Hafflinger gestolen uit box

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Hafflinger gestolen uit box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 22:06

Zopas melding ontvangen van een diefstal van een hafflinger uit de box op de weide, in de omgeving van Edingen, meer nieuws morgen voormiddag. Het zou gaan om een jonge Hallinger.

Citaat:
Gestolen in de nacht van 6/7 oktober in zijn stal op de weide in Zinnik (Belgie - Wallonie)
Hafflinger - Ruin chipnr. (wordt nog medegedeeld)
kleur : licht bruin
roepnaam Atlas
bijzonder kenmerk : 3 bolletjes in zijn oren, zouden nu operatief verwijderd worden.
Ouderdom 2,1/2 jaar

http://gezocht.napoline.be/files/atlas_185.jpg
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 18-10-06 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: info toegevoegd

Sylvia

Re: Hafflinger gestolen uit box

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:08

Wellicht is een bronvermelding oid wel zo handig? Ik vind dat je zo een beetje spookverhalen de wereld in helpt... Enerzijds omdat elke Haf in die omgeving nu ineens verdacht is, anderzijds omdat er wellicht iemand dat paard ziet (hoe recenter, hoe groter de kans dat ie nog in de buurt is natuurlijk) en het simpelweg niet weet.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 17-10-06 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:08

ken je hem of zo . van waar heb je het gehoord ??

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:02

Adri is aangesloten bij de Belgische organisatie die gestolen paarden opzoekt, Flip. Lachen

Adri, als je meer nieuws hebt, mag je dat even per pb melden. Dan gaat dit topic weer open. Lachen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:51

En weer open. Lachen

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 14:55

Bedankt Sjoert om het terug te openen, neem van mij aan, ik zal geen twijfelgevallen melden, als je de gestolen paarden al zoekt van 1995 weet je wel waarover je spreekt. Gisterenavond heb ik het direkt gemeld, aangezien er gisteren markt was en het paardje reeds een week gestolen was. Heb van de Politie pas gisterenavond het verzoek gekregen om dit onmiddelijk te melden, vandaar het dringende bericht.
Dank je wel Sjoert.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:14

Weet ik Adri, maar je zegt zelf al dat er gisteren markt was... Met het eerste bericht weet geen hond waar hij moet zoeken. Maar goed, ik hoop dat dit paardje snel terecht is!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:54

Sylvia schreef:
Weet ik Adri, maar je zegt zelf al dat er gisteren markt was... Met het eerste bericht weet geen hond waar hij moet zoeken. Maar goed, ik hoop dat dit paardje snel terecht is!

Ik heb het pas gisterenavond ontvangen, en misschien had er gisteren iemand op de markt een paardje gekocht, daarom de vraag van de politie om het toch alvast te melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:57

of heeft iemand hem gezien! Ja alle paarden zijn zeer streng gecontoleert op chip.. had hij chip? dan kan je zo kijken of hij dara geweest is! lijkt mij..

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:08

Hij heeft een chip.

Chipnummer wordt later nog medegedeeld. Daar de info zeer snel moet verspreid worden komt er soms wat info later aan.

Maar het belangrijkste weet men nu. Men weet hoe de pony eruit ziet en een heel belangrijk detail (knobbels in zijn oor).

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 17:25

Heb net nog kontakt gehad met de eigenaar om de chipnummer, hij zou zijn dochter nog eens bellen voor de chipnummer te laten weten. Soms moeten wij echt wachten op belangrijke gegevens, aangezien de eigenaars door de diefstal anders zijn en anders denken als normaal. Hoe zouden wij zelf zijn moest ons lievelingsdier gestolen zijn ????? Ook een beetje de kluts kwijt (een gezegde van belgie)

Napoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:01

Chipnr: 056098100258983

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:39

Sylvia schreef:
Wellicht is een bronvermelding oid wel zo handig? Ik vind dat je zo een beetje spookverhalen de wereld in helpt... Enerzijds omdat elke Haf in die omgeving nu ineens verdacht is, anderzijds omdat er wellicht iemand dat paard ziet (hoe recenter, hoe groter de kans dat ie nog in de buurt is natuurlijk) en het simpelweg niet weet.

om te beginnen als adri een melding neerzet, in gelijk welke vorm dan ook, is de bron van melding rechtstreeks. (of via politie of via de eigenaar zelf die adri hierover inlicht.)
als jij daar spookverhalen in wil zien, vind ik uw gedachtengang vrij kortzinnig en zeer bekrompen.
dat iedere haf uit de omgeving plots "verdacht" zou zijn is naar mijn inzien niet eens iets mis mee. als jij als eigenaar zuiver in je schoenen staat, heb je immers niets te vrezen. sterker nog, dan heb je er zelfs begrip voor.
vaak bevinden gestolen paarden zich niet erg ver uit de omgeving van verdwijning, maar nog vaker worden gestolen paarden terug gevonden honderde kilometers van hun thuis. (tot in het buitenland toe)
ik snap dus echt niet waarom jij zonodig kortzinnig wil reageren.
maar ik ben dan ook super blond.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:53

Ik heb al tekst en uitleg gegeven en ik vind het apart dat Adri daar blijkbaar mee kan leven en jij niet. Er staat een kort bericht zonder nadere toelichting op ON. In de regels staat zowiezo dat - op een paar uitzonderingen na - een bronvermelding verplicht is. Je gooit op een openbaar forum dat door god weet hoeveel mensen gelezen wordt de opmerking dat er een Haflinger gestolen is. Hoeveel Haflingers lopen er rond..? Ik zou het niet kunnen waarderen als ik mensen bij mijn wei heb die aan het uitzoeken zijn of mijn Haflinger wel echt van mij is door zo'n bericht. Ik weet dat Adri zijn info rechtstreeks krijgt, ik heb 'm wel eens eerder gesproken. Maar iets meer info mbt het paard blijft fijn. Ik heb ook al gezegt dat het paard vooral de eerste tijd nog wel in de buurt is.

Zoals ik al zei heb ik ook mijn motivatie gegeven, al eerder, en heeft Adri ook zijn motivatie gegeven om het op deze wijze te doen. Ik vraag me af wie er kortzinnig is, aangezien het naar mijn weten verder klaar was. Vind jouw verhaal dus ook vrij onzinnig eigenlijk...

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 13:58

Mischien foto?? en hij is waarschijnlijk dus verkocht op de Zuidlarenmarkt??!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:02

Foto staat al in het eerste bericht.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:04

Srry overheen gekeken..
wat sneu ook altijd..