DISHOEK - Een hijskraantje moest er gisteren op het strand tussen Vlissingen en Dishoek aan te pas komen om een paard uit het drijfzand te redden. Het kraantje was toevallig in de buurt omdat er aan de zeewering werd gewerkt. Het duurde een minuut of twintig voordat de hengst uit zijn benarde positie was gehaald. Het paard bleef de hele tijd opmerkelijk rustig. Nadat het dier met vereende krachten weer vaste grond onder zijn hoeven had kregen, werd hij naar zijn stal aan de Zwaanweg geleid.
Brrr, het zal je maar gebeuren. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
jeetje ik zag het ook net in dr krant. ik snap eigenlijk niet hoe zoiets kan gebeuren op het strand. heeft misschien met opgespoten zand te maken? maar je zal toch niet ineens wegzakken? anders durf ik daar niet meer te gaan rijden. ik zat al gelijk te denken wat ik zou doen...
Als er veel storm is geweest of als ze inderdaad aan het werk zijn op het strand dan kunnen er akelige drijfzandplekken ontstaan.
In dit geval waarschijnlijk een combinatie van beide denk ik als ik het bericht zo lees. Er werd gewerkt op het strand en de laatste tijd is het ook geen goed weer geweest.
Ik heb het ook eens meegemaakt, was van dat opgespoten zand, dus daar was net iets meer grip in en ik zat gelukkig op een pony met veel doorzettingsvermogen. Hij heeft ons er uit gekregen.
Een stalgenootje van mij heeft het ook al eens meegemaakt. Gelukkig kon haar pony er met hulp van omstanders zelf weer uitkomen. Het lijkt me echt doodeng!
Hallo mensen, De eigenaar van het paard ben ik. En ik kan jullie vertellen dat Duco er niks van over heeft gehouden en dat alles met een sisser is afgelopen. Uiteindelijk hebben we hem met een band achter zijn billen er uit kunnen trekken met een paar meiden van stal met de pensionhouder en enkele voorbijgangers. Groetjes Angelique
hu? een ruin, haha waarom stond dan in de krant dat het een hengst was haha. Mijn moeder zal al te denken, jemig zei ze, die lui zijn blij dat er niks is met die hengst, hij had nog kunnen fokken!
Goh zeg! Ik ben zondag naar het strand geweest en ik ree met mijn paard door het water en op eens struikelde ze en ik trok haar omhoog maar ineens vielen we in een gat! Dus mijn paard viel op haar zij in ik kwam er onder! Gelukkig stond ze gouw op en kwam ik weer boven water. Echt heel raar toen ik op stond stond ik tot aan mijn middel in het water en ik doe een stap op zij en toen stond het water tot net onder mijn knieen?! Een vriendin van mij riep dat ik het water uit moest komen omdat we aan het weg zakken waren. Toen op het droogen zat de schrik er aardig in bij ons. Ben wel gelijk op gestapt en nog even door het water gestapt. Want mijn paard had ook de schrik goed te pakken.
Ik ben hier erg van geschrokken! En nu ik ook het bericht van het drijfzand leest besef ik hoe gevaarlijk dat strand kan zijn!
Ik heb wel eens tussen Bakkum en Egmond dat soort plekken gehad meestal bij eb, je voelt je paard gewoon naar beneden zakken. Gelukkig kon hij wel gewoon doorlopen
hoe krijg je nouw weer vo0relkaar de eigennaar dan ook handig bezig!
Ik vind dit een beetje een vreemde opmerking, denk je nou echt dat de ruiter dit expres heeft gedaan? Ik zag het bij ons thuis in de krant staan en dat drijfzand zag er uit als gewoon normaal zand in de buurt van het water. Het was gewoon een beetje misleidend! Het had ook iemand anders kunnen overkomen! let voortaan ook een beetje op je spelfouten