Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Aandacht voor het dierenleed in Nederland behoort niet over de rug te gaan van een hard werkende boer. Het is schandalig zoals over hem in Nederland en hier op bokt tekeer is gegaan.
benangelique schreef:Ik vind de ophef niet overdreven; fijn dat er eindelijk eens aandacht is voor al het dierenleed dat hier in nederland plaatsvindt!
Ook zegt Marjo_x dat er niets tegen de bio-industrie gebeurt; dat klopt volgens mij ook wel. Maar gebeurt er dan wel iets tegen dit paardenleed? Ook niet, want het OM weet nog steeds niet of ze de eigenaar zullen gaan vervolgen of niet.
fijn dat de dieren het goed maken, hoop dat ze allemaal een goede eigenaar krijgen.
Marigold schreef:misschien moet eerst een dak van zo'n bio-stal afwaaien, en dat het nieuws er dan een webcam op zet, of nee beter nog, dat ze met een webcam het leven van 1 kip of varken gaan volgen, de hele tijd!
vaak is het zo dat men het gewoon echt moet zien, letterlijk.
Billy schreef:Als deze meneer zegt dat hij een kwartier de tijd heeft om de paarden te voeren, vind ik dat hij schromelijk tekort schiet. Dan heb je nl niet eens genoeg tijd om even behoorlijk naar de paarden, hun conditie en evt verwondingen te kijken.
Noem het maar een dierenliefhebber
Diesel54 schreef:Ik, Micky Nijboer, aanstichter tot dit alles wil graag zeggen dat ik heel blij ben met al jullie reakties. Want dat was helemaal het doel van onze actie.
Mensen ZELF nadenken en oordelen op de FEITEN. Onze actie heeft jullie duidelijk aan het denken gezet.
Waarom is de boer een kl**tzak? Omdat zijn paarden nog buitendijks stonden? En waarom is hij dan alleen de kl**tzak? Waarom is men dan niet boos op al die andere boeren waarvan nog vee buitendijks stond zelfs na de redding van de paarden? Waarom hoor ik daar niemand over?
Eerst nadenken en dan pas oordelen! En we hebben mensen nu aan het nadenken gezet. Want waarom gaven wij dat lelijke ding aan Piet Lootsma? Waarom? Nou? Omdat hij er alles aan heeft gedaan om zijn paarden daar weg te krijgen!
Mij zou de moed in de schoenen zijn gezonken als ik doods bedreigende post en telefoontjes kreeg.
Een ding mag je over in discussie gaan en dat is het feit of je buitendijks vee kan laten weiden. Anders niet! Want het risico van overstroming van het gebied heb je altijd. Ook in de zomer!! Dus niet alleen na 15 oktober. En ik denk dat veel mensen dat niet weten. Veel mensen denken dat de grens van wel en niet overstromen van het gebied afhankelijk is van die 15 oktober. Denk toch na!!! Natuurlijk niet. Eb en vloed heb je altijd en ook in de zomer heb je storm...
Piet Lootsma zijn vader mag dan 12 jaar geleden fouten hebben gemaakt, maar wat heeft dat te maken met deze situatie?
Hier zijn zoveel mensen meer mee gemoeid geweest van verschillende organisaties. Niet alleen de boer. En bovendien gaat men al 30 jaar op deze manier met dit natuurgebied en vee om. Daarom is dit natuurgebied op deze manier ingericht. Bij zulk extreem hoog water staan de paarden veilig op de dobbes. Maar deze keer is er in de nacht iets gebeurt waardoor de paarden van de veilige dobbe af zijn gegaan. waarom? Vertel het maar. De AID doet zijn onderzoek voorlopig, maar ik verwacht van hun daar geen antwoord op. want soms gebeuren er dingen die je niet verwacht of in de hand hebt. En nogmaals, de discussie dat de paarden daar al weg hadden moeten zijn is onzin. want dan moet je de discussie aan gaan om daar geen vee meer te weiden.
En nog even voor alle duidelijkheid: DE PAARDEN ZIJN NIET BESTEMD VOOR DE SLACHT EN GAAN ER OOK NIET HEEN!!!
Mensen lees vooral alles, voordat je oordeelt / veroordeelt of je mening ergen over geeft zonder te weten waar je over praat.
linky schreef:Honderden koeien, honderden schapen, honderden paarden................................. verzorging?
Nogmaals, als ik DAAR paard moest zijn verhing ik mezelf.
slimmerik schreef:Uit jouw berichten lees ik dat jouw paard, soms 4 uur of langer, jou op zijn rug moet meezeulen..... zorg dat er geen touw los blijft liggen in zijn buurt
angela36 schreef:slimmerik schreef:Uit jouw berichten lees ik dat jouw paard, soms 4 uur of langer, jou op zijn rug moet meezeulen..... zorg dat er geen touw los blijft liggen in zijn buurt
Nou ja zeg, wat is dat nou weer voor een reactie?
linky schreef:Honderden koeien, honderden schapen, honderden paarden................................. verzorging?
Nogmaals, als ik DAAR paard moest zijn verhing ik mezelf.