Steven Veldhuis wil ook naar grote concoursen
http://www.haaksbergen.tctubantia.nl/ha ... n+veldhuis (foto)
De eerste grote wens heeft Steven Veldhuis kunnen realiseren. De 35-jarige ruiter heeft van zijn hobby zijn beroep kunnen maken. Hij leeft van de paardensport. Maar Veldhuis wil meer dan alleen een goed belegde boterham verdienen met het geven van rijlessen en het trainen en verkopen van paarden. "Ik wil ook als ruiter naar mooie concoursen. De sport zelf blijft toch het allermooiste. Ik zou graag meer grote wedstrijden in Nederland en in het buitenland willen rijden", zegt kersverse sportman van Haaksbergen. Veldhuis had als puber al een toekomstideaal. Hij deed aan paardensport en dat beviel hem goed. Het liefst zou hij daar zijn beroep van maken. Dat wist hij toen al. Voordat hij de verwezenlijking van die wens gestalte kon geven, ging Veldhuis als bouwvakker aan de slag. Meerdere jaren combineerde hij dat werk met het trainen van paarden en pony's. Ook werkte de ruiter van De Isidorusruiters nog drie jaar lang in deeltijd bij de stal van Dijks in Geesteren. Maar sinds het najaar staat Veldhuis op eigen benen. Bij zijn huis aan de Geurtsweg tussen Haaksbergen en Beckum staat een stal waarin hij momenteel vijftien paarden verzorgt. Binnenkort wordt het nog drukker. Er komen dertien stalplaatsen bij zodat hij de mogelijkheid heeft liefst 28 paarden onder te brengen. "Het werken met paarden is mijn dagtaak geworden. Daar heb ik het druk mee. Nee, ik help niet mee met de bouwwerkzaamheden. Als bouwvakker kan ik dat werk wel doen, maar ik ben veel te druk met het trainen van de paarden en het geven van rijlessen." De meeste paarden zijn geen eigendom van Veldhuis. "Ik train ze in opdracht van de eigenaar en ga er mee naar concoursen." Het geeft hem voldoening als de paarden steeds beter presteren. Maar als Veldhuis vaak goed voor de dag komt, wordt de kans ook groter dat er zich belangstellenden voor het paard melden. De verkoop is voor hem een belangrijke inkomstenbron. "Je moet verkopen wanneer je een goede aanbieding krijgt. Het betekent dat je paarden opleidt voor een ander, maar dat is niet anders. Dat hoort bij dit werk." Tayfun is de nieuwe oogappel van Veldhuis. Het paard is zeven jaar en de beste jaren moeten nog komen. Het is echter niet ondenkbaar dat Tayfun binnenkort van de hand wordt gedaan als er een aanlokkelijk bod komt. Maar de ruiter zou het liefst nog wat jaren met Tayfun een combinatie vormen. Want Veldhuis wil graag aan grotere wedstrijden meedoen. "Ik ben ook een sportliefhebber. Ik wil niet alleen trainen, maar ook op grote wedstrijden goed presteren." Maar meedoen aan meerdaagse concoursen elders in het land en in het buitenland is niet goedkoop. Het transport, startgeld en overnachtingen moeten vooralsnog uit eigen portemonnee betaald worden. Binnenkort krijgt Veldhuis een vrachtwagen waarin hij tevens kan slapen. "Dan spaar ik dus overnachtingskosten uit." Maar om de kosten verder te kunnen drukken, zou hij graag een geldschieter aan zich binden. Veldhuis zoekt een sponsor. "Het zou mooi zijn als een bedrijf geïnteresseerd is in mij. Door mijn prestaties in het afgelopen jaar en de uitverkiezing tot sportman van Haaksbergen hoop ik meer in beeld te zijn bij eventuele sponsoren." Zelf meedoen aan grote wedstrijden zal zijn naamsbekendheid in de paardensportwereld vergroten. En dat levert meer potentiële kopers op. Veldhuis is behalve sportman immers ook ondernemer. Agenda De mannenploeg van volleybalclub Havoc krijgt zaterdag in sporthal De Els Set Up'65 2 op bezoek. Aanvang: 16.00 uur. De basketballers van Tonego'65 spelen zaterdag de topper tegen Wildcats. De wedstrijd in sporthal De Els begint om 20.30 uur. De voetballers van Hoeve Vooruit spelen zondag thuis in de vijfde klasse tegen Phenix. De wedstrijd in Sint Isidorushoeve begint om 14.00 uur. Zesdeklasser Buurse neemt het zondag vanaf 14.00 uur voor eigen publiek op tegen Rietmolen.
http://www.haaksbergen.tctubantia.nl/ha ... n+veldhuis
Tayfun is het paard dat ik heb ingereden en eerste heb uitgebracht op wedstrijden, Steven was zo enthousiast over tayfun dat hij hem opstal moest hebben, en nu rijdt hij z met tayfun !!
Ben er erg trots op