staan. Ik zie veel liever dat ze hun eigen natje en droogje kunnen voorzien, simpelweg door te WERKEN!! Maar dat is vaak bij deze mensen een vies woord....

Er is genoeg talent, let wel - onbekend talent! Om dan zoon-of-dochter-van weer eens een jaar langer te spekken terwijl het geld net zo goed anders besteed zou kunnen worden, vind ik echt onnodig.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 14:27

Barmat ben het helemaal met je eens!!!! Vind het zo jammer dat een aantal amazones en ruiters die ECHT talent hebben het toch net niet halen omdat ze de connecties niet hebben en niet genoeg geld voor het kopen van een paard a 100.000 euro!!!

De amazones uit t talenten team zullen best kunnen rijden maar ik durf te wedden dat ze zonder de peperdure paarden, connecties en sponsoren, niet waren geselecteerd!

Ik ga voor de amazones en ruiters met het echte talent, en niet degene met de connecties en geld!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:02

Misschien moeten we een topruiters zoeken schoondochter/zoon programma opzetten zodat we ook kans gaan maken.
tja het blijft apart maar we weten nu al jaren dat het zo is.
Je moet je voorstellen dat het gewoon reclame is voor de Rabobank en dat de talentjes in de achtertuin maar weinig voor de rabobank kunnen doen. De rabobank krijgt bekendheid door bekendheid. zo werkt dat nou eenmaal met sponsoring en daarom is het zoals het is.
De rabobank zou van mij meer credits krijgen als ze het anders doen maarja dat hebben ze nog niet door.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:12

Sponsors hebben pas interesse in je als je al presteert, niet als je op weg bent Om te gaan presteren.

Ik vindt dat Rabobank Talentenplan ook een aanfluiting. Noem het dan gewoon Rabobank Sponsorplan. Het heeft niks met ondersteunen en begeleiden van talenten in de dop te maken.

Fleurtje100 schreef:
Ze volgens mij allemaal 5000€

2000,- krijgen ze. Die mogen ze dan besteden aan trainingen.

essie79 schreef:
Laatst las ik ook iets de Hoefslag of P&S, volgens mij waren dat een paar springruiters van het plan.

Het kwam er op neer dat zij het ook onnodig vonden, zij kwamen zonder dat plan er ook wel.
Ze bleven er nog vrij aardig over, maar ze vonden het gewoon grote bullshit.
.

Stond in de hoefslag ja; de zonen van Raijmakers en Vd Vleuten... Ik heb het ook gelezen... Zelfs de talenten zelf vinden het gewoon een commercieel grapje.

Ik gun het ze verder van harte hoor. En de ruiters met minder middelen waar ECHT potentie/talent/doorzettingsvermogen komen er uiteindelijk ook wel hoor. Het duurt misschien wat langer, maar zij vinden ook echt wel een weg om er te komen. Daar ben ik van overtuigd!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:16

Jammer, weer ruiters die al een 'naam' hebben.
Het Talentenplan zou er moeten zijn voor talenten die de middelen niet hebben om 'er' te komen.

Jammer.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:18

Rose21 schreef:
Barmat ben het helemaal met je eens!!!! Vind het zo jammer dat een aantal amazones en ruiters die ECHT talent hebben het toch net niet halen omdat ze de connecties niet hebben en niet genoeg geld voor het kopen van een paard a 100.000 euro!!!

De amazones uit t talenten team zullen best kunnen rijden maar ik durf te wedden dat ze zonder de peperdure paarden, connecties en sponsoren, niet waren geselecteerd!

Ik ga voor de amazones en ruiters met het echte talent, en niet degene met de connecties en geld!

Haha idd, maarja talent zullen deze mensen toch echt wel hebben, maar dit geld hebben ze eigenlijk helemaal niet nodig. Wat een geweldig paard van Lotje Schoots, hebbe! Kwijl

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:20

Ik deel je mening wel Barmat. Anderzijds vind ik een Emmelie Scholtens en in iets mindere mate Tim Lips er dus wel in thuis horen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:26

Ben het met je eens, Barmat!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:40

bestaat er eigenlijk iets voor de getalenteerde ruiters die niet bekend zijn om ondersteund te worden?
of hebben we alleen dit ehm.. plan Clown

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:43

Barmat, ik ben het eigenlijk wel met je eens.
Ik vind dat ze dan ook échte verborgen talenten moeten zoeken, en niet mensen die er toch wel komen. Jammer is dat, omdat er best wel talenten tussen lopen, maar sommige helaas met geldgebrek. Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:44

Ik ben het ook volledig eens met Barmat. Talentenplan, laat me niet lachen. Noem het dan idd gewoon meteen sponsoring.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:50

Ook hier weer een meningdeler met Barmat!

En misschien is het wel deels jaloezie dat ik zo denk...
want ik weet zelf dat ik nooooit van dat plan gebruik zal gaan/kunnen maken.
En dat is niet (alleen) door gebrek aan talent Tong uitsteken

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 15:55

Barmat schreef:
Ik weet het niet hoor.... Ben ik nu de enige persoon die zich verschrikkelijk ergert aan het hele "talenten" plan van die Rabobank???? Allemaal stuk voor stuk ruiters en amazones die er zonder hulp van 1 of andere bank er toch wel komen... Zoontjes en dochtertjes van.... die toch al barsten van het geld... er jaar op jaar t'och ook weer inzitten... Volgens mij is er weinig veranderd met vorig jaar of niet?

Nogmaals mijn mening: Talentjes zoek je op de plaatselijke maneges, rijverenigingen of bij de boer op de hoek. Laten ze dioe nu eens sponsoren in plaats van de duvel op ene hoop te laten schij*** (you get the point)

En van vooral zo iemand als Dominique Fillion - ooit eens een interview in BIT van gelezen - wat een arrogant en verwend wicht is dat zeg! Op de vraag of het talentenplan niet beter het geld kon besteden aan onbekend talent (zoals IK het dus graag zou zien) antwoorden deze griet dat ze dat niet nodig vond, dat het beter besteed kon worden aan mensen zoals zij.... getverdemme, de arrogantie! Ook wilde ze niet lesgeven, ze reed liever de hele dag... *zucht*

Nee, dat hele talentenplan mag van mij de prullenbak in!!!

en nee, ben niet jaloers (want die opmerkingen komen er vast) Lachen

Ben ik het ook mee eens....