Pony moet weg uit haagse tuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Pony moet weg uit haagse tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 08:10

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5509 ... tml?p=11,1
telegraaf.nl

Pony Pablo moet toch weg uit Haagse tuin
DEN HAAG - Pony Pablo, sinds begin oktober bivakkerend in een tuin aan de Haagse Zorgvlietstraat, moet waarschijnlijk toch weg. Woningcorporatie Vestia spant maandag een kort geding aan tegen de eigenaar.

Baasje Yusaf kocht het beestje voor 100 euro op internet, keek zijn vader lief aan en stalde Pablo in de achtertuin. Gealarmeerde buurtbewoners, die de pony door de gang zagen lopen, belden de politie.

Pablo werd een beroemdheid en verscheen in menig media-item, ook de dierenbescherming bemoeide zich ermee. Uiteindelijk mocht de pony blijven. Vestia heeft echter de afgelopen tijd zo veel klachten ontvangen van omwonenden dat het besloten heeft dat Pablo weg moet. Er zijn klachten over stankoverlast, maar het beestje zou bovendien niet goed behandeld en niet uitgelaten worden, aldus een woordvoerder van Vestia.

901823

Re: Pony moet weg uit haagse tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 08:38

Tja, wat moet ik erop zeggen. Het is verboden... Dan hoeft heel Nederland toch geen uitzondering te maken voor dát jongetje dat zograag een pony wilde.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 08:53

pff.. die pony moet daar weg.. groot gelijk!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:52

ik las het vanochtend ook in de krant.
Vind dat hij ook uit de tuin moet gehaald. Vond hem er zielig uit zien arme pony.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:28

Ik vind het ook niet echt kunnen, en daarbij zijn paarden/pony's kudde dieren en moeten ze met soortgenootjes kontakt kunnen maken (ook al is het maar een geitje)

Vvalerieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:29

arm dier Huilen Verdrietig

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:32

Tja.. ik ben toen wezen kijken met me vriend want we wouden hem wel overnemen.
Helaas vroeg hij hier te veel geld voor en staat het beestje nog steeds in zijn tuin Haha!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:24

Die pony moet daar weg. Je kan gewoon geen pony houden in je achtertuin. Groot gelijk voor de buren.

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:27

Het is zielig voor zo'n beestje. Boos! / Hij verdiend beter dan een achtertuin. het is trouwens ook verboden een paard/pony in de bebouwde kom te houden (volgends myy) ik vind dat ie weg moet....Maar dan wel naar een goed huis!!!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:58

tja ach maar je leest in de krant nooit over grote honden die in kleine flatjes wonen en weinig buiten komen of paarden die 24 uur er dag in een box staan dat vinden we allemaal heel normaal....

Dus iemand die vervolgens een pony in zijn achtertuin zet en ik neem ff aan goed verzorgd vinden we zielig.

En hoe zit het dan met de shetlander die op groot weiland staat en niet meer kan lopen omdat hij hoefbevangen is???

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:59

hehe eindelijk, een pony hoort niet in een stadstuin, wel jammer dat het zolang duurde voordat de mensen daar dat ook inzagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:00

Waarschijnlijk wel beter voor de pony

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:01

LilianR schreef:
Tja, wat moet ik erop zeggen. Het is verboden... Dan hoeft heel Nederland toch geen uitzondering te maken voor dát jongetje dat zograag een pony wilde.

Is dat echt verboden? Ligt aan de gemeente. Paard valt onder huisdieren, en die mag in thuis houden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:03

Eindelijk! OK dan!

Pony's horen niet in Haagse achtertuinen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:03

Vind het apart dat er ineens geroepen word dat die pony zielig is. En dat hij beter verdient. Als ik de foto zo bekijk is zowel het jongentje als de pony dol gelukkig. Ik vind het sneu voor het jochie als hij weg moet.

Maar ja, de wet is de wet uitzonderingen maken kan je niet aan beginnen. Ik ken overgens zat mensen die een paard in de bebouwde kom hebben staan. Neem aan dat dat dus niet verboden is.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:05

in een van de laatste commentaren op de site van telegraaf staat dat ook.

Dus ik weet ook niet of het verboden is, want dat zou betekenen dat kinderboerderijen midden in de stad ook niet mogen. En laten we eerlijk wezen de gemiddelde kinderboerderij heeft ook geen bergen land waarop de paarden en pony's kunnen rennen en vliegen. tenminste die bij mij in de buurt niet

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:17

Tjah wat moet je hier over zeggen?
Het is in iedergeval niet verboden. Wij hebben ook een tijd een hangbuikzwijn in huis gehad. Dat mocht iig ook. Is wel een paar jaar trug hoor maar waarom zou dit dan niet mogen?

Mijn eerst pony kwam ook altijd bij ons in de tuin het gras maaien. Dan reed ik met hem van stal naar huis. Heeft ook nooit maar dan ook nooit problemen op geleverd. En heb ik toch echt wel een jaar of 2/3 zo gedaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:19

Cassidy schreef:
LilianR schreef:

Is dat echt verboden? Ligt aan de gemeente. Paard valt onder huisdieren, en die mag in thuis houden.

Fout, tot de nieuwe wet er is vallen paarden onder de landbouwdieren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:26

Het was deze week op de regionale TV-zender. Daar werd gezegd dat de pony pas anderhalf jaar oud is? En je kan er zo leuk op rijden, zei het ventje.... Scheve mond

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:28

ach....wat een bullshit, misschien wordt het beestje wel beter verzorgt dan menig ander dier,
en de mensen die erover klagen, zijn vaak de afgunstige mensen.

heeft de gemeente dan niet een klein stukje grond over voor dat beestje??
een stukje nog kaalliggend bouwterrein?? (ok, met gras dan)

edit, las net erop rijden, nee, dat is uit den boze, maar de media verdraait heel veel (en ik kan het weten Bloos ) en misschien heeft het jongetje wel gezegt, als hij volwassen is, en dat hebben ze er dan weer uitgehaald.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:34

Volgens het bericht zou de pony niet goed behandeld worden en 'niet uitgelaten' worden.

Ik heb het toen op tv gezien en kreeg van het gezin niet de indruk dat ze ook maar iets van paarden/pony's afwisten.

Citaat:
Tiffany schreef:
Tja.. ik ben toen wezen kijken met me vriend want we wouden hem wel overnemen.
Helaas vroeg hij hier te veel geld voor en staat het beestje nog steeds in zijn tuin

Ja, en dan ook een flinke smak meer geld vragen omdat de pony 'bekend' is kennelijk?

Die pony had beter meteen in beslag genomen moeten worden. Maar ja, wat een beetje media aandacht al niet kan doen... Scheve mond

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:40

Een paard valt onder huisdieren en mag wel degelijk in de tuin staan.
Mijn oom heeft zijn paard in de tuin gehad. EEn grote box in de garage met een uitloopstal de tuin in.
Er stonden grote containers voor de mest ( afgesloten) en die werden gewoon geleegd door de speciale vuilnisdienst.
Er was daar geen stank en vliegenoverlast.
Het dier heeft er 3 jaar gestaan.Werd elke dag gereden, ging prima.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:42

Als het beestje goed verzorgt word en zicht niet eenzaam voelt, so what ?
Er zijn zat beesten ( o.a paarden en pony's ) die het waarschijnlijk veel slechter hebben getroffen.
Word ie niet goed verzorgt, blijkt hij echt eenzaam te zijn ? Weghalen !
ok , ik zou persoonlijk als ik zo'n achtertuintje had er geen pony neerzetten nee ....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:43

Ik vind het logisch hoor, een pony hoort niet in een woonwijkje thuis.

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 09:44

Aagg gosiee.. Wel leuk voor het jongentje.. Dat hij zo een ponytje heeft gekocht.. Maar ik denk niet dat hij er goed bij beseft heeft wat hij nu gedaan heeft..
En Guusje staat ook in een tuin.. En die word ook elke zo veel uur op het potje gedaan(in emmer poepen) ik weet niet of hij nu nog in de tuin word maar het kan best..
als je maar goed de poep opruimt:)