http://www.dehoefslag.nl/
Wijzigingen W.K. team
Jan Tops had in de aanloop naar het W.K. een lichte voorkeur voor Grande Dame. Enkele weken geleden liep de merrie een lichte virusinfectie op die inmiddels genezen is. Omdat Grande Dame daarmee wel een achterstand opliep in de voorbereiding op het W.K. koos Jan alsnog voor Roofs. Met vier paarden naar het W.K. gaan is echter een groot risico, vandaar dat Emile Hendrix en Audi’s Finesse alsnog aan de selectie zijn toegevoegd en als reservecombinatie meegaan naar Jerez. Bondscoach Bert Romp: ‘In Donaueschingen tijdens de Nations Cup finale hebben we gezien wat er allemaal met de Duitsers gebeurde. Bovendien kreeg Hascal een hoefzweertje en ook dat zette mij aan het denken. Het is toch een veiliger gevoel als er een op elkaar ingespeelde reservecombinatie met veel ervaring achter de hand is waarvan ik weet dat ze niet zenuwachtig worden als ze op het laatste moment in de ring moeten.’ Emile Hendrix: ‘Ik verwacht dat ik niet hoef te rijden, maar als het nodig is sta ik er. Finesse heeft in Rotterdam opnieuw laten zien in vorm te zijn. Ik zal zorgen dat ze er goed voor staat in Jerez.’