Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smoqui schreef:Hoor inderdaad ook dat melk niet zo heel goed zou zijn. Ik denk dat dat voor alle melksoorten telt. Wel raar hoor, ik weet niet beter dan dat je altijd twee glazen melk op een dag moet drinken.
Arabesk schreef:Ik heb een tijdje op een paardenmelkerij gewerkt in Baarle Nassau (www.pelgrimspark.nl). Daar moesten ze op een gegeven moment de tekst over de heilzame werking van paardenmelk van hun site halen omdat het niet wetenschappelijk bewezen was. Nou nu dus wel!
We hadden veel klanten met ernstige gezondheidsklachten die er echt zichtbaar opknapten.
Arabesk schreef:smoqui schreef:Hoor inderdaad ook dat melk niet zo heel goed zou zijn. Ik denk dat dat voor alle melksoorten telt. Wel raar hoor, ik weet niet beter dan dat je altijd twee glazen melk op een dag moet drinken.
Keer het eens om...
Welk ander zoogdier dan de mens drinkt nog melk na zijn zuigelingen tijd????? Zijn wij dan het enige zwakke soort dat in zijn volwassen levensfase nog steeds melk nodig heeft? Lijkt me niet, dus als je het niet drinkt geen punt. (Ik drink het al jaren niet meer ivm allergie en ik leef nog steeds en breek geen botten)
In recente onderzoeken is het vermoeden gerezen dat juist melkdrinken botontkalking bevordert door de enzymen die erin zitten en dat de kalk die in melk zit helemaal niet biologisch beschikbaar is voor opname door de mens!
Jellie schreef:Mijn vader heeft tijdens zijn bestralingen (kanker) ook paardenmelk gedronken en hij had er iig wel baat bij