Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:19

Desiree schreef:
GAan ze zich qua autobelasting en benzine ook aanpassen aan de Europese richtlijnen?



Dat vindt ik ook een goed arguement! Ja

Want de ned. regering verdienen hier dik op!!! over de rug van anderen...
Wel typisch dat ze op zoek gaan naar andere uiterst inkomst mogelijkheden.... Boos!

TisUnique

Berichten: 352
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 07:24

Sterre schreef:
Verzet CDA en VVD tegen hogere BTW paarden
DEN HAAG - CDA en VVD verzetten zich tegen een verhoging van het BTW-tarief bij de verkoop van een paard aan particulieren. Dat bleek maandag tijdens de behandeling van het Belastingplan 2007 in de Tweede Kamer.
Het kabinet laat in zijn belastingplannen alleen paarden voor consumptie of landbouwwerkzaamheden nog onder het lage BTW-tarief van 6 procent vallen.

Volgens CDA en VVD zorgt het onderscheid in BTW-tarieven alleen maar voor onduidelijkheid. Bovendien maakt het paardrijden onnodig duur, aldus de coalitiepartijen.


Dusse, van wie kwam dat plan oorspronkelijk dan ook al weer af? Blond

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:21

ik geloof er niets van, zal wel weer een verkiezingsstunt zijn, eerst zien dan geloven

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:14

Dat de BTWverhoging weer es iets van Brussel is betwijfel ik ten zeerste. Nederland hangt net iets te vaak aan de Brusselse kapstok. Wel handig, toch geen hond die het controleert.
Net als het chippen b.v., moest van Brussel. Laten we dát nu net wél gecontroleerd hebben en het blijkt een grote leugen.

Ik geloof helemaal niets meer wat uit Den Haag komt.
Ze zitten er enkel ter vermeerdering van eigen eer en glorie en het CDA en VVD die zich zogenaamd verzetten tegen de verhoging vind ik een regelrechte giller.
Het is juist het CDA (Veerman) die deze nieuwe melkkoe tot de laatste drup wil uitmelken. Boos!

smile_dees
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:36

Nou precies. Zo is het maar net. Iedereen probeer met mooie praatjes de kiezers voor zich te winnen, maar praatjes vullen toch echt geen gaatjes.

an_horses
Berichten: 13
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:08

Helemaal mee eens ..paardrijden is best duur toch?.. Tong uitsteken:D

aishajacobs
Berichten: 20
Geregistreerd: 18-09-06
Woonplaats: Sittard

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 20:26

an_horses schreef:
Helemaal mee eens ..paardrijden is best duur toch?.. Tong uitsteken:D


Ja, nou en of!! Die BTW slaat weer nergens op..

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:02

Ik kan echt woedend op al deze partijen worden,en maar geld verdienen aan onze dieren!!Maar wanneer komt er nu eens geld vrij om de dieren ECHT te beschermen??In Den Haag zitten ze mooi hun zakken te vullen over onze dieren,terwijl intussen er veel te veel dierenleed is waar weinig tot niets aan wordt gedaan.Deze minister Veerman is ook zo'n exemplaar die zich niets van al het leed aantrekt.Van mij mogen ze allemaal de boom in!! Boos! Boos! .

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 07:48

fique schreef:
die btw vind ik al echt belachelijk. hoe moeten maneges en mensen die net aan hun paard kunnen betalen dan nog rondkomen. ze verzinnen elke keer wat nieuws. en die gasten zelf maar in dikke auto's rijden.


Ben het hier helemaal mee eens Knipoog

Groetjes

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 07:53

Bandos schreef:
Ik kan echt woedend op al deze partijen worden,en maar geld verdienen aan onze dieren!!Maar wanneer komt er nu eens geld vrij om de dieren ECHT te beschermen??In Den Haag zitten ze mooi hun zakken te vullen over onze dieren,terwijl intussen er veel te veel dierenleed is waar weinig tot niets aan wordt gedaan.Deze minister Veerman is ook zo'n exemplaar die zich niets van al het leed aantrekt.Van mij mogen ze allemaal de boom in!! Boos! Boos! .


Precies mijn gedachte en daarom weet ik straks ook heel zeker wat ik ga stemmen.
Dit keer is er maar juiste partij die mijn stem krijgt - PvdD

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:41

Ehm, is het niet de PvdA die juist voorstander is van hoge btw bij paadensport? Want die zijn tegen rijke mensen en paardenmensen hebben het etiket rijk te zijn, ook al zijn ze dat helemaal niet, slechts een kleine groep is bovengemiddeld.

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 12:37

Ik weet niet hoor, maar vind dat dat PvdD Weer net een stap te ver gaat. Dan kunnen veel mensen hun paarden ook wel weg doen, omdat ze te lang op stal staan of hun stallen (van 3x3) te klein zijn.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:48

Kun je dat toelichten? Want ik begrijp niet wat je bedoelt.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:50

Desiree schreef:
Ehm, is het niet de PvdA die juist voorstander is van hoge btw bij paadensport? Want die zijn tegen rijke mensen en paardenmensen hebben het etiket rijk te zijn, ook al zijn ze dat helemaal niet, slechts een kleine groep is bovengemiddeld.


Wie heeft het hier over de PvdA?
PvdD, en ja henla_tent, mss komen er dan in de toekomst ooit nog es regels dat een paardenstal groter moet zijn dan de bekende (in mijn ogen veeeeel te kleine) 3x3 stallen en aan het 23/7 binnenstaan. Is dat zo erg? Meer ruimte en een meer natuurlijke manier van houden?

Zag deze week een herhaling van 1 vandaag ofzo was het, lieten ze een kippenslachterij zien. Een oudcontroleur vertelde wat hij in al zijn dienstjaren heeft meegemaakt aan wantoestanden. Dieren die levend aan hun poten in haken worden gehangen, met hun kop door een bak water gaan waar stroom op staat en zo gedood horen te worden. Dan een halssnee krijgen om leeg te bloeden enz. enz.
Nu blijkt dat een heleboel kippenslachterijen onvoldoende stroom op het water hebben staan en de kippen niet in 1x worden gedood. Waarom? Omdat een dier dan meer verkrampt en dit kan zorgen dat er aders scheuren met het gevolg dat de consument een stukje goedkope, kiloknallende, kipfilet op zijn bord krijgt met een rood (bloed)vlekje erin en dat willen ze niet.
Voor de kippen betekent het dat ze levend door die bak komen en levend de keel doorgesneden krijgen en langzaam doodbloeden.

Ik kon het niet opbrengen er verder naar te kijken maar dit soort dingen moeten gisteren nog uit ons land en de EU verdwijnen en als de PvdD daar een begin mee maakt - liever vandaag dan morgen.
Oké, beetje off-topic maar je zorgen maken om een stal die mss groter zal moeten of dat je paard meer in de wei kan lijkt me amper iets om je zorgen over te maken en zal ook niet de prioriteit hebben van de PvdD.

Arjen2
Berichten: 178
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Wijdenes

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:46

Als iedereen Pvda gaat stemmen vrees ik dat er veel meer mensen zullen zijn die geen paard ( meer ) kunnen betalen....

Pvda is toch de partij van " geef het maar aan de armen"
sorry hoor daar wil ik niet voor betalen !

mensen met een rww uitkering kunnen zich zowie zo geen paard veroorloven, als de pvda het weer voor het zeggen krijgt gaat het geld van de hardwerkende burger rechtstreeks naar de mensen die de kantjes ervan aflopen...........

doe de stemwijzer test eens op www.stemwijzer.nl en stem dan vervolgens het advies wat daar uitkomt, ik denk dat er dan in de politiek een heel andere wind gaat waaien Knipoog

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:30

Arjen2 schreef:
doe de stemwijzer test eens op www.stemwijzer.nl en stem dan vervolgens het advies wat daar uitkomt, ik denk dat er dan in de politiek een heel andere wind gaat waaien Knipoog


Dat denk ik ook. Ik kwam keurig uit bij de PvdD maar dat wist ik zonder stemwijzer ook al wel Clown

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:02

Arjen2 schreef:
Pvda is toch de partij van " geef het maar aan de armen"
sorry hoor daar wil ik niet voor betalen !

Ja, en dan is er straks niemand die nog wat heeft.

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Verzet CDA & VVD tegen verhogen BTW-tarief paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:57

kreeg deze week in de strengen thuis en daar las ik in dat het niet doorgaat de verhoging.