Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bloempje1 schreef:Nou ben benieuwd wat eruit komt.
Wat maakt het nou uit of er paarden of runderen in de wei staan..
miss_jumpy schreef:bloempje1 schreef:Nou ben benieuwd wat eruit komt.
Wat maakt het nou uit of er paarden of runderen in de wei staan..
het gaat vaak niet om hoe ze in de wei staan maar wel om het hele beheer er om heen.
Bijvoorbeeld dat weilanden van koeienboeren er veel strakker en netter bijliggen, bakken die illegaal worden aangelegd, weilanden die met linten zijn opgedeeld in kleine stukjes ed.
Alleen denk ik dat veel koeienboeren zullen vertrekken (of al vertrokken zijn) uit wassenaar want daar zit weinig toekomst dus ik denk dat ze beter kunnen bedenken hoe ze de paarden mooi in het landschap kunnen plaatsen!
Verder ben ik het eens met lindsyImmie dat Wassenaar al jaren een zeer paardonvriendelijk beleid voert, het wordt tijd dat ze juist ruimte gaan maken voor de paarden!
LindsyImmie schreef:Wassenaar en paarden hebben een verleden... het is altijd samengegaan! De meeste weilanden liggen niet vrij in het zicht, dus ook de stallen niet! Waarom is dat nu zo'n probleem geworden?
Lusitana schreef:LindsyImmie schreef:Wassenaar en paarden hebben een verleden... het is altijd samengegaan! De meeste weilanden liggen niet vrij in het zicht, dus ook de stallen niet! Waarom is dat nu zo'n probleem geworden?
Oa omdat de ruiters van nu niet meer te vergelijken zijn met de ruiters van toen het nog een elite sport was.![]()
Maar het "opvoeden" van ruiters is handiger dan probereren via omwegen de boel aan banden te leggen.
Hoe zit het met ruiterbewijs beleid daar?
Lusitana schreef:LindsyImmie schreef:Wassenaar en paarden hebben een verleden... het is altijd samengegaan! De meeste weilanden liggen niet vrij in het zicht, dus ook de stallen niet! Waarom is dat nu zo'n probleem geworden?
Oa omdat de ruiters van nu niet meer te vergelijken zijn met de ruiters van toen het nog een elite sport was.![]()
Maar het "opvoeden" van ruiters is handiger dan probereren via omwegen de boel aan banden te leggen.
bloempje1 schreef:Ik ben op dit gebied dan wel weer met je eens hoor.
Geef mijn paard maar deruimte op het weiland,netzoals de koeien.
Die worden ook in stukjes verdeelt in een weiland.En in wassenaar,zie ik wel steeds meer dat mensen paarden apart in een weiland gaan houden.
Arjen2 schreef:Niet alleen Wassenaar is lastig, je komt het overal tegen.