Paard dood in het weiland, eigenaar onderneemt geen actie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Paard dood in het weiland, eigenaar onderneemt geen actie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 18:15

Paard dood in de weide
DIEVER - Vrijdagmorgen is er bij de politie melding gedaan van een paard dat dood in de wei aan de Achterstraat lag. De politie stelt een nader onderzoek in. De eigenaar had zelf ook al ontdekt dat het dier was overleden, maar had nog geen actie ondernomen. Hiervoor krijgt de man een bekeuring. Eerste onderzoek heeft opgeleverd dat de dieren wekelijks een rol hooi kregen aangeboden en dagelijks vers water. De nodige zorg werd aan de dieren verleend.

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drenthe

milo

Re: Paard dood in het weiland, eigenaar onderneemt geen acti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:22

nou ja zeg.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:23

Huh? heeft ie het arme ding gewoon laten liggen?

djodjodjo

Tss, dan ben je aso bezig! Is het paard inmiddels al wel weg gehaald neem ik aan?

x_Irisje_x

Lekker respectloos.....

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:24

Lekker ziek!

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:28

zijn ze helemaal gek Bloos! ...
ik zou het juist mega erg vinden als mijn paard daar zo liggen Bloos!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:30

knap dat je kunt beoordelen achter je computer dat iemand gek is. Voor het zelfde geld was hij er zo kapot van dat hij het niet meer aankon, je weet maar nooit Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:32

ja hallo, je kan het dier neit zomaar optillen en weg brengen. Mag toch aannemen dat er een zeil overheen word gelegt. En eens om de zoveel dagen komt de kadaverdienst langs. Maar daar moet je wel eerst even voor bellen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:32

Visconti schreef:
knap dat je kunt beoordelen achter je computer dat iemand gek is. Voor het zelfde geld was hij er zo kapot van dat hij het niet meer aankon, je weet maar nooit Lachen

Of hij heeft geen relatienummer bij de Rendac en dat eerst moeten aanvragen en uitzoeken... weten wij veel. Niet iedereen is ook in staat een paard direct weg te slepen. Daar heb je wel even een trekker voor nodig.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:33

Volgens mij is dat een handelaar. Ik weet het niet zeker maar een aantal jaren geleden was daar een grote wei met rollen hooi waar tinkers stonden.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:36

dat wou ik ook net zeggen! Niemand weet toch de situatie, moet jij maar eens 600 kilo ineens proberen weg te slepen. Zie vaak genoeg paarden aan de zijkant van de weg liggen die moeten worden opgehaald daar het "bergingsbedrijf" blijft een rotgezicht, maarja andere opties zijn er vaak niet.
Denk niet dat iedereen meteen moet roepen dat de eigenaar en geen gevoel ofzo bij heeft

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 18:11

Tja, niemand weet natuurlijk wat er gebeurd is, maar aangezien de politie er bij is gehaald. Woon toevallig zelf in Diever en weet waar het is. Het weiland is 1 grote troep met rollen gaas en kuilbalen waar het plastic nog om heen zit enz. Wat mij wel altijd opviel is dat de paarden heel mager waren, weinig bespiering. Zat zelf te denken aan wormen. Niemand weet hoe het precies is gegaan en niemand kan ook een oordeel geven, maar een raar verhaal is het wel.

Wat ik wel raar vind. Jullie zeggen dat hij misschien wel al had gebeld, maar in het krantenartikel staat dat hij nog geen actie had ondernoemen. Dat lijkt mij dan: nog niet gebeld, geen zeil overheen gelegd, geef hulp gevraagt aan boeren (die er zat in ons dorpje wonen)

Vreemd...

pikatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:03

echt gestoord is die man je laat je paard toch niet in een wei liggen

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 01:48

Hermesdeux schreef:
Visconti schreef:

Of hij heeft geen relatienummer bij de Rendac en dat eerst moeten aanvragen en uitzoeken... weten wij veel. Niet iedereen is ook in staat een paard direct weg te slepen. Daar heb je wel even een trekker voor nodig.

Nee zo ging mijn paardje dood in het weekend, geen relatienummer.. (we zijn gewoon particuliere mensen met een paar paarden, we hebben geen bedrijf op onze naam)
Dus dan kan je pas maandag bellen en word het arme dier als je geluk heb dinsdag opgehaald..

Ik heb dus nog een aantal dagen naar een zeiltje mogen kijken aan de kant van de weg, als ik de straat uit ging..
Vreselijk..

En daarbij je paard hoeft maar een metertje de verkeerde kant op te liggen of ze rijden gewoon voorbij.
Dat was bij ons ook nog een heel prbleem, Mijn Andoy was in een weide "zonder adres" overleden een halve KM van huis.
Nou je gaat z'n paardje ook niet een halve km langs de weg slepen!

(dat is echt zo, de buurman had zijn koe net een metertje teveel naar rechts liggen en ze reden zonder pardon door, als hij hem goed had liggen mocht hij opnieuw bellen!)