Friese Paarden in beslag nemen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110849
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 09:33

Friese paarden in beslag nemen'

Uitgegeven: 6 november 2006 08:26
Laatst gewijzigd: 6 november 2006 08:26
AMSTERDAM - De Partij voor de Dieren (PvdD) wil dat de Friese paarden die vorige week ternauwernood van de verdrinkingsdood konden worden gered, in beslag genomen worden door de Algemene Inspectiedienst (AID). De eigenaar van de dieren heeft zijn zorgplicht verzaakt en dus moet er gezocht worden naar een andere eigenaar, meldt de partij maandag.

Omdat het nog onduidelijk is wat het lot van de paarden zal zijn, heeft de PvdD van minister van Landbouw Cees Veerman (CDA) garanties voor de toekomst van de paarden geëist.

Fonds

Ook heeft de partij een fonds opgericht waaruit de kosten voor de toekomst van de dieren kan worden betaald. De partij is er niet gerust op dat de dieren nu veilig zijn, omdat de eigenaar in het verleden dieren verwaarloosd zou hebben.

De ongeveer honderd paarden werden woensdag ingesloten door het water in het Friese Marrum. Ze stonden buitendijks en waren geïsoleerd komen te staan nadat het water dinsdagnacht werd opgestuwd door een najaarsstorm. Zeker achttien paarden zijn door verdrinking of kou gestorven. Vrijdag konden de resterende beesten door ruiters naar de kant gelokt worden.


www.nu.nl

Hopelijk krijgen ze allemaal een nieuwe eigenaar, dit mag echt nooit meer gebeuren! Ik hoorde dat er al een aantal verplaatst zijn?

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:35

OK dan! De Partij voor de Dieren OK dan!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:36

helemaal mee eens!! Lachen

Marigold

Berichten: 12611
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:37

ik hoop ook dat de paarden allemaal een lief baasje krijgen, maar om eerlijk te zijn:
ik vind het van de pvdd maar stemming makery en dikke bluf, want op de feiten gebasseerd kunnne deze paarden geloof ik niet eens in beslag worden genomen.
pvdd grijpt momenteel elke dieren kwestie aan, om punten te scoren met de verkiezingen.
sorry als ik qru over kom, maar zo denk ik er wel over, ik vind het nogal doorzichtig en ondoordacht allemaal.
nogmaals, natuurlijk hoop ik op een zonnige super mooie toekomst voor elk van deze paarden! (absoluut, dat houd me ook heel erg bezig!)
maar ik betwijfel of de pvdd daaraan mee kan werken..

Dees

Berichten: 18946
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:50

Politiek gestunt... het is duidelijk verkiezingstijd.

Ik geloof de partij die zich over 4 weken nog druk maakt om dit soort voorvallen Knipoog

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:54

maar er moet wel iets gebeuren, het kan toch niet zijn dat deze man op dezelfde voet verder mag gaan.

Marigold

Berichten: 12611
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:00

daar ben ik het 100% mee eens, al was het aaleen maar om deze groep paarden een mooi leven te geven, om wat ze hebben meegemaakt en alles, en daarvoor is NU de tijd, en niet later als de het nieuws vergeten is.

jojo23

Berichten: 1606
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Drachten-friesland

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:38

hopelijk gaat er nu echt iets gebeuren tegen deze man,wordt echt wel eens tijd

sluiter

Berichten: 5
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:36

Wat betreft de paarden uit Marrum wil ik u vooral aanraden om de website van de Partij voor de Dieren in de gaten te houden. Op de site zullen wij laten weten wat de stand van zaken is en hoe er nu verder gehandeld gaat worden door de Partij. Op dit moment is het meest recente bericht het volgende: Partij voor de Dieren eist inbeslagname van geredde Friese paarden *Amsterdam, 6 november 2006 - De Partij voor de Dieren eist in een brief aan minister Veerman garanties over de toekomst van de paarden die eind vorige week zijn gered van de verdrinkingsdood. Het is tot nu toe onduidelijk wat het lot van de paarden zal zijn die het drama in Friesland hebben overleefd. Aangezien er over de eigenaar al eerder meldingen zijn gedaan met betrekking tot verwaarlozing van zijn dieren is de PvdD er niet gerust op dat de paarden nu veilig zijn. * Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen. Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de eigenaar ligt. Er zou tenminste een ‘generaal pardon’ moeten komen om de paarden niet opnieuw in problemen te brengen. De groep van zo’n 150 paarden die in een buitendijks gebied stonden raakten vorige week ingesloten door het water nadat de kwelders bij de Waddenzee door een storm waren ondergelopen. De eigenaar en terreinbeheerder it Fryske Gea waren op de hoogte van een naderende wateroverlast maar hebben verzuimd de dieren op tijd in veiligheid te brengen.Twintig paarden zijn gestorven. De andere dieren hebben vier dagen en drie nachten moeten doorbrengen op een klein modderig stukje land dat was ingesloten door het water. Nat, koud en volledig uitgeput zijn de paarden uiteindelijk gered door 6 ruiters die de kudde met behulp van lokpaarden naar het droge wisten te leiden. De dieren zijn niet in beslag genomen en opnieuw toevertrouwd aan de eigenaar. Het publiek is onwetend over het lot dat de paarden te wachten staat. Nu er zo intens is meegeleefd met de benarde situatie waarin de paarden hebben verkeerd en met de uiteindelijke reddingsactie van de dieren, is het onacceptabel dat hun definitieve lot nu onzeker is. De Partij voor de Dieren heeft de AID verzocht de paarden in beslag te nemen wegens het verzaken van de zorgplicht door de eigenaar. Omdat de eigenaar verantwoordelijk moet worden geacht voor de kosten van de reddingsoperatie is inbeslagname een logische maatregel. De PvdD is van mening dat gezocht moet worden naar een goede toekomst voor de paarden en dat betekent dat er een andere eigenaar moet komen. De paarden verdienen het om verder een rustig leven te kunnen leiden. De partij heeft een fonds opgericht voor de paarden waaruit (een deel van) de kosten voor de toekomst van de dieren kan worden betaald. Bijdragen kunnen worden gestort op bankrekeningnummer 21.24.86.934 van de Partij voor de Dieren o.v.v. “Paardenfonds Marrum”.

Arizona
Berichten: 1082
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:47

goed zo! OK dan!

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:50

PVVD................sorry...........heb er niets mee en zal er niets mee krijgen. Als mijn paard zó ziek word dat hij pijn lijdt, niet meer beter kan worden en ik de enige zal zijn die voor hem de beslissing kan nemen? Breng ik hem zelf hoogstpersoonlijk naar de slager!! Dat is het laatste en het beste wat ik nog voor hem kan doen. Onnodig veel pijn besparen, dan vind ik dat ik goed ben voor mn paard. En er worden ook paarden gefokt voor het vlees, maar ook varkens, koeien, kippen............dus IK kan er mee leven!

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Friese Paarden in beslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 10:13

In overleg met Cayenne dit onderwerp geintegreerd in het volgende topic:
viewtopic.php?f=11&t=679376

Ik probeer het allemaal wat centraal te houden. Bloos