de paarden zijn gered!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:33

Is life en cooking op internet ergens te zien?
In Belgie hebben we geen rtl4 en behalve een kort stukje in het nieuws is er hier verder ook geen aandacht aan besteed.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:39

Ik heb net life en cooking bekeken maar ik vond het waardeloos hoe weinig die meisjes in beeld waren!!!. Ik had wel een leuk interview willen horen ofzo, maar ik heb ze nauwelijks kunnen zien, laat staan horen wat ze te vertellen hadden, ze hadden toch op zijn minst wel een paar vragen meer kunnen stellen? Lips are sealed

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:48

maik de boer liep uit, je zag carlo namelijk al 5 minuten eerder zeggen nu naar de amazones ofzo...
maar het is gewoon fijn dat ze waardering krijgen voor wat ze gedaan hebben...

Annee__
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Helmond

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:49

Een super actie hoor! Haha!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:52

silvana schreef:
Is life en cooking op internet ergens te zien?
In Belgie hebben we geen rtl4 en behalve een kort stukje in het nieuws is er hier verder ook geen aandacht aan besteed.


Op http://www.lifeandcooking.nl
De aflevering van vandaag staat er nog niet op, maar dat zal niet lang duren.

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:52

meiden waren fantastisch hoor en dat ze nu eindelijk op de TV er ook wat meer aandacht aangeven is ook mooi, al was het bij life en Cooking een beetje zonde van de moeite voor ze, RTL4 had net wel een soort compilatie van de afgelopen week.
meiden het blijft super!! wat jullie hebben gedaan!!

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:59

heb net liannes aan de telefoon gehad, zijn onderweg naar huis.
de kip was lekker zei ze en het toetje ook
ze vond het super spannend en vond het leuk dat jullie zo enthousiast reageren!!!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:27

Sabri schreef:
Ik heb net life en cooking bekeken maar ik vond het waardeloos hoe weinig die meisjes in beeld waren!!!. Ik had wel een leuk interview willen horen ofzo, maar ik heb ze nauwelijks kunnen zien, laat staan horen wat ze te vertellen hadden, ze hadden toch op zijn minst wel een paar vragen meer kunnen stellen? Lips are sealed


Dacht er precies hetzelfde over.

Ik vond ook de vraag van wat vinden jullie van de nieuwe Anky collectie zo dom?!
Klonk zo goedkoop, bedoel als je ze zo'n vraag stelt geef ze dan een truitje ofzo als helden!

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:32

weet iemand wat er nu verder gebeurt met die paarden, krijgt die rottige meneer Lootsma ze weer terug of gaat de DB er nu echt wat aan doen en voor al deze paarden een andere eigenaar zoeken? Het was zelfs op CNN te zien, dit kunnen ze toch niet negeren!

Yrrah
Berichten: 484
Geregistreerd: 24-08-05

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 23:16

sjorsie schreef:
weet iemand wat er nu verder gebeurt met die paarden, krijgt die rottige meneer Lootsma ze weer terug of gaat de DB er nu echt wat aan doen en voor al deze paarden een andere eigenaar zoeken? Het was zelfs op CNN te zien, dit kunnen ze toch niet negeren!

Voor zover ik weet gaan de paarden terug naar Lootsma. Zie ook mijn post op pagina 66.
Als ik het niet goed heb graag een correctie van mensen die wel zeker weten wat er nu gaat gebeuren.

Amon_

Berichten: 708
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Lochem

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 00:19

Even ter bevestiging, krijg nogal tegengas ergens anders, (zijn altijd mensen die alles bewezen willen zien), waar komt de info vandaan dat een gedeelte naar de slacht toe gaat, heb dat her en der wel gelezen maar waar kwam dat nieuws oorspronkelijk vandaan?

Yrrah
Berichten: 484
Geregistreerd: 24-08-05

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:27

Morgannah schreef:
Even ter bevestiging, krijg nogal tegengas ergens anders, (zijn altijd mensen die alles bewezen willen zien), waar komt de info vandaan dat een gedeelte naar de slacht toe gaat, heb dat her en der wel gelezen maar waar kwam dat nieuws oorspronkelijk vandaan?

Lootsma heeft zaterdag al een gedeelte van zijn paarden opgehaald. Hij is handelaar en dus mag ik aannemen dat hij wel regelmatig paarden verhandelt. Dat zal ook wel met deze paarden gebeuren. En wellicht dat er op die manier ook wel paarden voor de slacht zullen weggaan. Dat is wat ik bedoel. Ik bedoel dus niet te zeggen dat (een gedeelte van) deze paarden per se voor de slacht weggaan, maar dat het wel zou kunnen.
Genuanceerd lezen is ook een kunst en nu blijkt maar weer dat je o zo voorzichtig moet zijn met je mening te geven. Verhalen zijn immers heel gauw de wereld in geholpen.

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:29

(misschien zijn er al meerdere voor mij geweest ), maar toch wil ik even reageren op de belachelijke onzin reacties die sommige bokkers hebben op de eigenaar van de paarden!

Als je niet weet wat er speelt en je hebt geen eigen mening, hou dan lekker je mond dicht. Praat niet met een menigte mee die het halve verhaal niet weet.

Ik kom laat in dit topic, dat weet ik, maar toch wil ik hier mijn frustratie over uiten.. het zit me dwars dat sommige mensen zo kortzichtig zijn!

Denk na voordat je wat roept, en heb lekker je eigen mening en praat niet anderen na die OOK niet weten waar ze het over hebben , get a life !

Zo dat ben ik weer kwijt,

Verder vind ik het prachtig dat de (bokt) meiden die paarden gered hebben van een vreselijke dood!!! Mijn complimenten en proficiat!

Gelukkig is iedereen weer aan wal!

Groetjes,

patty

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:30


MiranxSuraya

Berichten: 207
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: dronrijp

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:46

soo!!!! echt super gemaakt :| echt nog steeds kippevel


Oh My


echt te mooi gewoon!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:35

Friese paarden in beslag nemen'

Uitgegeven: 6 november 2006 08:26
Laatst gewijzigd: 6 november 2006 08:26
AMSTERDAM - De Partij voor de Dieren (PvdD) wil dat de Friese paarden die vorige week ternauwernood van de verdrinkingsdood konden worden gered, in beslag genomen worden door de Algemene Inspectiedienst (AID). De eigenaar van de dieren heeft zijn zorgplicht verzaakt en dus moet er gezocht worden naar een andere eigenaar, meldt de partij maandag.

Omdat het nog onduidelijk is wat het lot van de paarden zal zijn, heeft de PvdD van minister van Landbouw Cees Veerman (CDA) garanties voor de toekomst van de paarden geëist.

Fonds

Ook heeft de partij een fonds opgericht waaruit de kosten voor de toekomst van de dieren kan worden betaald. De partij is er niet gerust op dat de dieren nu veilig zijn, omdat de eigenaar in het verleden dieren verwaarloosd zou hebben.

De ongeveer honderd paarden werden woensdag ingesloten door het water in het Friese Marrum. Ze stonden buitendijks en waren geïsoleerd komen te staan nadat het water dinsdagnacht werd opgestuwd door een najaarsstorm. Zeker achttien paarden zijn door verdrinking of kou gestorven. Vrijdag konden de resterende beesten door ruiters naar de kant gelokt worden.


www.nu.nl

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:36

Mooi!! Ik hoop dat ze in beslag genomen worden!

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:11

Nog even over de redding, de dames met de lokpaarden waren echt geweldig, Haha! maar de mensen die in het water stonden zijn ook toppie, want je zal er maar staan en er komen honderd paarden op je af, ook voor hun hulde en een dikke pluim OK dan! en daarbij ook de andere vrijwilligers die zich ingezet hebben.. OK dan!

Rixt_

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Leeuwarden en Stiens

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:13

Ja, dat hoop ik ook, maar waar moeten ze dan heen??

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:13

zeker weten, ik heb veel bewondering voor het hele team!
die mannen die zo geduldig met dat laatste paard meeliepen, de mensen in de bootjes, degenen die de route hebben uitgezet, de burgemeester die er al zijn tijd in heeft gestoken, en steeds de media te woord stond, de mensen die dat laatste paard droogwreven, iedereen die deze redding mede mogelijk gemaakt heeft, het was in 1 woord geweldig!

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 10:21

Ik hoop ook zo dat die paardjes niet bij die man terug komen

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:23

hij haalt ze dus vandaag op als het goed is. (nu dus denk ik).
why hier op bokt is steeds precies op de hoogte van de stand van zaken, maar ze is nog niet online..

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:48

Bellamafia schreef:
(misschien zijn er al meerdere voor mij geweest ), maar toch wil ik even reageren op de belachelijke onzin reacties die sommige bokkers hebben op de eigenaar van de paarden!

Als je niet weet wat er speelt en je hebt geen eigen mening, hou dan lekker je mond dicht. Praat niet met een menigte mee die het halve verhaal niet weet.
Ik kom laat in dit topic, dat weet ik, maar toch wil ik hier mijn frustratie over uiten.. het zit me dwars dat sommige mensen zo kortzichtig zijn!

Denk na voordat je wat roept, en heb lekker je eigen mening en praat niet anderen na die OOK niet weten waar ze het over hebben , get a life !

Zo dat ben ik weer kwijt,

Verder vind ik het prachtig dat de (bokt) meiden die paarden gered hebben van een vreselijke dood!!! Mijn complimenten en proficiat!

Gelukkig is iedereen weer aan wal!

Groetjes,

patty


Ik haal zomaar wat onzin uit je post. Er zijn wel degelijk mensen die heel goed weten hoe het wel is en die al jarenlang de vreselijke praktijken van deze boer zien.
Als je de moeite zou nemen om de relevante topics door te nemen zou je zien wat die mensen daar met eigen ogen aangetroffen hebben.

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:50

Bellamafia schreef:
(misschien zijn er al meerdere voor mij geweest ), maar toch wil ik even reageren op de belachelijke onzin reacties die sommige bokkers hebben op de eigenaar van de paarden!

Als je niet weet wat er speelt en je hebt geen eigen mening, hou dan lekker je mond dicht. Praat niet met een menigte mee die het halve verhaal niet weet.

Ik kom laat in dit topic, dat weet ik, maar toch wil ik hier mijn frustratie over uiten.. het zit me dwars dat sommige mensen zo kortzichtig zijn!

Denk na voordat je wat roept, en heb lekker je eigen mening en praat niet anderen na die OOK niet weten waar ze het over hebben , get a life !

Zo dat ben ik weer kwijt,

Verder vind ik het prachtig dat de (bokt) meiden die paarden gered hebben van een vreselijke dood!!! Mijn complimenten en proficiat!

Gelukkig is iedereen weer aan wal!

Groetjes,

patty


Ben ik tot zover met je eens ... maar er zijn ook zeker een aantal bokkers die dit al jaren radeloos aanziet en echt wel weten hoe het zit (zoals ikzelf ben op zijn erf/schuur stallen geweest bij zijn paarden in het land op verschillende plekken heb zelfs een pony daar weg gekocht ) ik ben beslist geen penny.... paardenvlees wordt gegeten ...geen probleem ...MAAR als je er voor kiest om dieren te houden in wat voor aantal dan ook ...ben je verantwoordelijk van nummer 1 tot de allerlaaste !!!! ....ik huppel spring omdat er nu eindelijk (helaas op deze manier) aandacht is voor de manier van houden van zijn vee .....

Ik blijf er dan ook vanaf nu boven op zitten .....dit moet anders ....

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: de paarden zijn gered!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:52

Ik heb de opmerking eerder gehoord, en sluit me er helemaal bij aan; hoewel het ontzettend ellendig was, leverde de redingsactie wel het allermooiste stukje televiesie op!