Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 09:02

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5178 ... html?p=7,2
telegraaf.nl

AMSTERDAM - De politie heeft een groep hooligans, die in april paarden en agenten mishandelden, hard teruggepakt. Vier lieden zijn hun baan kwijt. Ook moet de groep 34.000 euro smartengeld betalen.

De hooligans sloegen in op de bereden politie tijdens de voetbalwedstrijd NAC-Top Oss in Breda. Daarbij raakten vier paarden ernstig gewond, doordat zij werden toegetakeld met ijzeren staven. Ook vijf politiemensen liepen verwondingen op. Het Korps Landelijke Politiediensten schakelde daarop de advocaat B. van der Goen in, om smartengeld te verhalen.

Lees hier meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:04

Goed zo, van mij mogen ze al die voetbalvandalen oppakken, en dit is wel even helemaal triest zeg. Frustraties afreageren op een dier. Gatver Misselijk

Lynn_Nikita

Berichten: 25527
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:05

bah bah, ipv geellig wedstrijd kijken, gaan ze die arme dieren mishandelen. net goed dat ze zo goed worden aangepakt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:06

Ik vraag me af hoe de politie ervoor kan zorgen dat de betreffende personen hun baan kwijt zijn geraakt?

Ik vind het bedrag voor smartegeld nog te weinig. Ze zouden moeten bloeden, voor de rest van hun leven krom moeten liggen. Misschien dringt dan tot ze door wat ze hebben gedaan.

Lilian__

Berichten: 2177
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:06

Vind het ook goeie straf, pak ze maar aan.

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:10

Ja, hard aanpakken dat soort mensen! je gaat toch niet een weerloos paard toetakelen?? Verward

Dan spoor je niet helemaal!

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:24

Citaat:
De rechter heeft de politie volledig in het gelijk gesteld en wees een zeer hoog smartengeld toe. Onder de voetbalhooligans bleken een brandweerman, een beveiliger en twee beroepshulpverleners. Zij raakten hun baan kwijt. Ook moeten zij bijdragen aan het smartengeld.

Verder kregen alle daders een landelijk stadionverbod, waardoor een van hen zijn woning alleen nog via de achterdeur kan verlaten als NAC in Breda speelt. Zijn voordeur ligt in de verboden zone.


Hier het stukje wat nog op de site van Telegraaf staat... Dan kan ik me best voorstellen dat die vier mensen hun baan kwijt geraakt zijn...

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:29

Aanpakken die hap.... Boos! Snap toch niet goed waarom er altijd geknokt moet rondom die wedtrijden.Laat ze maar behalve smartegeld ook bijdragen aan de onkosten die zijn gemaakt ...zijn ze voorlopig nog wel even zoet met betalen Ja .Misschien ook een paar 100 uur werken in een asiel of papier prikken langs de weg....grom...beetje weerloze dieren in elkaar meppen...bahbahbah Stoom uit je oren

Groetjes,Tinky

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:58

Mooi zo. Wat ben je voor een gast als je jezelf niet kan beheersen tijdens een voetbalwedstrijd.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:58

Een brandweerman????
Beroepshulpverleners????
Sjeeeeeees Boos!

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:02

Cer schreef:
Een brandweerman????
Beroepshulpverleners????
Sjeeeeeees Boos!

was ook mijn reactie ja. Hoe halen ze het in hun hoofd ! Terecht, dat ze ontslagen zijn. Boos!

hihi, wel grappig dat die ene zijn huis alleen via de achterdeur mag verlaten.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:08

tjonge jonge en wel spoedmaatregelen als ze zelf eens uitgescholden worden( o.k niet vergelijkbaar, maar wat valt dit me zwaar tegen van die gasten!)

misschien dat ze in de 2e kamer hier ook eens over kunnen debateren.... of mag het daar alleen over 5 of 6 letterwoorden gaan?

uffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 15-01-05

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:13

Heel goed gedaan laat die idioten alles maar kwijt raken, dit heeft toch niets meer met sport te maken Boos!

En voor hun baas ik het maar beter dat ze weg zijn .

CherrenJessy

Berichten: 544
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Twente!

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:17

opsluiten en nooit meer naar omkijken!
bah wat triest!!

Voetbal krijgt al zolang een slechte naam door een paar idioten die altijd relletjes moeten schoppen. Als ze besluiten zich op de politie te storen, oke dat kan ik nog ergens begrijpen... Maar dieren?!?!

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:46

Toch te gek voor woorden. Het zijn zelf hulpverleners die mensen moeten helpen in nood of what ever en dan doe je zoiets. In feite zijn het collega`s van elkaar. Wat voetbal al niet in een mens los kan maken.

Ik hoop voor die lui dat ze niet meer aan de bak komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:02

Hoe zou hun omgeving nou op die lui reageren? Wetende dat ze ingeslagen hebben op politiepaarden? Als ik zo iemand in de omgeving had....

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:11

Cer schreef:
Een brandweerman????
Beroepshulpverleners????
Sjeeeeeees Boos!


Inderdaad, dát maakt het helemaaaaal idioot. Ik snap die mensen écht niet, die voetbalhooligans. Kijk hoeveel leed ze iedereen brengen ( denk ook aan dat clubhuis die ze in de fik staken en dat ze die mensen daarin gingen afranselen) . O we hebben verloren. Hmm ik kan niet zo goed tegen "mijn" verlies, laten we nu eens even een groep mensen en nu dus ook dieren vermoorden of ernstig toetakelen Pling
Ik vind dat deze groep personen veeel harder aangepakt moeten worden zodat ze de volgende keer misschien 10 seconde langer er over na gaan denken of ze mee gaan doen met rellen of de trein naar huis pakken.

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:20

Desiree schreef:
Hoe zou hun omgeving nou op die lui reageren? Wetende dat ze ingeslagen hebben op politiepaarden? Als ik zo iemand in de omgeving had....


Even uithalen met een zweep?? Whoosh!

Nee oke even serieus, het is te triest voor woorden om je frustratie na een potje voetbal moet afreageren op een dier... Voor Nederlandse begrippen is dit een best zware straf, ik hoop van harte dat zulke straffen ook gegeven kunnen worden tegen andere dierenbeulen!

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:33

Is het nu wel zo verstandig om bij zulke wedstrijden paarden en honden in te zetten??Het is toch te dol voor woorden hoe die arme paarden met metalen pijpen geslagen zijn?Wat mij betreft zijn de straffen nog veel te mild voor zulke lieden!Het is maar goed voor ze dat ik ze niet ken,want ik zou het recht in eigen handen nemen.Of dat nu mag of niet!Dieren zo te mishandelen is iets waar woorden tekort bij schieten,maar waar zeker iets drastisch aan gedaan MOET worden!Bij deze clubs zou er een tijdje zonder publiek gespeeld moeten worden,want steeds vaker zijn paarden of honden de dupe van mishandeling.Schandalig!! Boos! Boos!

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:07

Stelletje idioten zeg! Hopelijk raken ze allemaal hun baan kwijt! Opsluiten die handel, voor dierenmishandeling!

Martinedd

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: In de rimboe in Friesland

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:10

het is gewoon te gek voor woorden, dat die mensen niet gewoon op een normale manier naar een voetbalwedstrijd kunnnen. Boos!
wat maakt het nou uit dat jij voor ajax bent en je buurman voor feyenoord????
Als het zo doorgaat mogen ze van mij het voetballen afschaffen of alleen uitzenden op tv en geen publiek.(is wel heel jammer voor de 'normale' fans.)

Vind het een goed ding dat ze hun baan kwijt zijn, dat komt hard aan en dat hebben ze nodig!

niknokjhee

Berichten: 118
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:14

dat is toch niet normaal. je gaat je frustraties toch niet afreageren op een paard. dan ben je echt zielig. Boos! gelukkig maar dat ze er ook wat voor terug krijgen(hun baan kwijt) Haha! erg toepasselijk!

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:18

Helaas is het nog steeds nodig om honden en paarden in te zetten bij voetbalwedstrijden.. Ik heb zelfs meegemaakt in Utrecht bij een voetbalwedstrijd dat er nog een politiepaard in de trailer/vrachtwagen stond en dat de hooligans de trailer vernielde... heel erg vervelend om te zien...
Gelukkig voor het paard had hij weinig verwondingen... Andere voetbalsupporters gingen op de vuist met de hooligans die het paard aanvielen.(supporters van eigen club tegen elkaar)....
Dus toen konden mijn collega's snel het paard eruit halen en op een veilige afstand houden...

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:19

Van mij mogen ze nog strenger gestraft worden!!! Boos!
Niet alleen baan kwijt, maar nog drastischere maatregelen!
Je bent gewoon totaal gestoord als je inslaat op een onschuldig dier. Van mij mogen ze regelrecht de cel in!

laborah
Berichten: 276
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Ontslag voor hooligans na mishandeling politiepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:48

Vraag me af: zou het smartengeld ten goede komen aan de paarden of aan de politieagenten?