de paarden zijn gered!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kim1
Berichten: 183
Geregistreerd: 28-10-05

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:13

Ik ben heel benieuwd wat er met de paarden gaat gebeuren en wil dan ook graag op de hoogte gehouden worden over de toekomst.

MIsschien als er veulens te koop komen dat ik daar dan belangstelling voor heb....
Het is misschien raar om het via deze weg te doen, maar deze beesten verdienen ook een thuis
Om dit beesje wel een goed tehuis te kunnen bieden, en dat het beesje niet meer overkomt wat hem of haar is overkomen.
En dat hij of zij het leven krijgt wat hen toekomt.....
Wat iedereen wil het besten voor deze paarden, en ik vindt het verschrikkelijk dat het paard wat als laatste de kade haalde toch is overleden Verdrietig


kim

pipeloi

Berichten: 427
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: groningen

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:30

PvdD wil Friese paarden inbeslag laten nemen
Makkum - De Partij voor de Dieren (PvdD) eist in een brief aan minister Veerman garanties over de toekomst van de paarden die eind vorige week zijn gered van de verdrinkingsdood. Het is tot nu toe onduidelijk wat het lot van de paarden zal zijn die het drama in Friesland hebben overleefd. Aangezien er over de eigenaar al eerder meldingen zijn gedaan met betrekking tot verwaarlozing van zijn dieren is de PvdD er niet gerust op dat de paarden nu veilig zijn.

Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen. Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de eigenaar ligt. Er zou tenminste een ‘generaal pardon’ moeten komen om de paarden niet opnieuw in problemen te brengen.

De Partij voor de Dieren heeft de AID verzocht de paarden in beslag te nemen wegens het verzaken van de zorgplicht door de eigenaar. Omdat de eigenaar verantwoordelijk moet worden geacht voor de kosten van de reddingsoperatie is inbeslagname een logische maatregel


zou er dan toch gerechtigheid komen

Firegurl

Berichten: 272
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: wormer

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:17

Ik zou er zo een paar nemen!

Irma1
Berichten: 360
Geregistreerd: 13-01-06

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:55

Ik begin een idee te krijgen wat ik ga stemmen....

Amon_

Berichten: 708
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Lochem

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:57

Was ik toch al van plan, de grote partijen winnen toch wel dus de dingen die de PvdD niet behandelen komen daar wel aan bod. Voor mij is het belangrijk dat ze een zetel krijgen in de kamer zodat ze het standpunt van de dieren kunnen blijven onderstrepen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:58

Dat zou toch wel erg zijn als de paarden van de verdrinkingsdood zijn gered en ze nu op transport naar Italie gaan om als biefstukje te eindigen Scheve mond

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:11

pipeloi schreef:
PvdD wil Friese paarden inbeslag laten nemen
Makkum - De Partij voor de Dieren (PvdD) eist in een brief aan minister Veerman garanties over de toekomst van de paarden die eind vorige week zijn gered van de verdrinkingsdood. Het is tot nu toe onduidelijk wat het lot van de paarden zal zijn die het drama in Friesland hebben overleefd. Aangezien er over de eigenaar al eerder meldingen zijn gedaan met betrekking tot verwaarlozing van zijn dieren is de PvdD er niet gerust op dat de paarden nu veilig zijn.

Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen. Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de eigenaar ligt. Er zou tenminste een ‘generaal pardon’ moeten komen om de paarden niet opnieuw in problemen te brengen.

De Partij voor de Dieren heeft de AID verzocht de paarden in beslag te nemen wegens het verzaken van de zorgplicht door de eigenaar. Omdat de eigenaar verantwoordelijk moet worden geacht voor de kosten van de reddingsoperatie is inbeslagname een logische maatregel


zou er dan toch gerechtigheid komen


Nou ik hoop dat er gerechtigheid komt, maar goed niet om gelijk negatief te doen, maar Nederland heeft over het algemeen meer woorden dan daden. Dus ik moet het allemaal nog zien. ( ik hoop natuurlijk wel dat deze paarden, samen met elk dier dat deze meneer in bezit heeft in beslag worden genomen). Ik hoop dat hij alle kosten moet betalen. En nog belangrijker: Een levenslang verbod op het houden van dieren!!!

Irma1
Berichten: 360
Geregistreerd: 13-01-06

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:20

Zou ook een sof zijn; Nederland komt op iedere nieuwszender; spectaculaire en ontroerende reddingsactie die de meest aangrijpende televisiebeelden van 2006 oplevert.
En vervolgens geven we de dieren terug aan de eigenaar, zodat deze ze op zijn gemak per dieronterend vervoer kan laten afleveren bij de Italiaanse slager.
De overwogen reactie van de burgemeester doet me het ergste vrezen over wat er gaat gebeuren ..

ibouma

Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: drenthe

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:24

hallo, ik heb gehoord dat deze paarden alle voor de slacht bedoeld zijn. wie weet hier meer van?

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:27

ja, in elk gevbal een gedeelte is voor de slacht, hartstikke erg natuurl;ijk, ze zijn op zich voor de handel, dus op zich moeten ze naar mijn idee gewoon te koop zijn dan toch?

Noppie

Berichten: 376
Geregistreerd: 31-03-06
Woonplaats: (FRL)

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:36

Jasses, de haren gaan mij overeind staan. Ik neem toch aan dat deze paarden beter verdienen. Verdrietig De eigenaar mag nooit van z'n levensdagen meer dieren in zijn bezit krijgen, dat is een ding wat zeker is!!! Boos! Ik hoop echt dat na al deze ellende men snel een positief besluit neemt over het lot van deze paarden!

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:50

Noppie schreef:
Jasses, de haren gaan mij overeind staan. Ik neem toch aan dat deze paarden beter verdienen. Verdrietig De eigenaar mag nooit van z'n levensdagen meer dieren in zijn bezit krijgen, dat is een ding wat zeker is!!! Boos! Ik hoop echt dat na al deze ellende men snel een positief besluit neemt over het lot van deze paarden!



Mee eens!

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:13

Ik zou inderdaad ook met liefde elk dubbeltje drie keer omdraaien om een van de geredde paardjes te kopen en die nog een mooi leven te geven. Al is het er maar eentje. Iemand enig idee hoe dat te bewerstelligen is?

Er zullen ongetwijfeld meer mensen (o.a. bokkers) zijn die wellicht over hun hart (en portomonnee Haha! 0 zullen en kunnen strijken om er zo toch een paar voor het slachthuis te behoeden?

tienus63

Berichten: 12153
Geregistreerd: 09-08-05

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:15

pipeloi schreef:
PvdD wil Friese paarden inbeslag laten nemen
Makkum - De Partij voor de Dieren (PvdD) eist in een brief aan minister Veerman garanties over de toekomst van de paarden die eind vorige week zijn gered van de verdrinkingsdood. Het is tot nu toe onduidelijk wat het lot van de paarden zal zijn die het drama in Friesland hebben overleefd. Aangezien er over de eigenaar al eerder meldingen zijn gedaan met betrekking tot verwaarlozing van zijn dieren is de PvdD er niet gerust op dat de paarden nu veilig zijn.

Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen. Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de eigenaar ligt. Er zou tenminste een ‘generaal pardon’ moeten komen om de paarden niet opnieuw in problemen te brengen.

De Partij voor de Dieren heeft de AID verzocht de paarden in beslag te nemen wegens het verzaken van de zorgplicht door de eigenaar. Omdat de eigenaar verantwoordelijk moet worden geacht voor de kosten van de reddingsoperatie is inbeslagname een logische maatregel


zou er dan toch gerechtigheid komen

Een mooie stunt van de PvdD om stemmen te trekken.

yvanda
Berichten: 301
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: op de veluwe

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:21

ik kom net even binnen vallen. maar naar mij menig kan deze man er weinig aan doen!! hij zou het ook graag anders gewild hebben en ik hoorden dat het allemaal tinkers en dartmoor ponys /paarden waar, die paarden hebben dat in het wild toch zo vaak! ik vind dat sommig mensen hier wel een beetje te vergaan!1 verder petje af voor die ruiters!!!

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:22

Wat maakt het uit. Als het einddoel maar bereikt wordt.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:23

Yvanda, kijk de filmpjes maar eens. Niet alleen dartmoors en tinkers hoor, je moet niet alles geloven wat er gezegd wordt?

In hoeverre was de eigenaar eigenlijk betrokken bij de reddingsactie??

magic_lover

Berichten: 15573
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:25


pipeloi

Berichten: 427
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: groningen

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:28

Dobbe-paarden’ naar maneges

Gepubliceerd op 06 november 2006, 13:37

MARRUM -
De bijna 150 halfwilde paarden en pony’s in het weiland naast de Seedykster Toer in Marrum verlaten vandaag hun binnendijkse rustplaats. Dit weekeinde is er een grote vangkooi gebouwd in het land waar de dieren vanmorgen ingedreven zijn.

Veewagens vervoeren de dieren naar verschillende maneges en stallen in de provincie waar ze voorlopig onderdak krijgen. De Partij voor de Dieren heeft geëist dat de Algemene Inspectie Dienst de paarden in beslag neemt.

Veearts Marten de Vries heeft de paarden dit weekeinde geïnspecteerd. Ze lijken allemaal goed gezond. Een deel van de kudde is voor de export, een ander deel voor de slacht bestemd

pipeloi

Berichten: 427
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: groningen

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:34


Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:43

Tjee, wat erg zeg. Zijn ze gered, wacht ze alsnog dit lot. Waarom houden ze geen veiling, dan krijgt iig een heel aantal een mooi nieuw leven. ik zou er echt mijn spaarpot voor omdraaien...

Anoniem

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:11

Een deel voor de export ,een deel voor de slacht Verward Als ze naar Italie gaan voor de slacht dan gaan ze toch op export.?

gelukkig kan ik zeggen dat ik geen vlees eet Haha! .Ik vind dit dus vreselijk zielig.Aan de andre kant is het ook wel logisch dat ze daar voor bestemd zijn anders zou die man er zoveel niet hebben.

Ik hoop echt dat ze naar maneges zijn en daar mischiens nog een eigenaar vinden.Ben wel benieuwd hoe het nu zit met het niet mogen vervoeren van paarden die niet gechipt zijn Tong uitsteken

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:14


Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:17

vanavond zijn de ruiters bij pauw en witteman om 23:00 uur.
de meeste paarden zijn bij mij weten voor de handel, denk dat de verzwakte minder gezonde paarden naar de slacht gaan.
en er staan friezen, tuigers, bonten, welshjes, van alles.

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:23

oke, dat wil ik wel zien, bedankt voor de tv tip!