pony's gestolen nacht van 23/24 jan 2007

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekemuys

pony's gestolen nacht van 23/24 jan 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:21

In de nacht van 23/24 januari 2007 zijn de volgende ponies gestolen uit een weide in Wingene, Beernemsesteenweg (zeer drukke baan)

D ponie, merrie, zwart, 3 jaar oud, schofthoogte 145, Witte bles uitlopend in de neus.

haar veulen, merrie, zwart, +/- 6 maanden oud, witte sokjes aan de achterbenen.

Politie Tielt heeft proces-verbaal opgemaakt.

Eigenaar is erg aangeslagen door deze diefstal van zijn twee lieverds.
Foto's volgen nog.

http://gezocht.napoline.be/viewtopic.php?t=192

Adri

Re: pony's gestolen nacht van 23/24 jan 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:30

Deze ponies zijn terecht, maar of zij het overleven is nog de vraag. Volgens de eigenaars hebben zij aan struiken geknabbeld die dodelijk zijn. Laat ons het beste hopen voor de drachtige merrie, haar veulen, en zeker ook voor de eigenaars

klijnliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:47

Waar zijn de pony's dan gevonden waren ze niet gestolen?

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:32

klijnliesje schreef:

Het onderzoek is in de handen van de politie, zij zijn terug, dat is wel voor ons en de eigenaar het allerbelangrijkste. Gisterenavond heb ik nog kontakt gehad met de eigenares en alles leek normaal. Tevens worden er nooit gegevens vrijgegeven door ons tijdens het onderzoek.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:01

klijnliesje schreef:

Ze kunnen natuurlijk ook weggelopen zijn. Maakt het verhaal dat ze iets verkeerds hebben gegeten ook wat logischer.

Fijn dat ze terecht zijn en nu maar hopen dat ze het overleven.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:04

Sjoert schreef:
klijnliesje schreef:

Ze kunnen natuurlijk ook weggelopen zijn. Maakt het verhaal dat ze iets verkeerds hebben gegeten ook wat logischer.

Fijn dat ze terecht zijn en nu maar hopen dat ze het overleven.[/quote)

Zij zijn aangetroffen op een plaats waar buxus, klimop en andere planten aanwezig waren. De weide waar zij aangetroffen zijn, is van een eerlijke persoon.

pikatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:31

k hoop dat dat de pony het overleeft snap het verhaal niet zijn ze nou terug of niet

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:32

ik begrijp dat ze terug zijn...maar normaal eten paarden toch niet van giftige planten tenzij ze niets anders op het menu hebben toch???wel gelukkig dat de paarden terug zijn!!hopen maar dat alles goed komt!!!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:22

lohengrin39 schreef:
ik begrijp dat ze terug zijn...maar normaal eten paarden toch niet van giftige planten tenzij ze niets anders op het menu hebben toch???wel gelukkig dat de paarden terug zijn!!hopen maar dat alles goed komt!!!

Ja, ik was ook die mening toegedaan, maar op een ander forum is een shetlander verleden week overleden, er waren takken buxus in de weide gevallen door de storm en helaas Tonka is overleden. Vermits ik de eigenares ken en weet hoeveel zij van haar paardjes houdt was ik ook geschrokken. Deze eigenares had de shetlanders begin december 2006 naar een andere weide gebracht voor het eten en de veiligheid en toch heeft Tonka aan de buxus geknabbeld, met het noodlottig gevolg.

Heb zojuist nog een tel. gedaan met de eigenares van de verdwenen ponies en zij stellen het wel, ook dank aan de handelaar waar de eigenaars de ponies in november 2006 gekocht hadden, hij is direkt na mijn bericht aan hem van het weervinden naar zijn vorige ponies gereden om te kijken of alles goed was.