Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CherrenJessy

Berichten: 544
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Twente!

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:58

ze mogen ook blij zijn dat die politiepaarden hun agressie niet even op die personen gingen afreageren... Dan hadden ze goed veel pijn...

SuMii
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-08-05

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:59

Ik vind het terecht. Gezien de functie die de mensen uitoefenen helemaal. Het is echt onacceptabel gedrag gewoon!

Anoniem

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:13

Zo staan mij de beelden van de krakersrellen in de jaren tachtig nog op het netvlies. Dat was vrezelijk, die schimmel die op de grond lag en bewerkt werd met stokken, die diender die er af gevallen was en huilend op de grond lag, niets kon doen en met veel moeite door zijn collega's ontzet werd. Zijn dit nog mensen, het gaat nergens over, ik had mijn dienstwapen leeg geschoten. Van mij mogen ze dit schietwaardige situaties maken.

Anoniem

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:16

Cer schreef:
Een brandweerman????
Beroepshulpverleners????
Sjeeeeeees Boos!



Die worden disciplinair gestraft en die straf is hoger dan voor een normale burger, mooi zo totaal van de pot gepleurt.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:18

ik vind het een goede actie.. wie wil er nu mensen in dienst hebben die dieren en mensen mishandelen.. ik denk ook dat het smartengeld tengoede komt om er voor te zorgen dat de paarden misschien van alle verwondingen kunnen genezen? dat de operaties heel duur zijn?

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:25

Goed dat deze hooligans gestraft zijn.
Echt te zot voor woorden wat ze hebben gedaan.

Ben er ook voor om voetbal met publiek af te schaffen. Is vaak toch niks anders dan narigheid tussen supporters (en op het veld).
Nee hoor doe mij maar ruitersport of schaatsen. Vooral het laatste, gezellig met een dweilorkest.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 13:29

fok.nl:

Citaat:
Het Korps Landelijke Politiediensten nam advocaat B. van der Goen in de arm om smartengeld te eisen tegen een aantal opgepakte verdachten. De rechter heeft de groep veroordeeld tot in totaal 34.000 euro schadevergoeding.


Dit als nog even extra info.

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:12

Haha lekker voor ze!! Ze verdienen straf!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:16

gvd!! Hoe ziek zijn ze nou, het is verdomme maar voetbal! Daar heeft dat hele paard niks me ete maken en dan slaan ze in op zo'n beest Stoom uit je oren daar word ik echt kwaad om!

Gelukkig zijn ze hun baan kwijt en moeten ze een flink bedrag betalen!!

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:23

En omdat die ene vent alleen maar door zijn achterdeur zijn huis in mag, is het eigenlijk erg jammer dat hij een achterdeur heeft !!!!

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:34

Het raakt me elke keer, dat bij voetbalcompetities, betogingen enz.. steeds paardjes en honden ingezet worden, dan spreek ik nog niet van de politieagenten die ook maar mensen zijn. In Belgie en nederland zouden zij bij risicotoestanden geen paardjes en hondjes mogen gebruiken om de agenten te beschermen en om de menigte op een afstand te houden. Bij ons in Leopoldsburg zijn er genoeg tanks, het duurt wel wat langer om die ter plaatse te krijgen, maar dat zou pas een middel zijn tegen zulke razernijen. Geen mens, dier, verdient het om door een bende ruziemakers leed en verdriet mee te maken. Tenslotte zijn de mensen van de bereden politie ook mensen die van hun dieren houden

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:08

Adri schreef:
Het raakt me elke keer, dat bij voetbalcompetities, betogingen enz.. steeds paardjes en honden ingezet worden, dan spreek ik nog niet van de politieagenten die ook maar mensen zijn. In Belgie en nederland zouden zij bij risicotoestanden geen paardjes en hondjes mogen gebruiken om de agenten te beschermen en om de menigte op een afstand te houden. Bij ons in Leopoldsburg zijn er genoeg tanks, het duurt wel wat langer om die ter plaatse te krijgen, maar dat zou pas een middel zijn tegen zulke razernijen. Geen mens, dier, verdient het om door een bende ruziemakers leed en verdriet mee te maken. Tenslotte zijn de mensen van de bereden politie ook mensen die van hun dieren houden

Tsja...het ouderwetse waterkanon zou ook wel weer een goeie zijn...als ze die van schiphol gebruiken helemaal Haha!
Paarden en honden blijven helaas wel een belangrijk middel om bij een groot gedeelte van de menigte respect af te dwingen...er zijn er alleen af en toe bij die zich gezamelijk op een paard en ruiter tegelijk storten.Oppakken en afvoeren...laat ze maar lekker de rest van hun leven wasknijpers maken.Deze lui vormen een groot gevaar voor de samenleving Boos!

Groetjes,Tinky

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:22

Zo net goed!!!!

Ze moeten nog veel zwaardere straffen voor die gekken bedenken!!!

Ten eerste verzieken ze het voor de goede supporters!
Ten tweede is het gewoon supertriest om je frustraties af te reageren op agenten, en laat staan op dieren!
En ten derde, hooligans zijn geen echte voetbalsupporters. Die komen alleen maar de boel verzieken!!!

Moesji

Berichten: 378
Geregistreerd: 08-09-04

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:56

Gatver, hoe ziek kun je zijn! Laat ze lekker elkaar in elkaar meppen.

__Esther__
Berichten: 4398
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:09

Ik vind het een heel goede straf! Verdiende loon dit zouden ze bij elke mishandeling van dieren moeten doen.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:13

Blijkbaar werken paarden en honden niet meer zo goed om respect af te dwingen.
Respect is namelijk steeds verder te zoeken.

Ik stel voor om een mechanisch alternatief te zoeken voor paarden en honden tijdens rellen.

Voetbal is religie en wordt dus blijkbaar ook door sommigen als excuus voor geweld gebruikt.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:19

ik vind dat ze allemaal een proces moeten krijgen voor poging tot moord. ook bij dieren. als agent zou ik ze neerknallen en zeggen dat je het deed om jezelf en jouw dier te beschermen Verdrietig

wiifke

Berichten: 1476
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 19:32

Ik vind het ook vreselijk wat hier gebeurd is..
Zo'n arm dier kan zich moeilijk verzetten tegen een grote groep!
wat zullen die beestjes zich bedreigt gevoeld hebben Boos!
Heb meer medelijden met de paarden dan met de politie-agenten, die hebben tenslotte zelf voor het werk gekozen en weten dat er linke opdrachten bij zitten.. en daar hebben de paarden niet voor kunnen kiezen..! Vreselijk! Boos!

Anneke2384
Berichten: 71
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 07:10

Ik vind het ronduit schofterig wat er gebeurd is, gelukkig zijn de daders gepakt.
Wat bezielt je om er zo op los te slaan? Heb rellen bij voetbal nooit zo gesnapt, zie het nut er niet van in. Heb een keer gehoord dat ze op de heenweg de trein waarmee ze reden sloopten die daardoor niet meer verder kon. Stonden ze daar in een weiland en misten ze de wedstrijd.

Volgens mij zijn er zat die alleen gaan om te rellen en die het voetbal een bijzaak is. Elkaar opjutten om de politie aan te vallen, wat een kuddegedrag.

Ik weet dat die paarden getraind zijn, maar vind het toch altijd eng. Als het alleen is om respect af te dwingen zou ik pleiten voor traangas, dat gebruikten ze vroeger ook, laten ze dat maar weer meenemen en de paarden thuis laten.

En vind de daders nog te licht bestraft. Weet iemand of de paarden er weer bovenop gekomen zijn?

Anneke

cendor
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: scheveningen

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:01

3 paarden moesten gehecht worden. Waren geraakt door stoeptegels etc.
1 paard had een open wond aan zijn been doordat hij was geraakt door een ijzeren staaf.
Dit paard leeft inmiddels niet meer.

Anoniem

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:17

Daarom ben ik dus tegen het inzetten van paarden bij dit soort dingen. Bij gewone patrouille ok maar niet bij risico's tot ernstige verwondingen. Laat de ME dit lekker zelf oplossen met spuitwagens, gepantserde wagens etc, maar haal er geen onschuldige dieren bij die er geen idee van hebben waarom ze al die pijn moeten doorstaan Boos! Vind het echt verschrikkelijk dat iemand met het idee is gekomen om paarden in de strijd te gooien bij rellen. Ik bedoel, in welk jaar leven we nu? We leven toch niet meer in de Romeinse tijd waarin we met speren en schilden op ons paard de menigte moet aanvallen. Alles word geautomatiseerd maar op de een of andere manier moeten bij dit soort dingen de dieren het alsnog ontgelden Daar ben ik het niet mee eens.

Maarja. Wel goed dat die hufters op deze manier zijn teruggepakt.

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:45

Miss_Montana schreef:
Daarom ben ik dus tegen het inzetten van paarden bij dit soort dingen. Bij gewone patrouille ok maar niet bij risico's tot ernstige verwondingen. Laat de ME dit lekker zelf oplossen met spuitwagens, gepantserde wagens etc, maar haal er geen onschuldige dieren bij die er geen idee van hebben waarom ze al die pijn moeten doorstaan Boos! Vind het echt verschrikkelijk dat iemand met het idee is gekomen om paarden in de strijd te gooien bij rellen. Ik bedoel, in welk jaar leven we nu? We leven toch niet meer in de Romeinse tijd waarin we met speren en schilden op ons paard de menigte moet aanvallen. Alles word geautomatiseerd maar op de een of andere manier moeten bij dit soort dingen de dieren het alsnog ontgelden Daar ben ik het niet mee eens.

Maarja. Wel goed dat die hufters op deze manier zijn teruggepakt.


hier ben ik het helemaal mee eens!

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:32

[quote="cendor"]
3 paarden moesten gehecht worden. Waren geraakt door stoeptegels etc.
1 paard had een open wond aan zijn been doordat hij was geraakt door een ijzeren staaf.
[b]Dit paard leeft inmiddels niet meer.[quote]


Triest....

Het respect voor de politie en de paarden/honden is vaak ver te zoeken.
Ik heb bij Hooligans vaak het idee van een stel idioten met het iq van een neanderthalers...toch nog erger om te lezen dat lieden zijn geweest met banen als hulpverlener/brandweerman.
De straf is nog veeeel te weinig maar toch lijkt dit al ergens op.

Ik vraag me bij dit soort berichten steeds vaker af...is het nog wel van deze tijd om dieren in te zetten bij dit soort risicovolle wedstrijden.

Merc
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Losser/Nijmegen

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:16

in plaats van dat ze die agenten nou aanpakken (wat ook al bezopen genoeg is)...
belachelijk om een onschuldig paard te mishandelen.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:25

Ze moeten die hooligans even goed met de neus op de feiten drukken en laten zien wat ze bij die paarden hebben aangericht.
Dus laten zien hoe het arme paard uit zijn lijden wordt verlost en ze dwingen er naar te kijken.

Ik neem namelijk aan dat deze mannen "normaal gesproken" wel wat meer dan alleen snot in hun hoofd hebben. En dat ze hun daad in een vlaag van verstandsverbijstering hebben gepleegd.
Althnas, dat hoop ik.

Ik kost hier gewoon op, ben heel erg boos Boos! Boos! Boos! Boos!

Ik vind het zowiezo belachelijk dat er zoveel politie op de been moet zijn tijdens voetbalwedstrijden.