Vanmiddag is de kur op muziek gewonnen door Isabel Werth en Warum Nicht FRH die samen een percentage van 82,400% behaalden. Deze combinatie maakte nauwelijks fouten. Op een tweede plek eindigde Andreas Helgstrand. Hij liet met Blue Horse Matine een spectaculaire proef zien. Bij het verlaten van de ring, kreeg deze combinatie zelfs een staande ovatie van bijna het complete publiek. Silvia IKlé reed met Salieri 79,600% bij elkaar. Zij liet tijdens haar proef geen steekje vallen en toonde samen met haar paard een prachtige piaffe en passage. Dit was voldoende voor een derde positie. Beste Nederlander was Edward Gal die met Gribaldi op een vijfde positie uitkwam. Gal behaalde met zijn KWPN-goedgekeurde dekhengst een percentage van 76.300% Jan Brink eindigde met Briar nipt onder Gal. Briar was met name in het begin wat afgeleid, uiteindelijk resulteerde de proef in een percentage van 76,200%.
Sorry dat ik het zeg, maar vond Blue Horse Matine dus helemaal niet zo goed... Oke, er zit veel showelement in, maar hebben jullie dat ontzettende staartzwiepen niet gezien? Hoofd was ook niet echt ontspannen ofzo Nee, vond de tweede plaats echt onterecht, had onder de nr3 moeten eindigen wat mij betreft!
Wat ik gezien heb van Matine was inderdaad veel staartzwiepen (niet nu hoor, maar ergens vorig jaar was hij opeens zo'n grote verrassing). Ik vind dat Sylvia Iklé zo mooi rijdt; het is niet zo spetterend maar erg constante kwaliteit. Ook ik wil graag een link om dit te zien, want ik heb het gemist
Ik vond Matine inderdaad een fantastisch paard. Ik beschik echter niet over de kennis of de techniek om te zeggen wie van beide beter was, wat mij als "leek" aanspreekt hoeft niet hetgeen te zijn wat voor de jury correct is. Kan wel zeggen wat mij niet aanspreekt... Die meneer in zijn Cavelarie outfit... Ik weet niet of het aan zijn kleding lag of aan zijn manier van rijden. Dat heeft mij zo erg afgeleid dat ik heel het paard eigenlijk niet meer gezien heb. Ik heb liever dat ik eerst het paard zie en blijf zien en me dan realiseer dat er ook een ruiter opzit.
Heb de laatste acht combinaties zien rijden. Matiné is inderdaad prachtig en de passage en piaf geweldig. Maar dat staartgezwiep
De proef van Silvia Iklé vond ik het fijnst om te zien. Niet echt sensationeel, maar wel constant, mooi en ontspannen gereden. Voor mij is zij een echte vakvrouw