Observatiewedstrijd gehandicapten paardrijden Wanroij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Observatiewedstrijd gehandicapten paardrijden Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 22:59

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Bondscoach Diederik Wismeijer: “Dit is net zo goed topsport!”

Zondag 25 maart 2007, een mooie lentedag voor de observatiewedstrijd voor gehandicapte ruiters en amazones in Wanroij, die tevens open was voor inschrijving van nieuwe combinaties. Eén van deze nieuwkomers is Mette van Dongen. De merrie Chiara is in eigendom van de Duitse trainer Johan Hinnemann. Mette en Chiara zijn sinds een maand of drie intensief aan het trainen. Dit doen ze onder begeleiding van Natascha Meijer, instructrice bij het NCPG, en bondscoach Diederik Wismeijer. “Ik ben stapelgek op Chaira, het is zo’n fijn paard. Johan gebruikte haar enkel als fokmerrie, maar nu we serieus bezig zijn gaat ze alleen de sport in. Op onze eerste wedstrijd in Udenhout, waar ik nog niet officieel startte, was ik al blij dat ze de proef door liep, omdat ze helemaal geen wedstrijdervaring heeft. Het doel voor vandaag was om de proef net zo door te rijden als tijdens de training. Dat lukte, dus ik ben erg tevreden,” lacht Mette. “Ik hoop ooit nog de Paralympics te mogen rijden.”

Lees HIER verder

Annash
Blogger

Re: Observatiewedstrijd gehandicapten paardrijden Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 23:02

Petra van de Sande: “Toscane is pas echt kicken!”

Grade 2 en 3 werden samengevoegd als rubriek. De eerste proef werd gewonnen door Gert Bolmer met Ozzy. Hij scoorde 65,23%. Tweede werd hier Petra van de Sande, zij scoorde 62,85%. Deze twee combinaties wisselden in de einduitslag van de tweede proef om: Gert werd tweede met 64,54% en Petra won. Met Unsiga, een zwarte Gribaldi nakomeling, scoorde zij in deze proef maar liefst 69,09%. “Unsiga heb ik al vanaf dat ie 2,5 jaar was en ik heb hem zelf zadelmak gemaakt. Daarna heeft iemand anders hem doorgetraind. Eigenlijk is hij mijn reservepaard. Mijn eerste paard, Toscane, een schimmel van de hengst Obelisk, is momenteel geblesseerd. Zo kwam het dat ik een week of zes terug Unsiga weer overnam. De jury van vandaag is doorgaans vrij streng, dus ik was erg verrast toen ik mijn score hoorde! Unsiga is een fijn paard, maar Toscane is echt kicken!” vertelt ze enthousiast. “Toscane hoop ik mee te kunnen nemen naar de internationale wedstrijd in Mannheim, Duitsland. Binnenkort hebben we een trainings/wedstrijd weekend in de Wouwse Plantage. Unsiga mag dan ook weer mee en daarna gaat hij mee naar Wenen. Dit is een belangrijke wedstrijd. Als we daar 65% of hoger scoren, mag ik tussen mijn twee paarden kiezen om in te zetten. Dan kan ik gelijk kijken welke het hoogste scoort.”

Bondscoach Diederik Wismeijer was uiteraard aanwezig om de presentaties te observeren. Een aantal goede resultaten, concludeert hij. “En een mooie kans om het nieuwe talent te zien rijden. Ook het gehandicapte paardrijden is echte topsport hoor. Juist doordat er wat gecompenseerd moet worden, is er meer doorzettingsvermogen nodig.”

Grade 4 werd opgesplitst in twee groepen: de eerste groep reed twee dressuurproeven, de tweede groep reed één dressuurproef en een kür op muziek. In de eerste groep won Lotte Krijnsen met Twinkle overtuigend beide proeven. Zij scoorde 64,58% en 66,29%. De tweede plaats ging hier, eveneens in beide proeven, naar Sjerstin Vermeulen met Ontario. Deze combinatie scoorde 62,92% en 61,58%. Ook in de tweede groep was er een overtuigende winnares: Sabine Peters. Zij rijdt op reguliere wedstrijden op ZZ Zwaar niveau en is tevens lid van het Nederlandse team. Voor de Paralympics van 2008 heeft zij zich met ditzelfde paard ook al gekwalificeerd. In de dressuurproef scoorde zij 71,29% met Papillon. Op tonen van onder andere ‘She’s got the look’ van Roxette won deze combinatie ook de kür op muziek met een score van 73,90%.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:38

leuk hoor beide stukken ze hebben inderdaad het mooie weer mee gehad ,
is er iemand van hier ook wezen kijken ?

Boy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 10:40

Leuk om te horen dat toscane het zo goed doet!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:06

JA! Ik ben hier geweest. Vriendin van me moest rijden in grade 2.
Ze reed 2 mooie proeven met een score van 60%!
We waren echt super trots op haar. Voor foto's zie www.stable-enable.nl

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 11:46

he leuk dat er foto's van zijn !

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 12:19

liezzie schreef:
We waren echt super trots op haar. Voor foto's zie http://www.stable-enable.nl

Ze staat ook in het eerste stuk, heb haar geinterviewd Knipoog
Heb het verslag zelf geschreven, dus komt niet van horses.nl ofzo af.
Ik schrijf sinds kort voor het NCPG (www.ncpg.nl - www.ncpg-kenniscentrum.nl) dus vandaar dat ik gisteren zelf aanwezig was in Wanroij.
Heb je me niet gezien? Haha!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:00

Zijn er ergens op internet de gehele uitslagen te vinden?

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:46

Shanna16 schreef:
liezzie schreef:
We waren echt super trots op haar. Voor foto's zie http://www.stable-enable.nl

Ik schrijf sinds kort voor het NCPG (http://www.ncpg.nl - http://www.ncpg-kenniscentrum.nl) dus vandaar dat ik gisteren zelf aanwezig was in Wanroij.

Ja, ik heb je wel gezien! Jij mij ook, weet ik zeker. was de hele dag bij Mette en Yvette. Had een blauwe jas aan en een bril op.
En die mooie vlechten van chiara en de foto's zijn van mij!!!!

Interview staat inmiddels op de site van het kenniscentrum en de NCPG site

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:27

liezzie schreef:
Shanna16 schreef:
Ik schrijf sinds kort voor het NCPG (http://www.ncpg.nl - http://www.ncpg-kenniscentrum.nl) dus vandaar dat ik gisteren zelf aanwezig was in Wanroij.

Ja, ik heb je wel gezien! Jij mij ook, weet ik zeker. was de hele dag bij Mette en Yvette. Had een blauwe jas aan en een bril op.
En die mooie vlechten van chiara en de foto's zijn van mij!!!!

Interview staat inmiddels op de site van het kenniscentrum en de NCPG site

Oh was jij dat, haha!
Zal eens even kijken op de website. Lachen

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:52

Sannie1980 schreef:
Zijn er ergens op internet de gehele uitslagen te vinden?

Te vinden op www.stable-enable.nl
onder het kopje nieuws

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:28

Alleen jammer dat de zwarte gribaldi van Petra volgens mijn laatste berichten een ruin is, ik weet namelijk dat hij vrij laat gecastreerd is? Ik hoop niet dat ie ook nog aan een sex-change heeft gedaan Clown ! Maar wel heel leuk stukje hoor! Leuk dat er eens wat meer over dat deel van de sport geschreven wordt. Hoop ook dat Toscane snel er ook weer bij is. Dat is inderdaad ook een hele gave merrie..

Boy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:06

ja toscane kan echt ongeloofelijk lopen! als jong paard draafde die voor een 11! leuk dat ie het nu zo goed doet in deze mooie tak van onze hippische sport!