Paardenmelk gezondheidsbevorderend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Paardenmelk gezondheidsbevorderend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 09:43

http://www.horses.nl/rs/appl_php/newssh ... =2&id=5107
horses.nl

Paardenmelk heeft een positief effect op verschillende gezondheidsproblemen. Dat bleek uit een op 14 december in Wageningen gepresenteerd onderzoek van studenten van de Universiteit Wageningen.

Het gaat vooral om darm- en huidaandoeningen. Uit een enquête onder consumenten, interviews met experts en literatuuronderzoek blijkt dat paardenmelk een heilzame werking kan hebben voor ziekten en aandoeningen als eczeem, psoriasis en de ziekte van Crohn. Wel moet er nog verder klinisch onderzoek gedaan worden om die heilzame effecten verder wetenschappelijk te onderbouwen.

Lees hier meer.

Arabesk

Re: Paardenmelk gezondheidsbevorderend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 09:51

Ik heb een tijdje op een paardenmelkerij gewerkt in Baarle Nassau (www.pelgrimspark.nl). Daar moesten ze op een gegeven moment de tekst over de heilzame werking van paardenmelk van hun site halen omdat het niet wetenschappelijk bewezen was. Nou nu dus wel!

We hadden veel klanten met ernstige gezondheidsklachten die er echt zichtbaar opknapten.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:24

Ik heb wel eens gelezen dat dat zo is. Wel grappig eigenlijk! Waar paarden wel niet goed voor zijn! Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:28

ik hoorde in het verleden al dat het goed was voor als je alergies was

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:33

Tegenwoordig zijn er toch onderzoeken geweest dat melk nou net niet zo goed is. Of telt dat alleen voor koeienmelk. Weet iemand daar meer over ?

smoqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:20

Hoor inderdaad ook dat melk niet zo heel goed zou zijn. Ik denk dat dat voor alle melksoorten telt. Wel raar hoor, ik weet niet beter dan dat je altijd twee glazen melk op een dag moet drinken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:51

Hoe zou het komen, nederland is het grootste melkproducerend land dacht ik. Economie. Maar goed ben is benieuwd of hier iemand meer over weet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:54

smoqui schreef:
Hoor inderdaad ook dat melk niet zo heel goed zou zijn. Ik denk dat dat voor alle melksoorten telt. Wel raar hoor, ik weet niet beter dan dat je altijd twee glazen melk op een dag moet drinken.

Keer het eens om...
Welk ander zoogdier dan de mens drinkt nog melk na zijn zuigelingen tijd????? Zijn wij dan het enige zwakke soort dat in zijn volwassen levensfase nog steeds melk nodig heeft? Lijkt me niet, dus als je het niet drinkt geen punt. (Ik drink het al jaren niet meer ivm allergie en ik leef nog steeds en breek geen botten Clown )

In recente onderzoeken is het vermoeden gerezen dat juist melkdrinken botontkalking bevordert door de enzymen die erin zitten en dat de kalk die in melk zit helemaal niet biologisch beschikbaar is voor opname door de mens!

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:01

heeej, dat is door mijn studiegenoten gedaan Lachen ik zal eens kijken of ik het wetenschappelijke artikel hierover kan vinden... Ben verder ook benieuwd naar de onderbouwing hiervan

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:07

Arabesk schreef:
Ik heb een tijdje op een paardenmelkerij gewerkt in Baarle Nassau (www.pelgrimspark.nl). Daar moesten ze op een gegeven moment de tekst over de heilzame werking van paardenmelk van hun site halen omdat het niet wetenschappelijk bewezen was. Nou nu dus wel!

We hadden veel klanten met ernstige gezondheidsklachten die er echt zichtbaar opknapten.

Klopt, wij hebben er zelfs een boete voor gehad omdat het op de site stond..
(www.trekpaardenmelk-zeeland.nl)

Ik ben blij dat het nu wel wetenschappelijk bewezen is..
Misschien gaat het nu nog harder lopen dan dat het al doet. Er worden er nog meer mensen met een zwaar medisch verleden sterker door!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:09

Mijn opa en oma melkten 1 van hun paarden ook altijd voor mijn neefje, die zat als klein jongetje van top tot teen onder de eczeem.. en het is na een tijdje helemaal weggegaan!!! Dus ik geloof het meteen, en in dat verhaal over koeienmelk zit ook wel wat..( ik drink karnemelk ipv melk omdat ik het niet lust)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:45

De calcium die ze in melk stoppen en waar ze zo van beweren dat het zo nodig is voor onze botten spoelt regelrecht ons lijf weer uit. Van boven erin, van onder eruit. Het doet helemaal niks omdat ze er dan ook magnesium in moeten stoppen anders kan ons lijf niets met calcium doen.
Het is idd zo dat melk botontkalking bevordert maar aangezien het grote economische gevolgen heeft als we met elkaar de melk laten staan houdt de regering en de branche zich lekker stil.
Walgelijk gewoon.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 17:50

Edit.. laat maar weer.. Voordat ik verkeerde dingen ga zeggen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:13

Arabesk schreef:
smoqui schreef:

Keer het eens om...
Welk ander zoogdier dan de mens drinkt nog melk na zijn zuigelingen tijd????? Zijn wij dan het enige zwakke soort dat in zijn volwassen levensfase nog steeds melk nodig heeft? Lijkt me niet, dus als je het niet drinkt geen punt. (Ik drink het al jaren niet meer ivm allergie en ik leef nog steeds en breek geen botten Clown )

In recente onderzoeken is het vermoeden gerezen dat juist melkdrinken botontkalking bevordert door de enzymen die erin zitten en dat de kalk die in melk zit helemaal niet biologisch beschikbaar is voor opname door de mens!

Mee eens plus dat ze spreken over stimulant bij kanker. En iets over teelbalkanker enzo

stond in de nature. Dus wel een wetenschappelijk tijdschrift. Maar het is me te lang geleden.
Maar je drinkt ook geen paardenmelk in de mate zoals je koeienmelk drinkt. En is ook anders samengesteld. Alle artikels spreken over koeienmelk ook. Hopelijk komt er iemand lang met een goede uitleg hierover.

Sita dat is al langer geweten hoor Knipoog en elke dag zie je nog melk is goed voor elk.

Odyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:07

Uhm dit is toch helemaal niet zo nieuw?

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 04:43

een tijdje terug is er een hele issue over koeienmelk geweest... Maar het komt er op neer dat je het gewoon mag drinken en dathet goed is voor je!
Ik heb zelf heel erg buikproblemen en doordat ik veel ziek ben geweest ook veel uitslag gehad.... ga toch maar eens paardenmeld proberen Haha!

Edie_Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:04

waar paarden toch niet allemaal goed voor zijn he!
haha misschien wel beter dan koeienmelk kwa smaak ben benieuwd!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:37

ik heb laatst eens paardenmelk gedronken,zo puur bij een melkerij.
het schijnt erg goed te zijn tegen huidschimmels en infectie,s.
ik moet wel zeggen dat ik het niet zo heel vies vond..

RmJoBs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:23

woooh ik heb wel eens paardemelk gedronken maar dit wist ik niet wel gaaf als het bij van die ziektes kan helpen Knipoog

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:00

Paarden melk is inderdaad heel gezond.
Ik heb het ook wel eens gehad, jammer
dat ik het niet lus, en dat het zo duur is Tong uitsteken

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 13:04

Ik heb er ook weleens van gehoord Slim

dobbedude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:11

nooit van gehoord :p

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:38

Ja, daar heb ik inderdaad ook wel eens van gehoord.
Leuk dat het toch iedere keer weer opnieuw bewezen moet worden. Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:58

Mijn vader heeft tijdens zijn bestralingen (kanker) ook paardenmelk gedronken en hij had er iig wel baat bij Ja

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:13

Jellie schreef:
Mijn vader heeft tijdens zijn bestralingen (kanker) ook paardenmelk gedronken en hij had er iig wel baat bij Ja

Bij de bestraling of de "melk"???