Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:06

Iedereen heeft ongetwijfeld de reddingsactie van de Friese paarden gezien vanmiddag. Ik vind eigenlijk dat die ruiters een grote beloning verdienen want zij hebben het toch maar even gefikst samen met hun paarden. Deze actie was toch imo niet geheel zonder risico's voor ruiter en paard omdat er niets zeker was. Niet hoe die meer als 100 paarden zouden reageren, hoe hun eigen paarden zouden reageren en dan was er ook nog het feit dat er onderwater nog van alles aan de hand was zoals prikkeldraad en greppels.

Ik heb een mailtje gestuurd naar Pavo om die meiden bijvoorbeeld een maand of langer gratis voer voor hun paardje geven. Dat is toch wel het minste wat ze verdiend hebben nietwaar?
Mensen die mij willen steunen hierbij? Als we allemaal een mail sturen kunnen ze er niet om heen toch?
Voor iedereen die deze actie wil steunen en een kopie van mijn mail naar Pavo wilt stuur maar een pbtje.

Mocht er al een soortgelijke actie zijn dan hoor ik dat graag dan maken we er gewoon 1 grote actie van Haha!

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:12

het is een geweldig idee en de meiden verdiennen het zeker
maar de rest van de organisaties die hebben mee gedaan dan ???

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:13

Ik geef je groot gelijk dat je ze wil feliciteren, was ook een heerlijk filmpje om te zien maar nogmaals lijkt het mij het sturen van 101 mailtjes naar bepaalde zaken/programma's, geen goed idee.

Anoniem

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:14

yep kneel,die meiden en vooral ook hun paarden verdienen wat.Stuur je mij een kopietje en hoe ikk het moet doen Blond Bloos dat weet je Haha!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:15

We kunnen het als omh-ers misschien het best gezamelijk doen.

Anoniem

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:17

rommulus schreef:
het is een geweldig idee en de meiden verdiennen het zeker
maar de rest van de organisaties die hebben mee gedaan dan ???
Tuurlijk verdienen die zonder twijfel ook een grote pluim maar daar zullen er zeker een aantal van zijn die hier gewoon voor betaald krijgen terwijl deze meiden dit neem ik aan vrijwillig hebben gedaan.

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:19

Ze waren inderdaad geweldig, ik vind ook dat ze een dikke pluim verdiend hebben! Lachen

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:20

dat is ook zeker zo maar neem de vrijwillige brandweer die daar 3 dagen hebben gestaan, die heten volgens mij niet voor niet vrijwillige brandweer.
mischien kunnen we daar ook wat voor doen

niet dat de ruiters het niet verdiennen hoor ze hebben mijn diepste respect maar ik ben van mening dta we de rest niet mogen vergeten

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:29

gelukkig is alles goekgekomen en hebben hun geholpen. Zag er mooi uit, hebben op hetw erk fillmje bekeken en thusi nog een paar keer. Is trieste gebeurtenis maar zag geweldig mooi uit. Moet toch een geweldig gevoel geven als jij daar met je paardje voorop rijdt en al die paarden achter je aan rennen !!!!

Anoniem

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:35

Wil hier geen discussie voeren want daar is dit topic niet voor bedoeld maar je zegt het zelf al "vrijwillige brandweer" dus dan weet je waar je aan begint als brandweer. En ook de vrijwillige brandweer krijgt een vergoeding die door de gemeente is vastgesteld. Dat zal geen vetpot zijn maar helemaal voor nop doen ze het dus niet.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:43

Ik vond het super moedig van ze, het was zeker niet zonder gevaar en ze hebben met grote inzet en zorgvuldigheid deze moeilijke taak uitgevoerd.
Hun beloning was de geweldige manier waarop de paarden hun vertrouwden en met ze meegingen, dat heeft heel wat emotie losgemaakt bij ieder die het gezien heeft.
Zoals RTL4 zei, wat een heel leger niet voor elkaar kreeg lukte een 4 tal moedige amazones.
Ze mogen de titel Bokkers van het jaar hebben en een speciale vermelding onder hun naam.

Laten we hopen dat hun inzet niet voor niets geweest is en dat de paarden een beter leven wacht.

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:49

rommulus schreef:
dat is ook zeker zo maar neem de vrijwillige brandweer die daar 3 dagen hebben gestaan, die heten volgens mij niet voor niet vrijwillige brandweer.
mischien kunnen we daar ook wat voor doen

niet dat de ruiters het niet verdiennen hoor ze hebben mijn diepste respect maar ik ben van mening dta we de rest niet mogen vergeten


Misschien moet iemand die dat wil dan even een topic openen voor de brandweer..

Dit topic is voor de dappere meisjes met hun net zo dappere paarden. Super gedaan!!!!!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:33

Ik heb respect voor iedereen die bijgedragen heeft aan de redding van de paarden.
Maar die meiden hebben toch het meeste risico gelopen met hun paarden.
Zij verdienen een dikke pluim OK dan!

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:57

petje af voor de ruiters en de paarden Afgod

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:23

net nog even hart van nederland gezien, meiden met lef, het was voor hun ook niet ongevaarlijk om aan de reddingsactie mee te doen. super!

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:16

Ik heb het hele verhaal met verbazing gevolgd...en er is leeuwenmoed voor nodig om met je eigen paardje zoveel andere paarden te redden!!Ik had het niet gedurfd Bloos
Daarom vind ik het idee van kneel zo goed...misschien dat er een bedrijf te vinden is wat hun wil belonen.
Al is de vrijheid van de paarden hun allermooiste beloning!!

Tsaartje

Berichten: 240
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:24

Echt top dat de ruiters met hun paarden dit hebben gedaan. Wat betreft het mailtje naar pavo. Ik ondersteun dat volledig

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:04

Dat meisje op de Fries die kopje onder ging was net op radio 2, men wil de koningin vragen ze te ridderen, goed idee als het maar geen verkiezinsstunt gaat worden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:10

Ik vind het ook stoer, maar minder stoer dat één of twee aan zoiets gevaarlijks beginnen zonder cap/helm! Bloos

helga1969

Berichten: 892
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: ochten

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:55

Ik vind ook dat die meiden en paarden dat wel hebben verdiend.
Echt top wat ze hebben gedaan.
Natuurlijk ook heel top wat de rest heeft gedaan om deze paarden weer op veilige grond te krijgen.
Petje af voor allemaal en een dikke pluim.

crabbybitch

Berichten: 1071
Geregistreerd: 18-06-05

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:37

Ik sprak vanmorgen ook iemand die zei dat die meiden zeker een lintje verdienen!!!
Jurga schreef:
Ik vind het ook stoer, maar minder stoer dat één of twee aan zoiets gevaarlijks beginnen zonder cap/helm! Bloos


Pffff nu even niet op een bokt manier reageren ajb!!Dit waren volwassen meiden die hebben besloten hun handen uit de mouwen te steken!!Als er iets mis was gegaan dan helpt zo'n capje ook niet meer tussen zo'n kudde!!
Dus laten we dit topic positief houden!!

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:40

Ze hebben het absoluut goed gedaan! Misschien een idee om ze een cap cadeau te geven...
Ridderen is imo iets te overdreven maar ze hebben zeker wel iets verdient!

Anoniem

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:21

Kan jullie vertellen dat er hard aan gewerkt wordt. Ik heb contact met iemand van een uitgeverij die een paardenblad uitgeeft en die erg enthousiast is over mijn plan. Samen zijn we bezig iets te bedenken voor deze kanjers.
Wordt zeer zeker vervolgd Ja Haha!

pandour4evuh
Berichten: 483
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Delft, Nederland

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:38

ik heb het niet gezien maar als ik dit zo lees

ik vind het zo ontroerend en ik vond het zo erg van die paarden

maar die boer had zijn paarden al op 15 oktober binnen moeten houden ik kan daar zo kwaad over worden

maar wat betreft die meiden, ik vind het dapper, en ik had het ook zeker gedaan als je daarmee meer dan honderd paarden van de dood kan redden. ik vind het mooi en als ik iets voor hen kan doen dan zal ik dat doen. dus dar van pavo of iets anders ik ben het er mee eens

en over dat ridderen. sommigen vinden dat overdreven, maar je moet bedenken wat die meiden hebben gedaan hoe geweldig dat is, dat is een heldendaad en als ze daarvoor geridderd worden hebben ze dat dubbel en dwars verdiend

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Re: Chappeau voor de reddende ruiters & hun stoere paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:07

crabbybitch schreef:
Ik sprak vanmorgen ook iemand die zei dat die meiden zeker een lintje verdienen!!!
Jurga schreef:
Ik vind het ook stoer, maar minder stoer dat één of twee aan zoiets gevaarlijks beginnen zonder cap/helm! Bloos


Pffff nu even niet op een bokt manier reageren ajb!!Dit waren volwassen meiden die hebben besloten hun handen uit de mouwen te steken!!Als er iets mis was gegaan dan helpt zo'n capje ook niet meer tussen zo'n kudde!!
Dus laten we dit topic positief houden!!

Ondanks deze goeie inzet ben ik het wel met Jurga eens, er waren 2 of 3 zonder cap.
En jouw laatste zin daar ben ik het echt niet mee eens.