Marlies van Baalen beste Nederlander in Stockholm 2/12/2006
STOCKHOLM (KNHS) - Marlies van Baalen (Brakel) is in de Grand Prix voor dressuurruiters in het Zweedse Stockholm, die als kwalificatie dient voor de derde wedstrijd van de West-Europese League van de wereldbeker, als negende geëindigd. Marlies kwam aan de start met BMC Kigali (Wolfgang x Voltaire) en scoorde 67.583%.
De twee overige Nederlanders, Thamar Zweistra (Schore) met Hexagon’s Kyrain (Cyrain x Lorenz) en Aat van Essen (Elspeet) met Premier (Jazz x Ulft) deelden de vijfiende plek in het twintig deelnemers tellende veld met een gelijke score van 64.291%. De Grand Prix werd gewonnen door de Deense combinatie Andreas Helgstrand met de schimmel Blue Hors Matiné, die tijdens de WEG in Aken zo veel indruk wist te maken. Zij behaalden 75.125%. De Zweed Jan Brink werd met Briar tweede, terwijl Louise Nathorst uit Zweden met Guiness derde werd.
"Er heerste in de hal een super sfeer", vertelde Marlies van Baalen. "Alle combinaties die binnenkwamen kregen direct al een enorm applaus en daar schrok Kigali echt van. Het kostte mij even tijd om de controle te herstellen, maar voor ik bij A binnenreed was hij weer helemaal bij de les. Afgezien van de fout die we maakten in de changementen om de pas - dat was echt mijn schuld - reden we een foutloze rit en ik ben best tevreden. Op zondag is de Kür en ik denk dat we er klaar voor zijn", aldus Van Baalen.
KNHS Mediavoorlichting,
Jacob Melissen
Uitslag Grand Prix dressuur:
1) Andreas Helgstrand (Den) / Blue Hors Matiné - 72.125%
2) Jan Brink (Zwe) / Briar - 74.666%
3) Louise Nathorst (Zwe) / Guiness - 71.625%
9) Marlies van Baalen (Brakel) / BMC Kigali - 67.583%
15) Thamar Zweistra (Schore) / Hexagon's Kyrain - 64.291%
15) Aat van Essen (Elspeet) / Premier - 64.291%
Voor uitslagen en meer informatie zie:
www.stockholmhorseshow.com
of www.horsesport.org (de website van de FEI)
www.knhs.nl