Pony's en bokken in veiligheid gebracht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Pony's en bokken in veiligheid gebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 10:44

http://www.destentor.nl/flevoland/article1235916.ece
De Stentor

BIDDINGHUIZEN/HARDERWIJK - Natuurmonumenten heeft vandaag met succes de tien bokken en vier pony’s van twee Veluwemeer - eilanden gehaald.
De dieren zijn uit voorzorg geëvacueerd nadat deze week bekend werd dat op een derde eiland bokken waren gestorven. Vermoedelijk gevolg van de januaristorm, waarin de grazers onderkoeld raakten en doodgingen.

Het vangen van de dieren op de twee andere eilanden viel mee, zegt een woordvoerder. Tot onderzoek naar de dood van de dertien bokken is afgerond blijven de gezonde dieren in een weiland in de buurt van Biddinghuizen.

Mieke_Cunna

Re: Pony's en bokken in veiligheid gebracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:50

Gelukkig is de operatie goed gegaan.
Ik woon er vlakbij.
Is er ook bekend waar de dieren nu verblijven?

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 10:53

Sjeetje ik wist niet eens dat er pony's op de eilanden stonden.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 12:06

Ik wist niet dat ze er nog opstonden in de winter, heb ze wel eens zien lopen, echt grappig.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:20

Schandalig !!!! .....Ik mis hier een regel waarin staat dat de Natuurmonumenten 1 x per MAAND zijn rondje deed om te kijken of alles OK was !! Ik vind dit vele malen erger dan het paardendrama in Friesland. Daar deed men alles om de dieren in veiligheid te brengen. Deze bokken lagen al weken dood zonder dat ze opmerkten. Wat.... natuurmonumenten... ttsss, dieren aan hun lot overlaten en kijken hoe lang ze zonder verzorging kunnen. Aanklagen die hap en voor het gerecht slepen, net als iedere andere mishandelaar van dieren !!!!! Boos! Boos! Boos!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 13:36

Cristina schreef:
Schandalig !!!! .....Ik mis hier een regel waarin staat dat de Natuurmonumenten 1 x per MAAND zijn rondje deed om te kijken of alles OK was !! Ik vind dit vele malen erger dan het paardendrama in Friesland. Daar deed men alles om de dieren in veiligheid te brengen. Deze bokken lagen al weken dood zonder dat ze opmerkten. Wat.... natuurmonumenten... ttsss, dieren aan hun lot overlaten en kijken hoe lang ze zonder verzorging kunnen. Aanklagen die hap en voor het gerecht slepen, net als iedere andere mishandelaar van dieren !!!!! Boos! Boos! Boos!

Tja, dat die regel niet in het nieuwsbericht staat, daar kan ik niks aan doen Clown

Als het echt zo is, vind ik het wel heel erg! Bloos!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:19

ik zal wel even naar ze zwaaien als ik ze zie me zus woont daar op een boerderij dus ik zal eens bellen of ze daar staan Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:34

nee daar staan ze niet... ik had ze vanmorgen en vanmiddag gezien, leuke beestjes hoor!!!
ze staan net voorbij t flevostrand aan de kant van dat rare kunstwerk (blauw/paarse ding)

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:26

Cristina schreef:

Helemaal mee eens.
Bij ons stond de dierenbescherming al op de stoep toen iemand gebeld had dat er een dood lammetje tegen de draad lag. Dit bleek een stuk piepschuim te zijn. Frusty
Gewoon een proces verbaal, ook voor 'Natuur Monumenten'