Veel publiek bij ruiterbedevaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:58


Rocco1

Berichten: 1462
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:02

jaa daar wilde ik heen lijkt me leuk een keer mee te doen !
mijn oom en tante gaan er ieder jaar heen.. het hele plein staat dan vol met paarden die allemaal gezegend worden.. erg leuk initiatief die al van vroeger uit mee loopt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78567
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:14

Altijd hardstikke leuk en gezellig, ging ruim 20 jaar geleden voor het eerst mee. Helaas de laatste jaren niet meer, valt samen met een hengstenkeuring waar we altijd naar toe gaan.
Vroeger gingen we met de hele ponyclub en rijvereniging, lekker picknicken onderweg. Haha! En de hosti's gaven we altijd aan de pony's. Nagelbijten / Gniffelen

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:42

Ik doe meestal ook mee alleen dit jaar helaas niet omdat er niemand mee ging. Ik vind het altijd wel leuk, krijg alleen nooit iets mee van de mis omdat ik mn handen vol heb aan wanda die het na 10 min. stilstaan wel heeft gezien.

Ik vind het trouwens wel altijd redelijk gevaarlijk.. al die mensen met kinderen en kinderwagens die tussen de paarden door lopen..

m_goodluck

Berichten: 502
Geregistreerd: 24-08-05
Woonplaats: Riethoven (Bergeijk)

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:15

Flip schreef:
Ik doe meestal ook mee alleen dit jaar helaas niet omdat er niemand mee ging. Ik vind het altijd wel leuk, krijg alleen nooit iets mee van de mis omdat ik mn handen vol heb aan wanda die het na 10 min. stilstaan wel heeft gezien.

Ik vind het trouwens wel altijd redelijk gevaarlijk.. al die mensen met kinderen en kinderwagens die tussen de paarden door lopen..


Is ook redelijk gevaarlijk.. Vooral als je een pony hebt die geen half uur stil kan staan Tong uitsteken

__sanne

Berichten: 171
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:47

wij rijden met onze club elk jaar er weer heen en dan lekker picknicken op de terugweg:) dit jaar heb ik ook weer meegereden! maar dit jaar reden maar weinig mensen van onze club mee. Maar toch is de rit heen en terug altijd gezellig:)

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:55

van de manege waren ze ook weer geweest (berger hoeve Lachen )
kon zelf gister niet dus was niet meegegaan
vind de bedevaart minder link dan het defilee+de stop in postel van de postelrally trouwens!

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:33

Ja daar heb ik nog nooit aan meegedaan dus daar kan ik niet over meepraten.
maar ik weet wel dat mijn pony vorig jaar bijna in een kinderwagen zat omdat mevrouw met dochtertje aan de hand en een kinderwagen tussen de paarden door aan te wandelen was Frusty

Christeltjuh

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Emmen

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 16:25

ik zou ook wel een keer mee willen doen maar dat is een beetje een probleem want mijn paard en stilstaan aa nietecht altijd samen vooral niet op een onbekend terein

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Veel publiek bij ruiterbedevaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 01:02

Volgens mij zijn er heel wat beschermheiligen van de paarden Knipoog .
Bij ons is er in April altijd de Georgie-rit en op tweede kerstdag de Stephans-rit.
Het is altijd een heel leuk gezicht als je bijna op het vertrekpunt bent en de paarden van alle kanten aan ziet komen lopen Lachen .

Wbt gevaarlijk in kombinatie met ouders met kleine kinderen/kinderwagens: Het is waarschijnlijk aan de betreffende beschermheilige te danken dat er niet veel meer ongelukken gebeuren Scheve mond .
Bij ons rijden de paarden altijd 3 x rond de kerk, voordat de "kerkdienst" begint. Vooral voor de kerk in het dorpje waar de Georgie-rit plaats vindt, is het heel smal en is het daardoor ook wel eens een beetje "filevorming".
Uitgerekend dáár staan dan de meeste ouders met kleine kinderen en/of kinderwagens.
Als je ze op het gevaar wijst, mag je blij zijn als ze 10 cm naar achteren gaan!
Als je vraagt of ze weten wat een rood strikje in de staart betekend, krijg je 9 van de 10 keer te horen dat dat is omdat het zo mooi staat Lips are sealed .