Paarden op hol bij Spijkenisse

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:24

Simonshaven Lachen

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:29

Er is een stal langs het Spui...daar staan deze paarden dus geen Simonshaven, Willemshof of Ruiterhoek, waar deze paarden thuis hoorde... Schuddebeursdijk loopt nl helemaal door en niet alleen langs HCS...

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:30

kan toch ook een pensionstal zijn. Heb je dat gehoord dat skipper??

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:11

Het is weer eens iets anders als "daar staat een paard in de gang".... Haha!

Fijn dat de paarden een woonwijk ingegaan zijn, dat maakt het vangen een stukje makkelijker als in een open veld met een drukke weg in de buurt...

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:15

ik weet niet of het een pension stal is... ik weet wel dat ze apaloosa hengsten heeft om mee te fokken... o.a de vader van sapphire van sapphire op bokt en de vader van sundancer van Maethoriel op bokt.

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:19

Je zal er idd maar wonen Tong uitsteken ik had gisterochtend wedstrijd en mn vader had mij om 7 uur afgezet en rond kwart voor 8 heeft ie mn moeder opgehaald en toen hebben ze die paarden gezien Clown gelukkig is alles goed afgelopen.. het zijn idd de paarden van Johan (ik weet niet hoe die van zn achternaam heet) daar staan al die appaloosa's idd..

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:19

lijkt wel in de lucht te hangen, ik had vorige week een meeting met een losgeslagen hengst samen met mijn fjord en op t zelfde moment sjeesde er 3 km verder in ons dorp ook 1 langs de basisschool Duivel

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:10

Ik lees hier alsmaar dat het goed is afgelopen,geen ongelukken en gewonden gevallen, maar dat kan ik niet uit het bericht halen, dus hoe weten jullie dat? Of ben ik nou Blond
Laatst bijgewerkt door CounTree op 23-10-06 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:15

het waren dus paarden van onze stal (pensoinstal) dus niet van een manege en ook nog paarden van iemand anders (dus van meerdere stallen)

Ik werd om half 8 dus wakker gebeld met de mededeling dat mijn paard en zijn vriendjes in Spijkenisse rondliepen. Ik er gelijk heen maar toen was alles al gevangen en mijn paard was de enigste die op stal is gebleven (stond naast de dekhengst zn stal te slapen Koe

Wij weten ook niet hoe het gebeurd is, bij onze wei was het draad echt stukgelopen, dus ze zijn uitgebroken. Waarschijnlijk gebeurde dit omdat er andere paarden langs kwamen die dus ook los waren. ik hoop in elk geval dit niet nog een keer mee te maken, je wil niet weten hoeveel stress je kan hebben op een zondagochtend als er 10 paarden loslopen en je kent ze allemaal.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:31

Die paarden zijn ook langs mijn huis gelopen idd! Ik heb er alleen niks van gemerkt want ik sliep Haha!
Mijn vader zei dat ze volgens teletekst van Schuddebeursdijk kwamen dus ik zag die van mij er al tussenlopen in gedachten Clown

Maar ze waren dus niet van HCS.

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:24

ik zag het net in de krant
er stond dat het in hekelingen was aan de dijk ben
goed dat het goed is afgelopen

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 13:46

Ik vond het vroeger altijd fantastisch wanneer er paarden door de straat liepen Haha!

Maar gelukkig dat het zonder ongelukken is afgelopen!!

niknokjhee

Berichten: 118
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:30

gelukkig dat er niks is gebeurd Haha! sta je op de vroege morgen op iemand te wachten...duikt er opeens een paar achter je op! Bloos zou me rot schrikken..tenminste als je dr zo niet op bedacht bent Nagelbijten / Gniffelen

Nope
Berichten: 949
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:17

Ik ken de stal erg goed.
Ze hebben ook koeien en wonen langs het spui.(gaat er al een belletje rinkelen bij mensen uit de buurt)
Vorig jaar heb ik 12 paarden van ze gevangen , toen liepen ze dus ook al los. Gelukkig kwamen er wat mensen me helpen. De paarden lopen regelmatig los.
Ze hebben een hengst en die breekt dan los om bij zijn merries te komen waardoor de merries weer druk worden en het hele spul op den duur los loopt.
Het is nog nooit verkeerd afgelopen. De mensen kijken niet meer raar op want het gebeurt wel vaker met deze paarden.

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:20

dat is toch die westernstal die daar is waar zoveel schapen en koeien bij staan in de wei?

Nope
Berichten: 949
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:29

Ja klopt

ArcesStables

Berichten: 865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Heel (Midden-Limburg)

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:40

tjaa daar komen ze ook wel makkelijk uit voor zover ik me kon herrineren hoe het hekwerk er altijd bij stond Knipoog

Sapphire

Berichten: 1671
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Poortugaal (Rotterdam)

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:46

dekoezegtboe schreef:
Maethoriel schreef:
Volgens mij is het de stal waar mijn Sun als veulen geboren is...
Op de foto's zijn appaloosa's te zien en die stal ligt inderdaad tussen het Spui en de woonwijk Vogelenzang in Ja


volgens mij ook. van een van die paarden dacht ik van he is dat nou sapphire (van sapphire op bokt) maar dat kan niet want die staat in woerde.

Haha gelukkig wel ja Haha! Maar bedoel je die allerbovenste, dat je dacht dat dat Sapphire was?? Dan heb je namelijk echt nog het 'babybeeld' van Sapphire voor je. Haha Knipoog
Ze ziet er echt heel anders uit.

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:34

Inderdaad, Sapph is nu al een grote meid Haha!

Trouwens, die panterbonte appaloosa op de foto is Sundancer Senior geloof ik (om maar even heel off-topic te gaan Clown

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 07:30

Sapphire schreef:

Haha gelukkig wel ja Haha! Maar bedoel je die allerbovenste, dat je dacht dat dat Sapphire was?? Dan heb je namelijk echt nog het 'babybeeld' van Sapphire voor je. Haha Knipoog
Ze ziet er echt heel anders uit.
[/quote]

Haha inderdaad maar hoelang heb ik sapp al niet meer gezien Knipoog behalve dan op foto's Tong uitsteken
en volgens mij is dat inderdaad pappa sun die er ook opstaat...

sorry dit was offtopic Knipoog

Whiteshadow
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-09-06

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:04

Mijn paardje is ook meegelopen met deze groep. Het is een vreemd verhaal en wil dan ook voor de zekerheid mensen in deze buurt waarschuwen wat extra op te letten, want de dag ervoor zijn er ook uit een weiland hier vlakbij 4 paarden ontsnapt en met dit verhaal ging het om 2 verschillende weides in deze buurt. De weide was goed omheind met stroom. De andere weides waren ook goed omheind. En de twee hengsten staan goed 'gebarricadeerd' op stal, en Sundancer is al ruim een jaar geen hengst meer(hij stond idd op die ene foto)dus zij zijn niet de oorzaak hiervan.

_thalishaa

Berichten: 86
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 21:06

whoow gelukig is het goed afgelopen..Lachen

Sapphire

Berichten: 1671
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Poortugaal (Rotterdam)

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 22:18

Ohh dus de papa van Sapphire heeft Spijkenisse in ''shock'' gebracht Nagelbijten / Gniffelen

valiantS

Berichten: 1660
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:54

Bij mij in de straat zijn er 3 gevangen

Ik werd wakker van kletterende hoefjes op de straat , dacht nog zo die zijn er vroeg bij.
Nou had ik niet op de wekker gekeken maar dat bleek dus achteraf al om half 7 te zijn .
Toen ik om 10 uur buiten kwam lag de hele stoep vol met paardenshittie, ik dacht :
nou ja lekker aso laat je paard de hele buurt maar onder poepen haha.
Later op de dag hoorde ik van de achterburen dat het "wilde ponys" Clown waren.
Bij ons achter hebben ze ook nog even een tuintje omgespit Haha!

Marleen1

Berichten: 24
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Paarden op hol bij Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:56

ambertjuhh schreef:
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regioni ... emid=39808
rijnmond.nl

De politie van Spijkenisse heeft zondagochtend vroeg de handen vol gehad aan 10 losgeslagen paarden. De beesten braken los op de Schuddebeursedijk en liepen zo de woonwijk in.
Een auto kwam nog in de berm terecht toen de paarden recht op het voertuig afliepen. Met hulp van buurtbewoners probeerde de politie de dieren te vangen. Ook de eigenaar van de losgeslagen paarden hielp mee. De straten werden afgezet met politie-linten.

Lees hier meer


whaha wordt je sóchtens wakker ga je de krant uit de je brieffebuis in de thuis halen stap je presies in de paarden poep whahaha goede morge menssies Haha!