Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 17:11

http://www.politie.nl/noord_en_oost_gel ... aarden.asp
politie.nl

Etten, 18-10-2006 • Agenten hebben op dinsdag (17/10) in het buitengebied van Etten een aantal verwaarloosde paarden en pony’s aangetroffen. De Algemene Inspectiedienst is op de hoogte gesteld, heeft afspraken met de eigenaar gemaakt en houdt een en ander in de gaten.

Agenten zagen op dinsdagmiddag omstreeks 15.35 uur in een weiland een groot aantal paarden en pony’s. De dieren zagen er naar hun idee ondervoed en onverzorgd uit en er werd zelfs één dood paard in de wei aangetroffen Daarop werd de Algemene Inspectiedienst (AID) ingeschakeld.

Lees hier meer.

Marigold

Berichten: 12611
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:14

bah Boos!
wat erg dat het zo lang heeft moeten duren dat er echt 1 dood is gegaan zeg...

Anoniem

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:14

wat sneu dat er nog altijd van die mensen op de wereld zijn .. als je een dier neemt zorg er dan ook goed voor

nienke_92

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-10-06

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:17

Oh, god wat erg! Dat dit nog steeds gebeurt. Dat er mensen zijn die dit (kunnen) doen! Vreselijk!

Nellekeee
Berichten: 1083
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:21

Echt erg man! dat dat nog gebeurd..

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:49

Vreselijk arme dieren, dat er nou niemand is geweest die dit eerder heeft geconsateerd Boos!

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:53

Citaat:
De eigenaar heeft de opdracht gekregen om zijn dieren beter te voeren en de AID zal één en ander controleren.Tegen de eigenaar van de dieren wordt proces-verbaal opgemaakt.


O wat zal die man op zn dak krijgen.. Slapen Blijft vast wel weer bij een waarschuwing van lik me vessie.

Anoniem

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:57

Het wordt tijd dat ze dierenmishandeling en verwaarlozing strafbaar stellen, net als in Amerika, de bak in met die vent.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:00

Is inderdaad te laat he. En het dan nog eens aankijken... er moeten er kennelijk nog meer dood. Gewoon in beslag nemen.

Srika
Berichten: 185
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:01

Vreselijk!!

Charlie82

Berichten: 223
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Graft

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:09

Het zou inderdaad beter zijn als hiertegen ook wat harder wordt opgetreden, ben het helemaal eens met [***] Ja
Want waarom zou deze persoon door een waarschuwing opeens beter voor zijn dieren gaan zorgen, terwijl hij al die tijd ervoor er ook maar weinig aan deed? Je weet niet wat voor een verhaal erachter zit, maar als je het zo leest, had die persoon beter op tijd kunnen stoppen met z'n 'hobby'...

Maximaal

Berichten: 229
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Grolle

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:38

Gelukkig dat hier iets aan gedaan word, ik rijd er sinds kort dagelijks langs en toevallig had ik het er vanmiddag nog met een vriendin over dat de pony's er zo vreselijk slecht uitzagen en dan bedoel ik niet manen en staart in de klit maar echt mager. Raar eigenlijk dat er eerder niets tegen gedaan is want de pony's staan langs een doorgaande weg en je hebt aardig zicht op de wei, lijkt me dat er ook veel mensen langsfietsen.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:40

Jeetje zeg. Scheve mond Een dood paard in de wei klink al helemaal gruwelijk..

Love__Anouk

Berichten: 1498
Geregistreerd: 16-10-06
Woonplaats: Leerdam

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:13

Het is verdorie toch niet eerlijk? Er zijn niet weet-ik-veel- hoeveel kinderen die smeken om een eigenpaard.. Is er hier iemand die ze heeft en ze zo erg verwaarloosd dat ze zelfs sterven. Dat is verdorie toch niet eerlijk of wel soms?

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 01:26

Ik heb mischien wel een idee van wie die paarden kunnen zijn, als dat zo is mag die kerel van mijn part echt de bak ik. zowiezo.

Hier in gelderland hebben we een man met een x aantal bloedpaarden, als ik me niet vergis staan die beesten door heel gelderland heen.
Die worden niet in de gaten gehouden, ook ik heb hier in de omgeving al wat dode paarden in die weides aangetroffen als kind zijnde. Zelfs dode veulens, Daar is toen der tijd ook al de aid bijgekomen maar die man blijkt een of andere vergunnen te hebben. Aangezien van dat bloed van de paarden weer word gebruikt voor medicatie.

In het verleden heeft er op bokt ook wel eens een topic gestaan over die beesten, maar wete dus niet of dit dezelfde man is.

Esther

Berichten: 4148
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:31

Navidad schreef:
Ik heb mischien wel een idee van wie die paarden kunnen zijn, als dat zo is mag die kerel van mijn part echt de bak ik. zowiezo.

Hier in gelderland hebben we een man met een x aantal bloedpaarden, als ik me niet vergis staan die beesten door heel gelderland heen.
Die worden niet in de gaten gehouden, ook ik heb hier in de omgeving al wat dode paarden in die weides aangetroffen als kind zijnde. Zelfs dode veulens, Daar is toen der tijd ook al de aid bijgekomen maar die man blijkt een of andere vergunnen te hebben. Aangezien van dat bloed van de paarden weer word gebruikt voor medicatie.

In het verleden heeft er op bokt ook wel eens een topic gestaan over die beesten, maar wete dus niet of dit dezelfde man is.

Ik denk dat dit een andere is. Volgens mij gaat het hier om een heel aantal shetlanders langs een doorgaande weg.

shettilover
Berichten: 273
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:58

mijn verzorg fries is een hengst die hebben ze ook laten verhongeren echt heel erg

niknokjhee

Berichten: 118
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 12:23

niet normaal koop dan geen paard als je niet voor genoeg eten kan zorgen...verschrikkelijk je laat je eigen paard toch niet verhongeren en zeker met dat dood paard zover laat je het toch niet gaan als je iets voor dieren overhebt..

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:10

Maximaal schreef:
Gelukkig dat hier iets aan gedaan word, ik rijd er sinds kort dagelijks langs en toevallig had ik het er vanmiddag nog met een vriendin over dat de pony's er zo vreselijk slecht uitzagen en dan bedoel ik niet manen en staart in de klit maar echt mager. Raar eigenlijk dat er eerder niets tegen gedaan is want de pony's staan langs een doorgaande weg en je hebt aardig zicht op de wei, lijkt me dat er ook veel mensen langsfietsen.


mag ik vragen hoe vaak jullie aangifte hebben gedaan wegens dierenmishandeling

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:25

Ach ach wat triest!!!

Wat erg dat er nog steeds maar meer en meer mensen bijkomen die dieren houden en er gewoon niet voor kunnen zorgen of willen zorgen! Ik kan me daar zo ontzettend kwaad om maken he! En dat het dan nog zover komt dat er 1 dood gaat. Niet normaal meer Boos! bah Boos!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:37

Er is 1 paard dood gegaan door die man, en de rest mag gewoon blijven staan met het risico dat ook zij het niet overleven? HALLO wat voor land is dit Hamer

Chaneltjje

Berichten: 49
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:19

Triest man !! daar kan ik echt niet tegen,
als je dieren neemt dan moet je er ook goed voor zorgen.. !
ik kan niet tegen dat soort mensen, en dat de rest er nog gewoon mag blijven staan vind ik ook echt heel erg raar ..
is 1 dood paard niet genoeg , of beter gezegt 1 paard teveel ..
arm beestje !! Vriendjes zijn?

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:42

Triest zeg, dat mensen hun ongenoegen op paarden en andere dieren uitleven. Echt niet normaal meer! Scheve mond

Merc
Berichten: 25
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Losser/Nijmegen

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:14

helaas is die gast niet eerder aangehouden, was er iig een leven bespaard gebleven...

Milly_

Berichten: 3946
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: O.V.Belgie

Re: Agenten treffen verwaarloosde paarden en pony’s aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:36

jezus, en hoe lang lag dat paard daar al?