Meer ruiterpaden nodig in het Groene Hart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Meer ruiterpaden nodig in het Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:18

http://www.ad.nl/groenehart/article1215683.ece
ad.nl

GROENE HART - Het snel groeiende legioen paardenliefhebbers verdient een veel beter net van ruiterpaden...
Vooral aan de randen van steden en dorpen, waar veel manages zijn, is een forse uitbreiding op zn plaats.
Wat ANWB-regiomanager Ko Droogers betreft, komt er in het Groene Hart 250 kilometer ruiterpad bij. Op dit moment zijn er in de streek nog nauwelijks speciale paden voor paarden en ponies. Noodgedwongen maken de ruiters gebruik van de openbare weg of fietspaden. Dat leidt tot gevaarlijke situaties, meent Droogers. Ook paardensportverenigingen en manegehouders hekelen deze situatie regelmatig.
Dat er in het Groene Hart zo weinig routes voor ruiters zijn, heeft ook te maken met de grondgesteldheid. Het slappe veen is slecht bestand tegen paardenhoeven. Dat probleem is op te lossen, zo meent de ANWBer, door routes te koppelen aan fietspaden. Ook daaraan is trouwens een tekort.

Lees hier het complete artikel.

avanoort

Re: Meer ruiterpaden nodig in het Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:35

EENS. Goed artikel!
Vooral in de Gemeente Breukelen hebben we hier behoefte aan!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:40

Tja, wat kan ik zeggen, ben het er op zich wel mee eens. Maar begrijp ik het nou goed dat ze ons de fietspaden op willen sturen? Dat juist liever niet, liever een goed ruiterpad ernaast. Anders blijf je het gedoe met paardendrollen houden, om maar niet te spreken van mensen die geen rekening met paarden op de weg willen of kunnen (angst) houden. Lees vooral ook even de reacties eronder, lekker kort door de bocht weer.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:48

ja in de berm van fietspaden. Toch zou het al een verbetering zijn als deze worden verstevigd Ja
Of verbreed Knipoog

Ik heb ook gereageerd op het ad, Haha!

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:51

Dat zou heerlijk zijn als er meer ruiterpaden komen!
Automobilisten houden, meestal weinig rekening met ruiters. Fietspad is ook niet alles, ,dus een eigen pad!! Ja graag

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:54

Ik rij altijd al op de fietspaden want bij ons wil je echt niet op de weg rijden hoor! Met het ruiterbewijs hebben ze dat dus wel moeten doen en automobilisten doen werkelijk alles om je rakelings voorbij te rijden of moeten keihard in de rem omdat jij daar aan het stappen bent, levensgevaarlijk!!! Doe mij het fietspad maar..... Denk dat zeker bij ons in de buurt het geen optie is om er nog een pad naast te maken, die ruimte is er veela niet eens.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:55

Ja meer ruiterpaden zou mooi zijn en dan niet dicht langs een weg of een fietspad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:56

En niet alleen in het groene hart
Hier in limlandia mag het ook Ja

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:25

Hier in het noorden mag van mij ook veel meer ruiterpad komen.
En ik heb me er al langer over verbaasd dat ze bij het aanleggen van verplichte en recreatieve fietspaden niet gelijk een dikke meter breder verstevigen en dan een laagje stevig zand erop evt met gras ingezaaid en bijhouden zodat je standaard langs een fietspad een ruiterstrook hebt...
Voor die fietspaden zijn ze toch bezig, dus in verhouding is dat niet zoveel duurder...

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:39

Ik kan geen een ruiterpad opnoemen, hier in Zuid-limburg. Ze zijn hier echt heel schaars!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:44

Ik ben ook zeker voor.
Ik heb het er regelmatig over met de eigenaresse van mijn vp. Wij rijden altijd over de dijk en door het dorp, over smalle en drukke wegen. We hebben zo af en toe een polderachtig stukje om lekker te rijden, maar ruiterpaden zijn nergens te bekennen.
Ik had inderdaad ook gehoord dat het niet zo makkelijk was met de veengronden, maar blijkbaar is dit ook op te lossen.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:12

Dat is nog eens een goed idee, bij mijn in de gemeente in geen 1 ruiterpad Bloos!
Maar volgens mij woon ik niet in het groene hart.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:17

Ik woon in het Groene Hart (Harmelen) en ruiterpaden zijn hier gewoon niet! Ik vind het dus een goed idee dat er meer ruiterpaden moeten komen in het Groene Hart.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:42

Ik ben absoluut voor, je kan in de krimpenerwaard redelijk goed buitenrijden alleen het is erg jammer dat er haast geen ruiterpaden zijn en tegenwoordig wordt er heel goed gecontroleerd of je een ruiterpad gebruikt in Krimpen, want zodra je op het fietspad met je paard stapt dan ben je de klos, is natuurlijk logisch maar we hebben weinig keus, en buitenrijden is toch best lekker!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:32

idd ik ben ook vooooor Ja