Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:24

Lol welke *piep* heeft dit nou weer bedacht... Ze hebben alleen maar geld nodig joh.. Hier in dord ook met een nieuw honden beleid dat als je hond ergens losloopt waar het niet mag of als ti schijt ken je ook een boete krijgen.. Je kan dat beest toch niet gaan slaan omdat ie zn behoefte doet Verward

Dalijk moet jenog met aanhanger gaan rijden om alle stront van je paard op te ruimen Clown

tottaly

Berichten: 562
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: nieuwegein

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:16

als er iets nergens op slaat,is dit het wel!
moet je dan iemand met een kruiwagen achter je aan laten hollen?!
0f elke x afstappen?
laten ze deze boetes uit gaan delen, als je er echt wat tegen kan doen!

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:25

Hoe moet je dat dan in godsnaam tegen gaan. Zorgen dat hij/zij kan poepen op comando, beetje onzin. In Disneyland hebben alle paarden een zak onder de straat, maar denk niet dat menig paard dat zal accepteren. Kurk der in Vork ..

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:46

mirkip schreef:
imd schreef:
Paar meisjes van onze manege gaan altijd terug im het op te ruimen.. Als je dan op heterdaad betrapt wordt Scheve mond


dan is er toch niks aan de hand? want dan ruimen ze 't toch op....

of begrijp ik 't verkeerd??


Nee, ik bedoel als je dan betrapt wordt als je paard poept en jij rijdt verder, is het wel kut, want je was van plan later terug te gaan..
(sorry, erg onduidelijk realiseer ik me nu Tong uitsteken)

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:10

Triest. alsof wij ernaa terug kunnen gaan om het op te ruimen. Jeetje!

angelinaligt
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:46

Nou wat dacht je er van dat de gemeente sluis de Bermen wat breder maakt zodat de paarden in de berm lopen. En de bekeuringen uit gaat delen aan de mensen die de blikjes en flesjes en ander gevaarlijk spul in de bermen gooien. Vanuit hen motor of auto Dan sla je 2 vliegen in 1 klap en word het allemaal een stuk schoner in dat Sluis. Maar als je paard voor een cafe of huis of blinden strook poept dan neem ik aan dat iedereen het fatsoen heeft om dat weg te schuiven en ik denk dat als je aanbeld bij mensen en vraag om een schep dat ze dat zeker wel willen geven.angelina

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:13

Palhaço schreef:
Esmeralda schreef:
wat is de moeite om het even op te ruimen, die winkel (neem ik aan) zit naast jullie stal!! Lekker voor die klanten. Hou de eer aan jezelf en ruim het dan even op. Jij plezier hun ook.


Met dit soort situaties ga je toch gewoon ná het rijden als je naar huis gaat even met de schep langs?? het is zo dichtbij en even met de schep het opscheppen en dan terug lopen of gooi het ergens waar het niet in de weg ligt (berm sloot of gewoon de mestbak )
Tong uitsteken als het zo dichtbij is zie ik geen probleem... maak gewoon je rondje en veeg na het rijden de mest op.. Knipoog


In de berm willen ze het ook niet hebben.

Eerst het rondje te paard doen (+/- 20 min.) en dan hetzelfde rondje nog even met de kruiwagen? Dat vind ik toch wel een beetje ver gaan.. Koe

Voor de duidelijkheid: het gaat om een klinkerweggetje waar alleen dat tuincentrum aan ligt, ongeveer 10 minuten stappen vanaf stal. Het ligt redelijk buitenaf, 90 % van de bezoekers komt per auto, af en toe een enkele fietser. Het grootste deel van de mensen die over die weg moet is overigens pensionklant Knipoog
Het spijt me zeer, maar ik zou me er niet druk om kunnen maken als er paardenmest aan mijn autobanden komt...

Ohja, en weet je waarom we niet door de berm kunnen? Die is aangepast voor de leveranciers van het tuincentrum, met van die mooie betonnen bielzen..

Frederika

Berichten: 472
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: den haag

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:00

wat moet je doen?? een zakje aan je paard zijn staart binden of een mestboy aan je zadel hangen??? waar gaat dit over

angelinaligt
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:42

ja en dan 8 uur er mee rond lopen zeker ha ik zie je al gaan met een zwerm vliegen om je heen succes. of leuk bij mensen hun tuintje bemesten incl zak hahahaha

witte_spook

Berichten: 527
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: R'wold

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:17

Haha! ok, ookal zal ik een poepschepje meenemen, zie je mij al zo'n loeizware drol dragen Tong uitsteken
Okeyy, mijn ijslanders poept konijnekeutels, maar mijn fries drolt megaolifanten Vork

Nee, ik vind dat moeite beloont moet worden.
Ik laat vaak zien dat ik moeite breng, namelijk als mijn paard middenin een woonwijk van die heerlijk drollen legt, dan stap ik af en schop die drollen netjes in het gootje van de stoep speciaal voor de gemeentewerken om die netjes weer op te vegen.

Bermen laat ik de mopsen liggen. En ook op 80km wegen laat ik het liggen [buitenwegen bedoel ik], ik ga daar echt niet zomaar afstappen, nu ik mijn paard braaf zat maar hij zal maar beslissen om net toch effe die ene stap opzij te doen Verdrietig

Als mij paard netjes langs de goot poept stap ik al helemaal niet af. Maar ik erger me ook als een ruiter niet even de moeite doet om grote hompen midden in een woonwijk niet even opruimt. Als je juist in een situatie zit waar het even niet lukt, dan allah! dat kan gebeuren, net teveel verkeer ofzo, maar verder moeten ook wij even moeite geven.

Maar bekeuringen geven! hoe halen ze het in hun hoofd. Nogmeer tegendraadse akties om het buitenrijden nogmeer te bemoeilijken voor ons. What's next! slofjes voor de paardenvoetjes??

Je moet maar zo denken, al deze beslissingen worden altijd genomen door mensen die géén enkel verstand hebben van paardenzaken.en zo is het.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:42

ach ... een paardenpoep rugzak .. lekker warm in de winter Tong uitsteken hihihi ... nee ik vind dit even te ver gaan