Matthew Dowsley en Cinderella starten niet in Las Vegas

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Matthew Dowsley en Cinderella starten niet in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:49

http://www.eurodressage.com/reports/sho ... y-eye.html
eurodressage.com

Matthew Dowsley en de hannoveraanse vosmerrie Cinderella (v. Carbid) zullen bij de wereldbeker dressuur finale in Las Vegas niet aan de start verschijnen. Enkele dagen voordat deze combinatie aan de meedeed aan Indoor Brabant, werd er bij de merrie een tumor vastgesteld boven het rechter oog. De snelgroeiende tumor is volgens de tests gelukkig goedaardig. Dierenartsen hebben de Dowsley en de eigenaar Claudia Harper geadviseerd om niet te starten in Las Vegas zodat de merrie een overbodige stress bespaart zal blijven, waardoor ze ook onmiddelijk met de behandeling kunnen starten. Vanwege de snelle groei van de tumor, is te verwachten dat een operatieve ingreep snel zal volgen.
Uiteraard zijn zowel ruiter als eigenaar en de grooms teleurgesteld over het feit dat ze niet kunnen starten in Las Vegas, maar het welzijn van het paard gaat in hun ogen voor.
Tijdens Indoor Brabant eindigde bovenstaande combinatie bij de Kür op muziek op een 15e plaats met een score van 66.050%.

Lees hier het nieuwsbericht.

marleenn

Re: Matthew Dowsley en Cinderella starten niet in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:41

Dat is echt verschikkelijk als je er achter komt dat je paard een tumor heeft. Gelukkig is het goedaardig en kan het verwijderd worden. Hopen dat het allemaal weer goedkomt. Ik kan me voorstellen dat ze verschikkelijk balen dat ze niet in Las Vegas kunnen starten, maar gezondheid gaat inderdaad voor!

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:10

Nou dat is toevallig! Ik zat op de tribune afgelopen zaterdag en toen zei ik nog, dat paard lijkt wel een dik oog te hebben Vork maarja wel balen!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:30

Ik zat ook op de tribune, vond het een gewéldige 'kür! Wel echt verschrikkelijk, en gelukkig is het goedaardig!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:10

Wat verschrikkelijk zeg..! Gelukkig wel goedaardig maar dan nog.. Ach gut sterkte en beterschap!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:55

Wat een vervelend bericht. Gelukkig is het goedaardig. Maar wat nog fijner is, is dat eigenaar en ruiter kiezen voor gezondheid boven de sportieve prestaties! Heel veel beterschap gewenst!