De endurancerit Nieuw Eldorado, nieuw op de agenda, is afgelast. De wedstrijd was gepland op 1 april. Oorzaak is volgens organisatoren Gretha Lijnsvelt en Ingrid Langen een parkeerprobleem. De gemeente Soest heeft geen vergunning verleend om de eerder toegezegde parkeerplaatsen bij sportvelden te gebruiken. De reden is dat die op dezelfde dag nodig zijn in verband met het voetbalseizoen. Andere mogelijkheden om een grote hoeveelheid auto’s met trailers te stallen op acceptabele afstand van het wedstrijdterrein zijn er niet. Andere wedstrijdlocaties zijn op zo’n korte termijn niet te vinden en organisatorisch is het evenmin mogelijk de datum te vervroegen. Voor een aantal inschrijvers is de wedstrijd in Vaassen, een week later, wellicht een alternatief gezien de ongeveer overeenkomende afstanden.
Als die parkeerruimte inderdaad eerder was toegezegd, en dit oet da nwel vastgelegd zijn, dan zou ik maar eens anakloppen voor een schadevergoeding. Je kunt toch niet mensen iets laten organiseren op basis van een belofte die dan later weer wordtingetrokken? Toegezgd is toegezegd. Maar dan moet het ook echt toegezegd zijn.
eigenlijk vind ik dat ze het niet kunnen maken, als hier op tijd en serieus naar gekeken dan had er iets anders geregeld moeten/kunnen worden. Laat me raden... gemeente ?