Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:50

Met zo'n grote schep in je rugzak, haha Lachen

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:51

Sjoert schreef:
http://www.bndestem.nl/zeeland/article751631.ece
bndestem.nl
Wie het ontzettend bont maakt, kan een boete van 3350 euro aan zijn broek krijgen

Lees hier meer.


Wat bedoelen ze hier nou mee... wat is de definitie van 'het ontzetten bont maken',
als je met kilo's poep in de rondte strooit? Ik vind wel dat je het een beetje netjes moet houden,
maar die boete vind ik een beetje overdreven.

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:53

Dat is idd een moeilijke benaming...
Ze zouden er beter van maken 'wie het te bruin maakt Lachen
Die boetes zijn pure geldklopperij...

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:08

Paar meisjes van onze manege gaan altijd terug im het op te ruimen.. Als je dan op heterdaad betrapt wordt Scheve mond

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:04

je kan ook je paard voor de kruiwagen zetten en er zelf in gaan zitten! Clown

vindt het echt belachelijk, kunnen beter es flink bekeuringen uitschrijven aan de mensen die hun troep op het strand en op straat laten liggen.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:17

imd schreef:
Paar meisjes van onze manege gaan altijd terug im het op te ruimen.. Als je dan op heterdaad betrapt wordt Scheve mond


dan is er toch niks aan de hand? want dan ruimen ze 't toch op....

of begrijp ik 't verkeerd??

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 12:57

Gemeente Sluis heeft geld nodig, dat is het probleem Duivel

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:41

chantal1 schreef:
Gemeente Sluis heeft geld nodig, dat is het probleem Duivel


Inderdaad..
Als ze dan eens wat minder geld zouden steken in Sluis zelf om nog meer Belgen te trekken zouden ze genoeg overhouden om de rest te kunnen betalen..
Ze beloven gouden bergen totdat ze ermee over de brug moeten komen..

Maar ja.. Als ík in de gemeenteraad zat he.. Dan... Zou het er een stuk paardvriendelijker uitzien..
En had Eddy Modde ook nooit zoveel subsidie en die megavergunning niet gehad die te boek staat als 'toeristentrekpleister' vanwege zijn trainingsweekenden maar vooralsnog gewoon gebruik word als binnenbak/rijhal voor eigen gebruik..

anhart
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: uit het westen

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:22

Als je paard op straat poept ruim je het op, in de berm waar niemand loopt.Met een schepje (voor 1.50 bij de speelgoedwinkel ) die hang je met een touwtje voor aan je zadel) Mensen klagen omdat er vaak op de zelfde plekken gemest word door de paarden, Ze (de paarden )zullen wel aan de mest die er al ligt kunnen ruiken dat daar "gemest" moet worden.Als je daar in de buurt woont ben je niet echt blij, Ik vind dat je daar dus rekening mee moet houden en het dus moet opruimen. Ben je niet in staat om af te stappen en/of er is geen berm dan kom je het later maar opruimen met de fiets of auto.Ben je daar ook niet toe in staat kan ik me voorstellen dat je misschien niet geheel realistisch tegenover het fenomeen met zijn allen op straat zijn,en blijven. Ik rij paard ,maar skeeler ook, en rij motor, mijn kinderen spelen met skelters, en heb verschillende mensen om me heen (gelukkig ik nog niet) hebben de rolator nodig.... afijn die gebruikers en nog vele meer zitten dus niet op de paardenpoep of andere poep te wachten. Komt nog bij dat als je je opsteld met het gegeven dat je de poep opruimd dat dan de paarden belasting later ingesteld word ( hij komt vast) maar poep ergenis van de medemens versneld het wel en dan kan je misschien helemaal geen buitenrit meer maken!!! RUIMT ZE Grt. An

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:26

Wij hebben heel toevallig vorig jaar voor de gemeente Vlissingen en Middelburg een onderzoek gedaan of mensen nu werkelijk last hebben van de paardenmest op de straten.
Deze gemeente wilde ook die regel instellen!

En wat bleek na een aantal maanden enquetes door heel walcheren, mensen hadden helemaal nergens last van op een enkeling na.. Dus het gaat de gemeentes wel degelijk om het geld wat ze van de boetes op kunnen strijken!

_natalielove
Berichten: 64
Geregistreerd: 05-09-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:49

dat wordt toch echt tegek hoe wil je dat doen zeker als je klaar bent met rijden heel je rit aflopen of je paard ergens heeft gepoept of idd een schepje en een zakje meenemen het word egt tegek Stoom uit je oren
Maar jaa gelukkig dat het bos meteen achter mijn stal is maar ik moet wel de weg over dus als die dan net daar poept Vork Huilen

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:53

Trekpleister Sluis, ik denk dat dat nog meevalt. Goed dat Eddy subsidie heeft gehad gun ik hem ook.
Punt blijft dat gemeente Sluis niet regels naleeft op de manier dat de mensen er beter van worden. Nee het is voor eigen doeleinden zoals rare drempeltjes etc. enfin, lang verhaal niet echt de plek om je daar op internet over uit te wijden.
Punt is dat ik alleen al om die reden me er absoluut niet aan zal houden Knipoog

angelinaligt
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-10-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:18

Wat een stelletje gekken he in sluis eerst moet je je hond leren lezen. Nu moet je ook nog je paard op comando lere poepen. Hoe bedoel je vermenselijke van dieren. Nou ik wil die man die het verzonne heeft het wel eens voor zien doen.Laat die man zich lekker druk maken om echte probleme in de samen leving dan over de compost die de mensen gewoon in hun tuintje kunnen gooien als bemesting.
gr an

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:40

Als het nou op de stoep ligt snap ik het nog.. Maar je hoort met je paard helemaal niet op de stoep te komen! Dat is één van de eerste dingen die je leert bij je ruiterbewijs.
Op de straat laat ik het lekker liggen. Gaat er ook een oplossing gezocht worden voor auto's die met mooie blauwe rookwolkjes rijden of uberhaupt auto's (die heeeeeeeel veel schadelijke uitlaatgassen hebben) beboeten omdat ze rondrijden?

anhart
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: uit het westen

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:14

jij rijdt geen motor? dat is echt gevaarlijk hoor een paar hopen op de straat dus op de stoep en op straat 't mag niet zo zijn dat daar onderschijt!!!? van gemaakt word je ruimt het in beide gevallen gewoon ff op.Helemaal niet moeilijk.Grt.An

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:09

chaai schreef:
Ja, en wat denk je dat er met die poepzak gebeurt als je een stukje gaat draven Clown


Ha ha, of als je paard even een lekker bokje geeft Haha!

Bij mij komen ook veel paarden langs die het bos in gaan.
Ik moet zeggen dat er zelden wat ligt.
Heb eerlijk gezegt meer last heb van de hondenpoep. Dit ligt er wel regelmatig en de kans is groter dat ik daar per ongeluk in trap dan bij een paardenvijg. Die zie je wat beter liggen Knipoog

Merc
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Losser/Nijmegen

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:19

nou ja, een flinke drol midden in een stad of dorp is natuurlijk vervelend, maar daar kun je verder weinig aan doen.
met een kolenschop en een vuiniszak op pad gaan is ook een beetje overdreven...

Soprano

Berichten: 2668
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Bornem (provincie Antwerpen)

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:44


Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:05

*Gaat de bereden politie nu héél goed in de gaten houden. Tong uitsteken *

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:57

Marloez schreef:
*Gaat de bereden politie nu héél goed in de gaten houden. Tong uitsteken *


Whaha die hebben we hier niet, misschien dat ze er daarom een probleem van maken Tong uitsteken

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:48

chantal1 schreef:
Gemeente Sluis heeft geld nodig, dat is het probleem Duivel

groot gelijk !!! of ze besteden het geld verkeert (woon zelf bijna in gemeente sluis Clown )

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:29

Naja zeg, ik schop het zelf altijd de kant in maar ik vind dit te gek voor woorden.

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:42

aah dat is belachelijk :S
vooral als het buiten een dorp/stad is (berm) waar eigenlijk niemand er veel last van heeft
en iedereen ziet het liggen dus je stapt er niet in zoals bij hondedrollen het geval is:P

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:45

en daarbij; katten lopen ook altijd los, dus die schijten ook overal Tong uitsteken

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Gemeente Sluis wil poepregels strenger naleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:05

Mn vader vertelde laatst met Monaco aan de Maas (Formule 1 gezeik in R'dam iig) dat er 2 agenten van de bereden politie voor een cafe/restaurant stonden en 1 van de paarden wat liet vallen. Ging die eigenaresse klagen bij die agenten, die agenten vertelde die mevrouw dat ze de gemeente maar moest bellen.

Mensen een betere wereld begint bij jezelf. Als de gemeente nou eerst eens overlegt met de paardeneigenaren. Wat een flauwekul allemaal. Ik vind kattenstront veel viezer, lekker tussende planten als je aan het tuinieren ben. Paardemest en hondenstront zie je tenminste, al is het dan op de stoep.

Als ik net buiten het erf wat 'verlies' ruim ik het na het rijden op. Voor de rest laat ik het altijd liggen.

Overhet ruiterbewijs, soms is het veiliger op de stoep of kan het niet anders.