Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:25

Waarschijnlijk om menig paarden-folk & half nederland kalm te krijgen word er nu officieel gemeld dat 'de Marrum' paarden niet naar de slacht gaan. Uiteindelijk was dat wel de eindbestemming voor een aantal van deze dieren, voor dat grote gebeuren met de overstroming. Alle roddels, en verhalen die zich eromheen wikkelen, kun je toch niet voorkomen..Als ze nooit geslacht zouden worden, was er ook geen inzamelings actie gestart, die momenteel wel loopt. De eigenaar van de paarden waait gewoon telkend in de windrichting mee...Lekker makkelijk

Idd behoorlijk lullig voor de brandweer/ politie, pvdd, "Bokkende Redder's" en alle andere vrijwilliger's die geholpen hebben aan deze geweldige reddingactie in Marrum. Als de dieren alsnog geslacht worden is het zijn beslissing, en zal er behoorlijk wat ophef over komen.

Het enigste wat we kunnen doen is denk ik, afwachten en hopen voor deze dieren... Mischien komen ze allemaal toch nog op hun pootjes terecht...

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:28

jesterlover schreef:
Waarschijnlijk om menig paarden-folk & half nederland kalm te krijgen word er nu officieel gemeld dat 'de Marrum' paarden niet naar de slacht gaan. Uiteindelijk was dat wel de eindbestemming voor een aantal van deze dieren, voor dat grote gebeuren met de overstroming. Alle roddels, en verhalen die zich eromheen wikkelen, kun je toch niet voorkomen..Als ze nooit geslacht zouden worden, was er ook geen inzamelings actie gestart, die momenteel wel loopt. De eigenaar van de paarden waait gewoon telkend in de windrichting mee...Lekker makkelijk

Idd behoorlijk lullig voor de brandweer/ politie, pvdd, "Bokkende Redder's" en alle andere vrijwilliger's die geholpen hebben aan deze geweldige reddingactie in Marrum. Als de dieren alsnog geslacht worden is het zijn beslissing, en zal er behoorlijk wat ophef over komen.

Het enigste wat we kunnen doen is denk ik, afwachten en hopen voor deze dieren... Mischien komen ze allemaal toch nog op hun pootjes terecht...



En waar baseer jij dit op? Op het verkiezingsprogramma van PvdD?? Hoe komt het dan dat er 7 8 en zelfs 12 jarige paarden bijlopen??

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:29

En bye the way,
een koe, heeft net zoveel waarde als een paard of een varken'tje...Wij hebben een makke melk koe, betsie 4...

Zij is mij en natuurlijk de famillie net zoveel waard als mijn paarden..We borstelen haar, kunnen op haar zitten en stappen, en houden net zoveel van haar, als van elk ander dier..

Efes
Berichten: 111
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:29

volgens mij gaan die paarden strax allemaal in een rijtje hup na de slager...
die man loopt nu de aandacht te trekken dat wij allemaal gaan denken dat ie zo goed is voor ze paarden maa strax als het niet meer op tv is en iedereen er niet meer dagelijks aan denkt gaan die paarden als nog na de slacht want hij zegt dat die paarden allemaal een baasje hebben maa het is wel raar dat je nie eens mag kijken kijk die paarden moeten naturlek ook rust maa je mag tog wel ff rustig rondkijken??

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:30

slimmerik schreef:
jesterlover schreef:
Waarschijnlijk om menig paarden-folk & half nederland kalm te krijgen word er nu officieel gemeld dat 'de Marrum' paarden niet naar de slacht gaan. Uiteindelijk was dat wel de eindbestemming voor een aantal van deze dieren, voor dat grote gebeuren met de overstroming. Alle roddels, en verhalen die zich eromheen wikkelen, kun je toch niet voorkomen..Als ze nooit geslacht zouden worden, was er ook geen inzamelings actie gestart, die momenteel wel loopt. De eigenaar van de paarden waait gewoon telkend in de windrichting mee...Lekker makkelijk

Idd behoorlijk banketstaaf voor de brandweer/ politie, pvdd, "Bokkende Redder's" en alle andere vrijwilliger's die geholpen hebben aan deze geweldige reddingactie in Marrum. Als de dieren alsnog geslacht worden is het zijn beslissing, en zal er behoorlijk wat ophef over komen.

Het enigste wat we kunnen doen is denk ik, afwachten en hopen voor deze dieren... Mischien komen ze allemaal toch nog op hun pootjes terecht...


Sterker nog er loopt er een 17 jarige friese merrie bij!!!
Heb ik vanmiddag gehoord van een vrouw bij mij uit het dorp.
En zij komt vaak genoeg bij Lootsma:D dus ik geloof het wel!


En waar baseer jij dit op? Op het verkiezingsprogramma van PvdD?? Hoe komt het dan dat er 7 8 en zelfs 12 jarige paarden bijlopen??

Yrrah
Berichten: 484
Geregistreerd: 24-08-05

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:31

De hele kwestie is dat paarden een hoge aaibaarheidsfactor hebben. Want idd, over runderen, varkens en ander slachtvee hoor je bijna niemand. Daar wordt slacht in het algemeen als acceptabel gezien.

De grootste fout van mensen is dat ze bij bepaalde dieren (paarden, honden en katten voorop) menselijke maatstaven aanleggen.
Verwaarlozing en slechte behandeling is zondermeer uit den boze, maar een dier is een dier en is er het gelukkigst mee als het ook zo behandeld wordt.

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:31

Toevallig geheel mijn eigen mening, en gevoel. Ik was erbij toen alles van eiland naar vasteland dender'de...Heb de eiganaar gezien, en denk niet dat wij iets kunnen doen..Denken jullie van wel dan?

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:33