Onbekenden hebben in de nacht van donderdag op vrijdag op gruwelijke wijze een paard gedood in Hoeilaart. Het dier stond in een weide in de Forendijs en werd vrijdagochtend dood aangetroffen. Volgens de lokale politie moet het dier erg geleden hebben. Een eventueel motief voor de daad is nog niet duidelijk.
Het waren de eigenaars van het dier, een 9 jaar oude merrie, die het paard vrijdagochtend aantroffen. Het paard was duidelijk zwaar toegetakeld met een mes, was van achter naar voor opengesneden en de ingewanden hingen uit de buik.
Volgens de politie zijn de verwondingen toegebracht toen het dier nog leefde en is het als gevolg daarvan overleden. Er wordt dan ook gesproken van een sadistische daad, maar enig spoor naar de daders of een eventueel motief voor de gruweldaad ontbreekt voorlopig. Een buurtonderzoek leverde geen nuttige resultaten op.
Tjonge tjonge, dit is echt te gruwelijk voor woorden, laat die daders eens flink boeten voor zulk dierenleed, hopelijk kan de partij van dieren hier wat aan doen, dit moet eens afgelopen zijn. Wie doet er zo iets, kan wel janken als ik zo iets lees, gedver wat een beesten zijn dit, sorry hoor maar van mij mogen ze hetzelfde met ze doen als ze opgepakt worden. KLOOTZAKKEN. (heb er helaas geen ander woord voor, word hier zo boos en verdrietig van, blijf met je poten van iemands geliefde dier af)
Tjemig mina ik kan me hier ZO ontiegelijk kwaad over maken.. wat is er dan mis in je achterlijke hoofd zeg, BAH! Getverdemme dat zulke mensen bestaan.. word er misselijk van!
Je zal je paard maar zo vinden.........Verschrikkelijk. Ik snap werkelijk niet dat iemand dat kan doen, dan moet je toch wel een heel ziek persoon zijn.
GADVERdamme....ow bah wat smerig.....ik vind dit zo ziek he... hoe kunnen ze het toch bij een paard aandoen gadver gadver gadver mogen blij zijn als ze de dader vinden...
en ik heb ook erg te doen met de eigenaar/resse van t paard heel veel sterkte
Walgelijk echt té walgelijk voor woorden. Wáárom zou je in vredesnaam een paard van voor naar achter openreten? Wat is het doel hiervan? Ik snap het niet! De personen die dit gedaan hebben zijn echt ongeloofelijk ziek in hun hoofd.. Echt, hier kan ik zo boos om worden!
En wat nou nog het stomste is, is dat de dader(s) dit waarschijnelijk lezen, en kicken op de reactie's... Meeste daders kicken namelijk op de aandacht die word besteed aan hun daad, en vallen zo ook weer in herhaling..
GATVER!!!! bah wie diet zoiets, arm paard. Ik hoop toch dat ze diegene vinden en hetzelfde mee doen. wat erg voor de eigenaar, is al erg genoeg om paard te verliezen, maar op zo`n manier is te ziek voor woorden