Chinese springruiter zoekt paard voor Spelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Chinese springruiter zoekt paard voor Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 18:37

www.anp.nl
anp.nl

PEKING (ANP/AFP) - Tian Hua is een getalenteerde springruiter. De 17-jarige jongeman is uitverkoren om in 2008 als eerste Chinees mee te doen aan de springwedstrijden op de Olympische Spelen. Alleen, hij ontbeert een paard.

Hua's talent staat buiten kijf. Hij wordt in Engeland getraind door de Australische topcoaches Lucinda en Clayton Fredericks en die omschrijven hem als een natuurtalent met de potentie om topruiter te worden: ,,Het enige dat hij nodig heeft is een toppaard'', aldus de coaches.

In China is inmiddels fondsenwerving begonnen voor Hua. De staatsmedia rapporteerden donderdag dat binnen een dag 250.000 dollar was gestort op een speciale bankrekening. Voor een toppaard zijn wel enkele miljoenen nodig.

oosterhoff

Re: Chinese springruiter zoekt paard voor Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:43

Ik bied de mijne aan!!!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:50

Ik heb hier nog een veel te dikke kreupele Fjord staan? Haha!

Ze is wel heel lief Lovers

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:51

Enkele miljoenen? Bedoelen ze daar alles bij in? Dus de verzorging voor de komende tijden? Het zijn vast de bedragen die omgaan, maar ik denk dat ie voor veel minder echt wel een toppaard kan rijden. Misschien zelfs 2 of 3. De prijzen worden wel wat erg hoog. Zonder alle toestanden is elk paard hetzelfde waard.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:10

enkele miljoenen chinese knossols denk ik.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:11

Ze zullen er wel 1 willen opkopen uit een team van een ander land, zoals Okidoki uit ons nederlands team en daar zijn idd heel wat miljoentjes voor nodig Haha!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:17

Jammer genoeg kan ik dan niet, anders was ik wel met mijn 19-jarige chronisch kreupele merrie willen gaan. Moest ik wel even tegen de boer aangeven dat ik die dag wat later zou terugkomen op de boerderij zodat hij het hek nog niet zou sluiten... Haha!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:23

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:26

@superpony: Dus echt niet, voor dat paard zijn enkele miljoenen nodig Knipoog
Er zijn vast nog wel onontdekte superpaarden, maar ze moeten ook het niveau en de beste en hoogste africhting hebben en het karakter. En dit allemaal in korte tijd vinden.. nou dat wordt knap lastig!!
Er bestaan maar barweinig echt goede, goed opgeleide paarden die hoog in de sport lopen en die het karakter ook nog eens mee hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:37

Ja, ik snap het ook wel, maar ik kan niet anders denken dan dat elk paard hetzelfde waard is. Wij hangen er prijskaartjes aan. dure dekking, duur dit, duur dat.......Is ook wel goed voor de sport misschien, want er moet nou eenmaal geld in komen. Ik denk alleen niet dat OKidoki weet dat ie zoveel meer waard is dan onze shet. Als ze samen zouden lopen, gaan ze vast paard zijn en niet daarover discussieren.... wat was jij nou waard? hahaha, Sorry!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:30

Wanneer je niet in de paardenhandel zit kan het zijn dat je dat inderdaad ook niet goed snapt.. Begrijp je punt wel, maar het is zeer onlogisch. Helemaal wanneer je bedenkt hoeveel je verdienen kan gaan aan zo'n wedstrijd, dan zijn die paarden ook niet gewoon 500 euro netzoals je shetje, omdat het een paard is 'net zoals jouw shetlander'..
Zo zit de wereld ook niet in elkaar.

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:31

nou hij mag de mijne wel lenen als er voorzichtig mee is Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 17:33

Ik vind een paar miljoenen wel erg veel.
Er zijn zat goedkopere top paarden die al boven gemiddeld presteren.
Hij heeft immers nog dik anderhalf jaar om het paard te trainen.
Als hij zoals ze zeggen een toptalent is kan hij ook erg veel uit een goed paard van een half miljoen halen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 20:53

sammie, dat begrijp ik heel goed hoor. Ik heb niet alleen maar een shetje en voorheen ook wel wat meer gehad. Er gaat veel geld om en dat is goed, dat zei ik ook. Ik zeg alleen dat in principe elk paard hetzelfde waard is, en ze zelf het verschil niet weten. Ze zijn van vlees en bloed en allemaal even kwetsbaar.

Het is wat daantjuhhh zegt. Een goeie ruiter kan zelf een hoop bereiken. En het blijft ook een beetje een gok altijd.

Vorige keer even naar dat anky programma gekeken, wilde iemand een jong paard die op topniveau zou kunnen komen met een budget van 25.000 euro. Laatst een jong meisje die een kant en klaar paard wilde rond de 100.000. Ik denk dat beiden met een ander budget ook waren geslaagd. Als de eerste meer had willen besteden en de laatste minder bijv, was het ook goed gekomen.

Nogmaals ik begrijp het wel en er moet geld stromen, anders is het niet goed voor de sport. Daar krijgen we onderin ook last van dan, maar miljoenen zijn wel veel. Ondanks de dure dekkingen en het prijzengeld. Bij de slager, maakt dat niks meer uit. En dat bedoelde ik eigenlijk. van mij mogen ze besteden, was ook een beetje sarcastisch eigenlijk. Kan je misschien beter niet doen op bokt?