De 24-jarige ezel Maaike van de kinderboerderij in het Weizigtpark in Dordrecht kreeg een soortgelijke bom op haar neus. Ze hield hier een beschadigd hoornvlies en brandwonden aan haar kop aan over en verkeert volgens de politie in shock. De kinderboerderij in het park is vrij toegankelijk. De politie hield vrijdagmiddag drie jongens van 14 en 15 jaar uit Dordrecht en twee 15-jarige jongens uit 's-Gravendeel aan in verband met het misdrijf. Drie werden op straat aangehouden, twee anderen meldden zich vrijwillig op het bureau.
Gewonden door croftybom NIJMEGEN - Een moeder en haar kind zijn vrijdagmiddag in Nijmegen gewond geraakt door de ontploffing van een zogenoemde croftybom. Drie Nijmeegse jongens, die ervan verdacht worden dat ze de bom hebben laten ontploffen, zijn aangehouden.
In Dordrecht en 's-Gravendeel hield de politie vrijdag in totaal vijf jongens aan die een soortgelijke bom naar een ezel zouden hebben gegooid op een kinderboerderij. Het dier raakte hierdoor gewond.
Een croftybom is gemaakt van een plastic fles met daarin onder meer een ontstoppingsmiddel. Als de bom explodeert, vliegt agressieve vloeistof in het rond.
De moeder en haar kind in Nijmegen liepen vrijdag net langs de bom toen deze afging en werden besproeid met de vloeistof. Zij moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen aan brandwonden. De politie kon kort daarna aan de hand van aanwijzingen drie Nijmeegse jongens van 12, 14 en 15 jaar aanhouden. Omdat de politie het maken en laten afgaan van een croftybom beschouwt als een ernstig misdrijf, blijven de verdachten voorlopig vastzitten, aldus de politiewoordvoerder.
De 24-jarige ezel Maaike van de kinderboerderij in het Weizigtpark in Dordrecht kreeg een soortgelijke bom op haar neus. Ze hield hier een beschadigd hoornvlies en brandwonden aan haar kop aan over en verkeert volgens de politie in shock. De kinderboerderij in het park is vrij toegankelijk.
De politie hield vrijdagmiddag drie jongens van 14 en 15 jaar uit Dordrecht en twee 15-jarige jongens uit 's-Gravendeel aan in verband met het misdrijf. Drie werden op straat aangehouden, twee anderen meldden zich vrijwillig op het bureau.
Eind oktober raakte in Gorinchem een 11-jarige jongen zwaargewond aan een oog toen een croftybom in zijn gezicht ontplofte. Twee dagen eerder raakte in dezelfde gemeente een hond gewond toen het dier snuffelde aan een fles met gootsteenontstopper die op dat moment explodeerde.
Drogisterijketen Kruidvat stuurde in oktober een bericht naar alle filialen waarin het personeel werd opgeroepen extra op te letten bij de verkoop van gootsteenontstopper aan minderjarigen. Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) attendeerde de supermarkten op verdachte aankopen van het goedje.
Jakkes nog aan toe Wat een zieke mensen leven er tegewoordig Gatverdamme Ik moet zoiets echt niet zien Ik ben blij dat men pony's aan huis staan deze komende periode
En dit ezeltje is voor 6 jaarterug al eens eerderslachtoffer geweest van mensen die haar met scherpe voorwerpen hadden bewerkt En daaris de moedervan dit ezeltje aan overleden;( Arm ezeltje;(
Ik zag het gisteravond op Hart van Nederland, zag er zo zielig uit, dat arme dier... Wat zal dat arme dier geschrokken zijn en een pijn hebben... Aanpakken dat soort lui!!
Je bent gewoon compleet gestoord als je dit soort zieke dingen bedenkt. En dan helemaal tegen een onschuldig dier wat zich niet kan beschermen. Als ik dit soort dingen zie sta ik niet voor mezelf in.
wat een stel "ZIELIGE" kinderen. ik snap het niet, wat is er zo leuk aan om zo'n beestje wat aan te doen, die niets heeft gedaan, maar nou wel onzinnig veel pijn lijd ik had de tranen in me ogen toen ik had zag. dan krijg je toch van die bepaalde acties als je ze een keer tegen komt jammer dat ze zelf geen hele hand kwijt zijn geraakt
Ja hie rin Zdrecht zijn er ook al een aantal crofty bommen gegooid naar mens en dier. Echt mega triest. De OvJ schaard deze crofty bom onder de BOMMEN.. Maximale straf is 15 jaar. Dat krijgen deze kindertjes natuurlijk nooit. Ik hoop dat de OvJ in deze zaak wel de ernst er van in ziet en dat ze iig een flinke straf zullen krijgen. De klootzakken!! Bah ik kots van zulke mensen die spelen met het leven van andere ...
timokyana