Paardrijden met diabetes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Paardrijden met diabetes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:08

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=7885&pCa ... ID=&CatID=
knhs.nl

Den Bosch (KNHS)- In PaardenSport werd het al aangekondigd, op de zondagochtend tijdens Indoor Brabant kwam de Bas van de Goor Foundation in actie in de Brabanthallen. Deze foundation, een initiatief van ex-topvolleyballer Bas van de Goor maakt zich sterk voor kinderen met diabetes die willen sporten.
Om meer bekendheid aan paardrijden met diabetes te geven verzorgden Bas en Elsemiek van Zuilen, ambassadrice van de Bas van de Goor Foundation en zelf amazone, zondag tijdens Indoor Brabant een paardrijclinic voor tien jonge kinderen met diabetes.

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de beschermvrouwe van de foundation, Erica Terpstra zondag ook aanwezig was in de Brabanthallen. Door een foutje in haar agenda was zij er echter al op zaterdag. Helaas kon ze er daardoor niet bij zijn toen tien kinderen met diabetes, na deelname aan een clinic, een tienrittenkaart kregen overhandigd. De tienrittenkaart, goed voor evenzoveel paardrijlessen, is ter beschikking gesteld door de KNHS en FNRS.

Carolinef

Re: Paardrijden met diabetes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:09

eigenlijk kan je ook alles met diabetes alleen veel heel veel controleren, maar goed dat ze de kinderen een stapje de goede richting op geven en dat ze vooral niet het idee krijgen dat ze als diabeet zijnde niks meer kunnen OK dan!

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:26

Mijn zusje heeft al vanaf kleins af aan diabetes en rijd al jaren paard! In principe is het heel goed te doen om te sporten met diabetes, maar de extra begeleiding en controle is echt een harstikke goed initiatief!!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:33

Ik heb nu bijna 7 jaar diabetes en het is voor mij nooit een belemmering geweest om paard te rijden! Alleen op concours even extra testen, want een hypo tijdens het parcours lijkt me niet echt grappig...
Super initiatief dat diabetes en ponyrijden wordt gestimuleerd voor jonge kinderen!!