bevrijde paarden maken het goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

bevrijde paarden maken het goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:57

_Moonwalker_

Re: bevrijde paarden maken het goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:07

aah fijn te horen dat alle paarden het goed maken!!
Ze verdienden wel een leuk plaatsje!!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:10

fijn dat het goed met ze gaat, maar eigenlijk vind ik al die ophef een beetje overdreven. Als zoiets gebeurt valt meteen de hele media en alles erover, Maar over bio-industrie veel minder. Terwijl dat toch "altijd" is zegmaar, en niemand daar echt iets tegen doet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:13

Ik vind de ophef niet overdreven; fijn dat er eindelijk eens aandacht is voor al het dierenleed dat hier in nederland plaatsvindt!
Ook zegt Marjo_x dat er niets tegen de bio-industrie gebeurt; dat klopt volgens mij ook wel. Maar gebeurt er dan wel iets tegen dit paardenleed? Ook niet, want het OM weet nog steeds niet of ze de eigenaar zullen gaan vervolgen of niet.
fijn dat de dieren het goed maken, hoop dat ze allemaal een goede eigenaar krijgen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:16

Aandacht voor het dierenleed in Nederland behoort niet over de rug te gaan van een hard werkende boer. Het is schandalig zoals over hem in Nederland en hier op bokt tekeer is gegaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:19

slimmerik schreef:
Aandacht voor het dierenleed in Nederland behoort niet over de rug te gaan van een hard werkende boer. Het is schandalig zoals over hem in Nederland en hier op bokt tekeer is gegaan.

maar dat wil ik ook niet suggereren; ik weet te weinig van de achtergrond van het hele verhaal af (laat staan van de boer zelf) om te zeggen hoe het OM moet oordelen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:43

benangelique schreef:
Ik vind de ophef niet overdreven; fijn dat er eindelijk eens aandacht is voor al het dierenleed dat hier in nederland plaatsvindt!
Ook zegt Marjo_x dat er niets tegen de bio-industrie gebeurt; dat klopt volgens mij ook wel. Maar gebeurt er dan wel iets tegen dit paardenleed? Ook niet, want het OM weet nog steeds niet of ze de eigenaar zullen gaan vervolgen of niet.
fijn dat de dieren het goed maken, hoop dat ze allemaal een goede eigenaar krijgen.

Er zit verschil in, Dit was eenmalig, er zijn niet elke dag 100 paarden die vastzitten, Misschien wel zo nu en dan vergelijkbare situaties maar toch niet zo grootschalig als bio-industrie. Ik wou eigenlijk gewoon zeggen dat als alles en iedereen die nou zo tekeer is gegaan tegen deze situatie dat ook es deed tegen de bio-industrie en proefdieren Mensen dan in zullen zien dat ze eigenlijk precies hetzelfde doen als deze boer heeft gedaan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:46

@ Marjo_x: Wat heeft die boer gedaan?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 20:49

misschien moet eerst een dak van zo'n bio-stal afwaaien, en dat het nieuws er dan een webcam op zet, of nee beter nog, dat ze met een webcam het leven van 1 kip of varken gaan volgen, de hele tijd!
vaak is het zo dat men het gewoon echt moet zien, letterlijk.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:49

Die paarden op een foute plek laten lopen. Het lijkt me niet dat hij dat met opzet heeft gedaan, alleen tis wel gebeurd.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:50

Marigold schreef:
misschien moet eerst een dak van zo'n bio-stal afwaaien, en dat het nieuws er dan een webcam op zet, of nee beter nog, dat ze met een webcam het leven van 1 kip of varken gaan volgen, de hele tijd!
vaak is het zo dat men het gewoon echt moet zien, letterlijk.

haha is dit sarcastisch of serieus Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 20:54

nou dat volgen van het leven van zo'n dier dat lijkt me echt niet verkeerd!
goed voor de verkoop van biologisch vlees denk ik zomaar Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:55

Als deze meneer zegt dat hij een kwartier de tijd heeft om de paarden te voeren, vind ik dat hij schromelijk tekort schiet. Dan heb je nl niet eens genoeg tijd om even behoorlijk naar de paarden, hun conditie en evt verwondingen te kijken.
Noem het maar een dierenliefhebber

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:20

Billy schreef:
Als deze meneer zegt dat hij een kwartier de tijd heeft om de paarden te voeren, vind ik dat hij schromelijk tekort schiet. Dan heb je nl niet eens genoeg tijd om even behoorlijk naar de paarden, hun conditie en evt verwondingen te kijken.
Noem het maar een dierenliefhebber

Wat kortzichtig, wat denk je?? Dat ie de rest van de dag op zijn krent zit?? Een boer werkt gemiddeld 17 uur per dag en dat 7 dagen per week. Het voeren mag dan een kwartier duren maar de klauw/hoef verzorging, injecties, controles van de paarden etc. voer zaaien, bemesten en oogsten (ook voor die paardenhouders die alleen maar de touwtjes door hoeven te snijden), neemt tijd in beslag. De paarden zien er prima uit: vraag ook maar aan de redsters die er regelmatig komen en voor hem letterlijk en figuurlijk door het vuur gaan!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:26

Om alles nog iets meer te verduidelijken voor sommigen zet ik hier een quote uit een ander topic:

Diesel54 schreef:
Ik, Micky Nijboer, aanstichter tot dit alles wil graag zeggen dat ik heel blij ben met al jullie reakties. Want dat was helemaal het doel van onze actie.
Mensen ZELF nadenken en oordelen op de FEITEN. Onze actie heeft jullie duidelijk aan het denken gezet.
Waarom is de boer een kl**tzak? Omdat zijn paarden nog buitendijks stonden? En waarom is hij dan alleen de kl**tzak? Waarom is men dan niet boos op al die andere boeren waarvan nog vee buitendijks stond zelfs na de redding van de paarden? Waarom hoor ik daar niemand over?
Eerst nadenken en dan pas oordelen! En we hebben mensen nu aan het nadenken gezet. Want waarom gaven wij dat lelijke ding aan Piet Lootsma? Waarom? Nou? Omdat hij er alles aan heeft gedaan om zijn paarden daar weg te krijgen!
Mij zou de moed in de schoenen zijn gezonken als ik doods bedreigende post en telefoontjes kreeg.

Een ding mag je over in discussie gaan en dat is het feit of je buitendijks vee kan laten weiden. Anders niet! Want het risico van overstroming van het gebied heb je altijd. Ook in de zomer!! Dus niet alleen na 15 oktober. En ik denk dat veel mensen dat niet weten. Veel mensen denken dat de grens van wel en niet overstromen van het gebied afhankelijk is van die 15 oktober. Denk toch na!!! Natuurlijk niet. Eb en vloed heb je altijd en ook in de zomer heb je storm...

Piet Lootsma zijn vader mag dan 12 jaar geleden fouten hebben gemaakt, maar wat heeft dat te maken met deze situatie?
Hier zijn zoveel mensen meer mee gemoeid geweest van verschillende organisaties. Niet alleen de boer. En bovendien gaat men al 30 jaar op deze manier met dit natuurgebied en vee om. Daarom is dit natuurgebied op deze manier ingericht. Bij zulk extreem hoog water staan de paarden veilig op de dobbes. Maar deze keer is er in de nacht iets gebeurt waardoor de paarden van de veilige dobbe af zijn gegaan. waarom? Vertel het maar. De AID doet zijn onderzoek voorlopig, maar ik verwacht van hun daar geen antwoord op. want soms gebeuren er dingen die je niet verwacht of in de hand hebt. En nogmaals, de discussie dat de paarden daar al weg hadden moeten zijn is onzin. want dan moet je de discussie aan gaan om daar geen vee meer te weiden.

En nog even voor alle duidelijkheid: DE PAARDEN ZIJN NIET BESTEMD VOOR DE SLACHT EN GAAN ER OOK NIET HEEN!!!
Mensen lees vooral alles, voordat je oordeelt / veroordeelt of je mening ergen over geeft zonder te weten waar je over praat.

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:34

ik vind dat het tijd word dat men deze boer eens met rust gaat laten.
wat had u dan gedacht? het is een handelaar. denkt Nederland dat 18 verdronken paarden een winst hebben opgeleverd voor deze man?
natuurlijk zorgd hij goed voor zijn dieren, verwaarloosde dieren brengen immers geen geld op!
gezien dat de dieren nog altijd zijn broodwinning betekend, kan hij niet anders dan goed voor zijn dieren zorgen.
voor mijn part mag men eens aandacht gaan geven aan echt dierenleed, of ligt Nederland daar niet wakker van dan?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:35

Gelukkig maar dat het goed gaat Lachen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:14

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:19

Honderden koeien, honderden schapen, honderden paarden................................. verzorging?
Nogmaals, als ik DAAR paard moest zijn verhing ik mezelf.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:28

linky schreef:
Honderden koeien, honderden schapen, honderden paarden................................. verzorging?

Paarden zijn dus slimmer als sommige mensen.....die paarden zijn tevreden. Haha! Haha!

Uit jouw berichten lees ik dat jouw paard, soms 4 uur of langer, jou op zijn rug moet meezeulen..... zorg dat er geen touw los blijft liggen in zijn buurt Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:32

Ik denk dat er inmiddels genoeg discussie geweest is over die boer.... Kunnen we niet gewoon blij zijn dat het nu in ieder geval goed gaat met die paarden???

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:33

slimmerik schreef:
Uit jouw berichten lees ik dat jouw paard, soms 4 uur of langer, jou op zijn rug moet meezeulen..... zorg dat er geen touw los blijft liggen in zijn buurt Knipoog

Nou ja zeg, wat is dat nou weer voor een reactie?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:43

angela36 schreef:
slimmerik schreef:

Nou ja zeg, wat is dat nou weer voor een reactie?

Geen leuke en erg kinderachtig: geef ik direct toe. Maar dat was haar reactie ook niet.

Maar laten we weer on-topic verder gaan.

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:53

linky schreef:

jij kent de boer personelijk?????

niet dus, anders had je dit niet geschreven!!

KKIIMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:52

beter Haha!