Heemserveen: paard uit losgeschoten trailer gered

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

Heemserveen: paard uit losgeschoten trailer gered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:51

http://www.kilroynews.net/special/2007- ... 0125-2.htm
kilroynews.net

Donderdagavond ging het mis aan de Rheezerveenseweg in Heemserveen.
Toen een Toyota Landcruiser van het erf van een woning af reed,schoot de daarachter gekoppelde paardentrailer los.
De aanhanger -met daarin een paard- belandde in de sloot links van de weg en kantelde gedeeltelijk.
De Hardenberger brandweer werd om 18:50 uur gealarmeerd en was vlot ter plaatse met een tankautospuit en een hulpverleningsvoertuig.

Met spoed trokken de brandweermannen het geschrokken dier uit de trailer de ondiepe sloot in, waar het verdwaasd bleef liggen.
Enkele soortgenoten in de aangrenzende wei kwamen verontrust telkens even kijken naar de vorderingen van de bergingsoperatie.
Dat duurde gelukkig niet lang.
Even later kwam het paard uit zichzelf in de benen, klauterde onder begeleiding de wal op en ging het terug naar de vertrouwde stal.
Waarschijnlijk heeft het dier geen ernstige gevolgen aan de smak overgehouden.

Voor foto's klik hier.

Marigold

Re: Heemserveen: paard uit losgeschoten trailer gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:53

zooo dan schrik je je ook rot!!
gelukkig maar dat het goed is afgelopen!
arm paard, die zal echt geschrokken zijn..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:55

Bloos! Dat is echt schrikken!
Gelukkig is het paard er goed uitgekomen!
Maar idd arm paard, wat zal dat arme dier geschrokken zijn! Ach gut

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:19

-> VN

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:23

die heeft echt dik mazzel gehad

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:30

Dat zeker, maar de kans is groot dat het dier de volgende keer de trailer niet meer in stapt.

Verder is hij idd gelukkig ongedeerd

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:32

Die heeft idd mazzel gehad... arm paard en bestuurder van de auto
ze zullen zich echt rot geschrokken zijn Ach gut

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:34

Da's inderdaad schrikken.

Maar ik zou wel eens willen weten waarom ie losschoot!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:38

Niet goed aangekoppeld denk ik...heb het zelf ook één keer gehad maar godzijdank nog zonder paard erin! Had zo vreselijke haast en aankoppelen ging niet lekker, dus niet goed gecontroleerd en ik geef veel te hard gas om die trailer van zijn plek te trekken en pats alles los, losbreekrem afgebroken dus trailer op de rem! Want dat is hier ook wel raar, normaal gesproken hoort de trailer toch op de rem te klappen??

Maar wel fijn dat ie er uitgehaald is en het is te hopen dat ie er niets aan overhoudt!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:39

Tsja tis natuurlijk zoooooon grote moeite om even te tjsekken of je trailer goed aangekoppelt is (niet voor jou bedoeld daffodil).
Hier is dus heel wat mis gegaan, koppeling zat niet goed op de trekhaak, losbreekinrichting werkte blijkbaar niet (anders kannie nooit doorrijden de sloot in). Oftewel je verzekeringsgeld kun je ook naar fluiten.
Arm paard, hoop dat het allemaal meevalt.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:46

Vippie schreef:
Tsja tis natuurlijk zoooooon grote moeite om even te tjsekken of je trailer goed aangekoppelt is (niet voor jou bedoeld daffodil).
Hier is dus heel wat mis gegaan, koppeling zat niet goed op de trekhaak, losbreekinrichting werkte blijkbaar niet (anders kannie nooit doorrijden de sloot in). Oftewel je verzekeringsgeld kun je ook naar fluiten.
Arm paard, hoop dat het allemaal meevalt.

Hoe weet jij dat allemaal? Ik ken ook iemand die met een splinternieuwe trailer onderweg was die wel gecontroleerd was of hij goed aangekoppeld was en die is ook onderweg van de auto losgekomen. Dus het zou ook zomaar een technisch mankement kunnen zijn!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:47

Dan blijft het nog steeds de vraag waarom de losbreekrem er niet op geschoten is? Of dat ding nou wel of niet goed aangekoppeld zat......

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:54

Geen idee, want ik ben er niet bij geweest............. (sterker nog, misschien is die er wel opgeschoten, maar is de trailer daar gewoon 'doorheengegleden', ik weet het ook niet).
Ik reageer eigenlijk alleen omdat ik vind dat mensen zo snel een oordeel klaar hebben, puur en alleen op basis van iets wat ze op internet of in de krant lezen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:26

De losbreekkabel schiet bij een bepaalde kracht en snelheid op de rem.Hij hoeft niet altijd op de rem te schieten.
Het kan best zijn dat in de bocht met langzaam rijden de trailer eraf schiet en dan de rem er niet op schiet omdat de snelheid nog te laag is.
Dat wil niet zeggen dat het niet naar behoren werkt.

Ik ga wel mee met bovenstaande dat iedereen maar meteen met een oordeel klaarstaat.Terwijl men niet weet wat er loos is.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:26

En aangezien de trailer bij het huis net het erg afreed kan dit zeer waarschijnlijk zijn.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:54

Jeetje wat een nachtmerrie...
Als wij met de trailer op pad gaan, (heb zelf dat rijbewijs nog niet) zeg ik tot wel 2x aan toe, zit ie zeker weten goed vast?? Knipoog
Het kan zoveel oorzaken hebben, wie weet is het een technisch mankement wat deze mensen nooit hebben kunnen zien?

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:46

pff, zoiets wil je dus echt nooit meemaken ...

Maar gelukkig hebben ze daar andere 'sloten' dan hier bij ons, dan had ie echt op z'n kant gelegen en het paard een flink nat pak.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:57

Oeioeioei! Gelukkig goed afgelopen!

Wel link zo in die greppel met dat prikkeldraad erlangs. Maar wat moet je anders?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:00

ThisIsMe schreef:
[Hoe weet jij dat allemaal? Ik ken ook iemand die met een splinternieuwe trailer onderweg was die wel gecontroleerd was of hij goed aangekoppeld was en die is ook onderweg van de auto losgekomen. Dus het zou ook zomaar een technisch mankement kunnen zijn!

Omdat ik net vers mn E op zak heb (maar wel al jaren met aanhangers rondrij) en er op nacontrole na aankoppelen enorm gehamerd werd met lessen en afrijden om dit soort ongelukken te voorkomen.
Tecnisch mankement of niet, dan NOG hoort de losbreekrem erop te schieten (ongeacht de snelheid, daar is dat ding namelijk voor). Kan best zijn dat de stang dus vast zat (gevroren??) en dat hij daarom niet werkte. Maargoed dat is gissen, maar zou wel een oorzaak kunnen zijn.
Een trailer (zeker beladen) kan niet zomaar van de trekhaak schieten en doorrijden.

Overigens is dit geen oordeel maar een logische constatering van feiten en gevolgen gebaseerd op kennis en ervaring. Doe ermee wat je wilt Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:53

een ongelukje zit in een klein hoekje. Ook al kan je het nog zo goed hebben nagekeken. Weet wij veel hoe dat ding is losgeraakt. Makkelijk oordelen hoor. We moeten blij zijn dat het beest niks mankeert. Denk dat die mensen er heus wel nu heel goed na blijven kijken hoe die trailer vast zit.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 11:59

jeetje zeg! dan schrik je! wel raar zeg! je hoord je trailer (helemaal als er een paard in zit!) gewoon even na te kijken!! het had veel erger kunnen zijn!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:08

gelukkig was het maar een klein paardje zeg.. die is net ff wat makkelijker te hanteren voor de brandweer denk ik.

Ik denk dat dit de nachtmerrie is van elke trailerbezitter

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:14

Dit is de nachtmerrie van iedereen denk ik! Verschrikkelijk. Gelukkig is het goed afgelopen!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:47

Wil toch even reageren. Heb vorig jaar namelijk een verhaal gehoord van een trailer die losschoot omdat de kogel van de auto te ver afgesleten was. Sta je nooit bij stil (ik tenminste niet!!!) maar dat kan dus ook gebeuren!!! De kogel kan door veelvuldig gebruik steeds kleiner worden en daardoor pakt de trailer niet goed meer. Ondanks goed aankoppelen kan dat dus toch resulteren in dit soort ongelukken...

Dus bij deze even een waarschuving voor iedereen die niet wist dat dat ook nog kon Clown

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:10

Je kan op de foto ook zien dat de weg niet erg breed is.
Stel de auto was al op snelheid en de trailer schiet los. De losbreekrem schiet er op, dan staat de trailer echt nog niet meteen stil. Vergelijk dat maar eens met een auto.
En aangezien de trailer geen stuur heeft kan die alle kanten opgaan en omdat de sloot dicht naast de weg ligt, kan die er zo inschieten.
Dus zo zijn er meerdere mogelijkheden waarom die in de sloot ligt Knipoog