NK Carrouselrijden bij Duinmanege Van Poelenburgh in Schoorl

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tdl

NK Carrouselrijden bij Duinmanege Van Poelenburgh in Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 23:28

http://www.bokt.nl
nieuwsredactie

De C en D poule van het Nederlands Kampioenschap Carrouselrijden worden dit jaar georganiseerd door Duinmanege Van Poelenburgh te Schoorl in Noord-Holland. Op zondag 13 mei 2007 zullen zo'n 20 carrouselgroepen met in totaal meer dan 300 paarden vanuit het hele land naar Schoorl komen om te strijden om de hoogste rang in poule C en D van het NK Carrouselrijden. Deze wordt gehouden onder auspiciën van de Verenigde Carrousel Clubs in Nederland(VCN), een onderafdeling van de FNRS.

Het wordt een drukte van belang bij Duinmanege Van Poelenburgh op 13 mei. Naast de deelnemende groepen en hun paarden worden veel toeschouwers verwacht. De toegang is gratis en er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

Meer informatie is te vinden op:
http://www.vcncarrousel.nl

Klik hier voor het hele bericht.

Sjoert

Re: NK Carrouselrijden bij Duinmanege Van Poelenburgh in Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:26

-> VN

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:28

Citaat:
De C en D poule van het Nederlands Kampioenschap Carrouselrijden worden dit jaar georganiseerd door Duinmanege Van Poelenburgh te Schoorl in Noord-Holland. Op zondag 13 mei 2007 zullen zo'n 20 carrouselgroepen met in totaal meer dan 300 paarden vanuit het hele land naar Schoorl komen om te strijden om de hoogste rang in poule C en D van het NK Carrouselrijden. Deze wordt gehouden onder auspiciën van de Verenigde Carrousel Clubs in Nederland(VCN), een onderafdeling van de FNRS.

Het wordt een drukte van belang bij Duinmanege Van Poelenburgh op 13 mei. Naast de deelnemende groepen en hun paarden worden veel toeschouwers verwacht. De toegang is gratis en er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

Ook de carrouselgroep Van Poelenburgh zal deelnemen in de D-poule. Enkele jaren geleden is een groep enthousiaste ruiters gaan trainen onder leiding van commandante Simone Mays. Voor de wedstrijden is er een unieke samenwerking met Ruitersportcentrum "De Schimmelkroft" in Heemskerk. Zo zijn er afspraken gemaakt dat beide ploegen ieder 8 paarden meebrengen naar de wedstrijden en men elkaars paarden mag gebruiken, zodat het manegebedrijf gedurende die dagen gewoon door kan gaan. In 2006 heeft de groep van Van Poelenburgh voor het eerst meegedaan aan het NK Carrouselrijden in Zeijen (bij Assen) en is prompt gepromoveerd van de E-poule naar de D-poule. De groep is vast van plan om dit jaar door te stomen naar de C-poule!

Het carrouselrijden is een nog steeds groeiende tak binnen de paardensport. Een carrouselgroep bestaat uit acht amazones en acht ruiters. Bij het carrouselrijden rijden de amazones en ruiters met tweeën naast elkaar en daarbij is het belangrijk dat de amazones en ruiters keurig synchroon verschillende figuren uitvoeren. Wanneer deze verschillende figuren worden gereden is het van belang dat het tempo gelijk blijft zodat het samenspel van de amazones, ruiters en paarden een net en harmonisch geheel vormt. Figuren kunnen met tweeën / drieën/ vieren / zessen en achten gereden worden. De vele combinaties en variaties van de carrouselfiguren maken het voor het publiek erg aantrekkelijk om naar te kijken.

Meer informatie is te vinden op:
http://www.poelenburgh.nl/
http://www.poelenburghcarrousel.nl
http://www.vcncarrousel.nl

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 08:49

Wel leuk dat het bij poelenburgh is!
Ben benieuwd hoe het allemaal loopt Lachen Het zal wel erg druk worden!
Het minder leuke is dat je niet mag rijden met je eigen paard.. (sta zelf bij poelenburgh)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:24

wij gaan meedoen in de D poule. ik ben reserve ruiter van de schimmelkroft maar ga met het nk mee als fotograaf.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:34

Ook wij doen mee in de D-poule. Ben benieuwd, het zal wel ontzettend druk zijn...

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:40

borrie01 schreef:
wij gaan meedoen in de D poule. ik ben reserve ruiter van de schimmelkroft maar ga met het nk mee als fotograaf.

Leuk! Ik was zaterdag nog bij de schimmelkroft voor de uitwisselingswedstrijd, ik reed op Robuust wat een leuk paard!!!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:08

Waarom staat er niks over de A en B poule, die zijn toch het belangrijkste Bloos
C en D poule is er alleen maar nog vóór dat je in de a of b zit!!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:57

xsimone schreef:
Waarom staat er niks over de A en B poule, die zijn toch het belangrijkste Bloos

Doe jij ff arrogant, wat maakt dat nou weer uit?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:02

Dit staat op de voorpagina omdat de TS reclame maakt voor Poelenburgh neem ik aan. En toevallig wordt daar de D- en C-poule gereden.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 22:45

Wij gaan ook meedoen

Ursje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:52

xsimone schreef:

Nou de C en D-poule zijn net zo belangrijk hoor. Ik rij nu in de B-poule, maar ben ooit ook in de D begonnen.
Alle carrousel wedstrijden met het NK zijn net zo leuk om te kijken of je nou E of A-poule rijdt.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:27

Shaar schreef:
Dit staat op de voorpagina omdat de TS reclame maakt voor Poelenburgh neem ik aan. En toevallig wordt daar de D- en C-poule gereden.

Sjoert heeft het verplaatst naar Voorpagina Nieuws, dus denk niet dat de TS dat zelf doet om reclame te maken......
Volgens mij kan een gewoon lid niet eens zelf wat op de voorpagina plaatsen of wel?
Pff

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:32

Ursje78 schreef:
xsimone schreef:

Nou de C en D-poule zijn net zo belangrijk hoor. Ik rij nu in de B-poule, maar ben ooit ook in de D begonnen.
Alle carrousel wedstrijden met het NK zijn net zo leuk om te kijken of je nou E of A-poule rijdt.

helemaal mee eens!
wij zitten nou al heel lang in de A-poule maar wij zijn ook ooit daar begonnen
net zo belangrijk dus! Haha!

Ursje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:29

Haha zie in je profiel dat je uit Capelle a/d IJssel komt. Daar zijn dit jaar de A en B-poule. rijden we dus bij jou op de manege. Wie weet zien we elkaar daar wel.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 23:38

ladymagic schreef:
Shaar schreef:

Sjoert heeft het verplaatst naar Voorpagina Nieuws, dus denk niet dat de TS dat zelf doet om reclame te maken......
Volgens mij kan een gewoon lid niet eens zelf wat op de voorpagina plaatsen of wel?
Pff

De TS heeft het bericht wel geplaatst om de aandacht hierop te vestigen, maar Sjoert heeft het inderdaad op de voorpagina gezet. Dus de vraag waarom de A- en B-poule niet genoemd worden vind ik dan ook een beetje vreemd. Lachen

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:39

tujuh schreef:
borrie01 schreef:

Leuk! Ik was zaterdag nog bij de schimmelkroft voor de uitwisselingswedstrijd, ik reed op Robuust wat een leuk paard!!!

Robuust is inderdaad een leuk paard.

tujuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:47

Ik hoorde dat Robuust meegaat naar Poelenburgh, ik rijd dan op m'n eigen paardje, dus dan heeft iemand anders de eer om hem te rijden.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:18

Jammer jet Knipoog
Mja fransepanse is ook een toppertje Lachen

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:20

Ja klopt hij gaat mee. het is een eigen paard maar mag gewoon mee.

ik mag 28 april invallen bij de uitwisseling bij schooteroog heb er zin in.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 12:20

Wij doen dit jaar mee aan de C-poule, dus ook wij komen ook naar Poelenburgh!

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 14:29

heyz had nog helemaal niet gezien dat er een forum was over de NK maar gezellie!
heb er erg veel zin in!
en ik mag gelukkig ook op me eigen paardje want lumiere is echt een moeilijk paard haha maar hij was wel lief!

Vaillant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 14:32

jullie kunnen trouwens ook kijken op www.poelenburghcarrousel.nl daar staat ook nog veel info en onze ruiters en paarden natuurlijk

en @fiona de manege blijft langer open s'avonds dus je kan dan gewoon je paard doen

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 19:12

Vaillant schreef:
heyz had nog helemaal niet gezien dat er een forum was over de NK maar gezellie!
heb er erg veel zin in!
en ik mag gelukkig ook op me eigen paardje want lumiere is echt een moeilijk paard haha maar hij was wel lief!

Lumiere is een merrie Clown haha. Ze is een echt oude rot in het vak. ze is niet moeders mooiste maar een echte schat.