Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanneh14 schreef:Ja, ik heb het ook gezien, het stond hier in de krant.
In de krant stond ook dat het alleen voor paarden onder de 12 jaar afgesloten kon worden.. helaas voor mij.. mijn paard wordt deze week 16...
T@nj@ schreef:Sanneh14 schreef:Ja, ik heb het ook gezien, het stond hier in de krant.
In de krant stond ook dat het alleen voor paarden onder de 12 jaar afgesloten kon worden.. helaas voor mij.. mijn paard wordt deze week 16...
Dat snap ik nou niet he, waarom dan toch weer niet voor oudere paarden? Als een paard sterft van ouderdom zou je hem geen waardig afscheid mogen geven? alleen als hij sterft voor hij 12 is, dan is hij dus geen natuurlijke dood gestorven. Jammer dat er weer zo'n regel bij moet zitten
T@nj@ schreef:Bovendien werkt het bij mensen net zo? Geweldig! dus als jij 65 bent (ik noem zomaar een leeftijd hoor) kan jij je niet meer verzekeren voor begravenis of crematie? en moet je dus maar in een hoekje gaan ontbinden? Ik kan mij dan gewoon nog verzekeren hoor, betaal wel een ontzettend hoge premie maar daar gáát het niet om, ik kan mij dan echt wel verzekeren.
En zo zou het bij paarden ook moeten zijn, wie zegt dat je dat kleine bedrag van 100 of 150 per jaar moet betalen aan premie? Voor een ouder paard mag best wat meer premie gevangen worden, ik vind het werkelijk klinklare onzin.
T@nj@ schreef:Heb ik het mis of gaat het in dit topic over een crematieverzekering? Niet over "andere zaken" die na een bepaalde leeftijd niet meer te verzekeren zijn. Wie heeft het over een levensverzekering? Ik zou mijn paard willen verzekeren voor een crematie, nu lees ik dat het mogelijk is, ik blij, maar nee hoor, mijn kerel is namelijk al 14 (en nog steeds in de bloei van zijn leven) en wordt dus uitgesloten van een crematie want hij is al oud (ja zeg, hij zou eens dood kunnen gaan, moet je hem willen cremeren, heb je mooi een probleem) Het gaat dus om een crematie he, je hoort mij er ook niet over dat hij ook al uitgesloten is van een ziektekosten verzekering omdat hij te oud zou zijn, want daar gáát dit topic toch helemaal niet over
Suelza schreef:T@nj@ schreef:Bovendien werkt het bij mensen net zo? Geweldig! dus als jij 65 bent (ik noem zomaar een leeftijd hoor) kan jij je niet meer verzekeren voor begravenis of crematie? en moet je dus maar in een hoekje gaan ontbinden? Ik kan mij dan gewoon nog verzekeren hoor, betaal wel een ontzettend hoge premie maar daar gáát het niet om, ik kan mij dan echt wel verzekeren.
En zo zou het bij paarden ook moeten zijn, wie zegt dat je dat kleine bedrag van 100 of 150 per jaar moet betalen aan premie? Voor een ouder paard mag best wat meer premie gevangen worden, ik vind het werkelijk klinklare onzin.
Nee, ik zeg niet dat je je niet kunt verzekeren voor je begrafenis. Maar bepaalde zaken kun je als "mens"zijn gewoon niet meer laten verzekeren na een bepaalde leeftijd. Volgens mij geldt dat onder andere voor levensverzekeringen. Omdat het risico om op korte termijn te overlijden dan te groot wordt. Of je betaald een godsvermogen aan premies.
Dus ik blijf erbij, tis rot maar ik vind het een logische regel. Anders wordt zo'n verzekering net zo vlot weer opgeheven.