Zoer boos over verkiezing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Zoer boos over verkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 13:02

http://www.rtvdrenthe.nl/9f64e8ae-dcae- ... wsId=10756
rtvdrenthe.nl

PAARDENSPORT - Paardenhandelaar Arend Zoer uit Echten is boos, omdat zijn paard Okidoki door de Koninklijke Vereniging Warmbloed Paardenstamboek Nederland niet is voorgedragen voor de verkiezing Paard van het Jaar.

En dat terwijl Okidoki met Arends Zoer's zoon Albert ongekende successen heeft behaald. Zo maakte de combinatie deel uit van de Nederlandse ploeg die in Aken wereldkampioen werd. Het paard is volgens de KWPN uitgesloten van de verkiezing Paard van het Jaar omdat Zoer met al zijn paarden voor twee jaar is geschorst voor evenementen van de KWPN. Volgens Zoer moet een verkiezing tot 'paard van het jaar' vooral een hommage aan het paard en de fokker daarvan zijn en is het onjuist zijn veroordeling daarbij te betrekken.

Reacties kunnen op het fokkerijforum in het volgende topic: Klik

misssixty

Re: Zoer boos over verkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:09

Ben het wel een beetje met hem eens..
Okidoki heeft gewoon super gepresteerd en verdient die prijs!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:12

ik vindt okidokie ook een topper en toevalig laatst ook het interview in de hoefslag met zoer gelezen dat hij vindt dat de jury geen echte kenners bevat ik denk dat ie daarom ook boos is en terecht dan hoor

manie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 13:44

Ik vind dat een schorsing van Zoer de nominatie van Okidoki niet in de weg mag staan.
Hiermee wordt de fokker immers ook benadeeld.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:48

Als ze dan echt consequent hadden willen zijn hadden ze Oki in Aken ook niet tot ambassadeur van het KWPN moeten uitroepen.

Ik denk dat er iets anders aan de hand is, Oki komt uit uit een niet gekeurde hengst ( destijds, nu AES ) dus ondermijnt indirect het fokbeleid van het KWPN.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:16

Ach ja en zoer zelf is nou niet bepaald euhm... onomstreden dus veel vriendjes zal hij wel niet gemaakt hebben bij het kwpn. zou niet uit moeten maken maar ik denk dat het zeker niet in Oki's voordeel werkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:17

Ik vind het ook echt belachelijk!
Ik zei al gelijk; Ik vind Oki gewoon Paard van het Jaar! Die andere paarden hebben nog niet de helft van Oki gepresteerd!!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:33

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk, van mij mocht ie ook wel paard van het jaar zijn Ja

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:37

Ik vindt het ook belachelijk dat okidoki is uitgesloten, juist omdat ze hem zelf wel een 'absolute KWPN-ambassadeur' noemen.

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:39

Paard van 2006 geen paard van het jaar
Echten, 28 dec. Er is „iets gebroken" in Arend Zoer, de eigenaar van het toppaard Okidoki. De man uit Drenthe, die onlangs een miljoenenbod op zijn paard afsloeg, is zeer ontstemd omdat de Koninklijke Vereniging Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN) Okidoki niet heeft voorgedragen voor de verkiezing Paard van het Jaar. Archief:overzicht - Meer sportnieuws
print artikel mail artikelMet Arends zoon Albert in het zadel behaalde Okidoki het afgelopen jaar grote successen. De combinatie maakte deel uit van het Nederlandse team dat in Aken de wereldtitel veroverde. Uit de VS en Rusland kwam onlangs een bod van vier miljoen euro op het dier. Zoer senior koos voor de sport en sloeg het bod af.

De tuchtraad van het KWPN heeft Arend Zoer eerder dit jaar voor twee jaar geschorst, omdat hij zich tegenover juryleden zou hebben misdragen bij een hengstenkeuring. Dat laatste kan hij billijken. „Maar wat ik niet begrijp is dat de fokker, de heer Boonstra uit Oudehaske, en het paard hiervoor worden gestraft. Ik dacht dat het KWPN een vereniging is van fokkers, en niet van eigenaren.”

Er is nog iets wat Zoer dwarszit. „Ondanks mijn schorsing heeft het KWPN Okidoki wel gebruikt voor publicitaire doeleinden. Tijdens ‘Aken’ is het paard zelfs gehuldigd als KWPN-ambassadeur van de dag. Ik verzoek het KWPN daarom de paarden van Stal Zoer voortaan niet meer voor welke publicitaire doeleinden dan ook te gebruiken.”

De KWPN-website meldt waarom Okidoki op de lijst ontbreekt. „De reden is dat Arend Zoer voor twee jaar met zijn paarden is uitgesloten van deelname aan activiteiten en evenementen van het KWPN. Dit doet echter niets af aan de topprestaties die Okidoki dit jaar heeft neergezet.”
(bron: ANP)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:40

Waarom is hij eigenlijk geschorst?

Was net een tik later dan bovenstaande post... Bloos

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:42

Inderdaad erg jammer.
Vergeleken met een Jazz heeft Okidoki in de sport iig heel veel meer gepresteerd!
En wat de eigenaar heeft gedaan is 1 ding, maar de fokker, die uiteindelijk verantwoordelijk is voor het ontstaan van dit dier, zou wel degelijk daarvoor geeerd mogen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:44

Jansje schreef:

De tuchtraad van het KWPN heeft Arend Zoer eerder dit jaar voor twee jaar geschorst, omdat hij zich tegenover juryleden zou hebben misdragen bij een hengstenkeuring. Dat laatste kan hij billijken. „Maar wat ik niet begrijp is dat de fokker, de heer Boonstra uit Oudehaske, en het paard hiervoor worden gestraft. Ik dacht dat het KWPN een vereniging is van fokkers, en niet van eigenaren.”

Er is nog iets wat Zoer dwarszit. „Ondanks mijn schorsing heeft het KWPN Okidoki wel gebruikt voor publicitaire doeleinden. Tijdens ‘Aken’ is het paard zelfs gehuldigd als KWPN-ambassadeur van de dag. Ik verzoek het KWPN daarom de paarden van Stal Zoer voortaan niet meer voor welke publicitaire doeleinden dan ook te gebruiken.”

Ben het hier compleet met hem eens Ja
A straffen ze de fokker en B zijn ze niet echt consequent.....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:46

Dubbel.. Geschorst=geschorst, had ie maar ervoor moeten zorgen dat ie niet geschorst werd.. Wacht ie maar even tot na de 2 jaar? Weet niet wanneer die om zijn maar na die 2 jaar is Okidoki toch ook nog een geweldig paard met deze successen?

En ja het is wel lullig dat Okidoki eronder moet lijden.. Kan hij dan niet worden voorgedragen onder de naam van Albert's vader?

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:48

Het gaat juist om alberts vader; arend zoer. Maar het paard is volgens mij van hun samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:56

friendly schreef:
Dubbel.. Geschorst=geschorst, had ie maar ervoor moeten zorgen dat ie niet geschorst werd..

Zoer is geschorst maar de fokker, dhr. Boonstra, van Okidokie is nu de dupe Scheve mond

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:24

Mijn grootste ergenis is dat het kwpn niet echt consequent is. Okidoki wordt niet genomineerd, maar wel in aken geprezen als kwpner en op de site van het kwpn ook. Alleen wanneer het hun uitkomt is het een kwpner, en nu is het opeens het paard van zoer...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:29

Ja, maar het KWPN doet wel vaker rare dingen...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:12

Ellebel schreef:
Ach ja en zoer zelf is nou niet bepaald euhm... onomstreden dus veel vriendjes zal hij wel niet gemaakt hebben bij het kwpn. zou niet uit moeten maken maar ik denk dat het zeker niet in Oki's voordeel werkt

Precies... en dat is nog zacht uitgedrukt...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 10:15

Mireille1970 schreef:
Ellebel schreef:

Precies... en dat is nog zacht uitgedrukt...

Aan de andere kant zijn er ook mensen die deze recht voor z'n raap houding wel kunnen waarderen.
Het KWPN idd niet, maar daar komen de stemmen ook niet weg Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 10:42

Ehm ik doelde niet op de recht-voor-zijn-raap-houding Knipoog

maar het mag inderdaad de fokkers niet in de weg staan.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:25

-> VN