Nu ook internationale concoursen in IJzerlo (Achterhoek)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Nu ook internationale concoursen in IJzerlo (Achterhoek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 22:24

http://www.gelderlander.nl
De Gelderlander

Manege de Achterhoek beschikt over een grote nieuwe rijhal.

Het werk aan de nieuwe hal van manege De Achterhoek in de Aaltense buurtschap IJzerlo is nog niet helamaal af, getuige de timmerman die buiten met een kozijn bezig is. Maar in de bak rijden al ruiters en amazones, onder begeleiding van een instructrice, rond. "Sinds een week worden al lessen gegeven," zegt eigenaresse Alice Westerveld. "Ook aan gehandicapte ruiters."

Klik hier voor de rest van het artikel.

Annash
Blogger

Re: Nu ook internationale concoursen in IJzerlo (Achterhoek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 22:24

De nieuwe hal is met een afmeting van dertig bij zestig meter niet alleen geschikt voor lessen, er kunnen ook nationale en internationale concoursen worden gehouden. De oude hal, die vijftien bij 32 meter meet, is voor concoursen niet geschikt. "Die gebruiken we nu om jonge paarden te laten wennen aan het lopen met teugel en zadel. En we kunnen 'm verhuren aan verenigingen die ponykampen willen houden."

Met de realisatie van de nieuwe hal, waarvan de bouw in september begon, is een langgekoesterde wens van Alice en haar man Eddie Sticker in vervulling gegaan. Nadat het echtpaar in 1996 de manege van vader Henk Westervelt had overgenomen, vroeg Alice Westervelt de gemeente Aalten al om toestemming voor uitbreiding van de rijhal, omdat de oude hal niet voor concoursen geschikt was. Maar het ontbrak Westervelt en haar man aan geld. "Mijn vader zat hier gehuurd, wij hebben het gekocht. We moesten geld ophoesten voor de aankoop van de grond en boerderij, die ook opgeknapt moest worden. En voor de mini-camping. Bovendien hadden Eddie en ik destijds beiden nog een baan," aldus Westervelt.

Maken nu nog vooral leden 'haar' eigen rij- en ponyvereniging gebruik van de nieuwe hal, door het lidmaatschap van de Federatie Nederlandse RijScholen (FNRS) mogen ook leden van andere maneges in IJzerlo rijden. "En mogen onze leden, tot de M-klasse, bij andere maneges rijden." Manege De Achterhoek beschikt sinds drie weken over het veiligheidscertificaat van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:57

Oei dat is wel beter!

Lekker dichtbij ook!

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 09:29

Op www.manegedeachterhoek.nl zijn foto's te zien van de bouw van de nieuwe hal !
Bij nieuwbouwinfo . . Ziet er erg goed uit !

Wij gaan er altijd met onze vereniging op kamp.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:20

Ik ben 1 van de rijdende leden van de LR IJzerlo en helaas is het er voor ons niet beterder op geworden. Wij mogen als LR geen gebruik maken van de nieuwe accomodatie, omdat Alice daar elke dag dubbele lessen gaat draaien. Ik en velen met mij hebben hierdoor het lidmaatschap opgezegd, omdat wij alleen nog maar in de oude binnenmanege kunnen rijden tegen betaling. Die is echt veel te klein! Het is heel leuk zo'n nieuwe manege en ik gun het de familie Sticker van harte, maar het moet ze nu niet naar de bol gaan stijgen.....

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:22

He das wel super
ik heb er gewerkt

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:52

Hee anke dat ziet er super gaaf uit idd,, Haha! Cool
ik hoop dat onze pony's daar mogen staan als we daar op kamp gaan mar zal wel niet zo zijn,,
helaas,, Huilen mrjaa we gaanhet daar zeker naar ons zin krijgen,, Pling