Sylvia schreef:Wellicht is een bronvermelding oid wel zo handig? Ik vind dat je zo een beetje spookverhalen de wereld in helpt... Enerzijds omdat elke Haf in die omgeving nu ineens verdacht is, anderzijds omdat er wellicht iemand dat paard ziet (hoe recenter, hoe groter de kans dat ie nog in de buurt is natuurlijk) en het simpelweg niet weet.
om te beginnen als adri een melding neerzet, in gelijk welke vorm dan ook, is de bron van melding rechtstreeks. (of via politie of via de eigenaar zelf die adri hierover inlicht.)
als jij daar spookverhalen in wil zien, vind ik uw gedachtengang vrij kortzinnig en zeer bekrompen.
dat iedere haf uit de omgeving plots "verdacht" zou zijn is naar mijn inzien niet eens iets mis mee. als jij als eigenaar zuiver in je schoenen staat, heb je immers niets te vrezen. sterker nog, dan heb je er zelfs begrip voor.
vaak bevinden gestolen paarden zich niet erg ver uit de omgeving van verdwijning, maar nog vaker worden gestolen paarden terug gevonden honderde kilometers van hun thuis. (tot in het buitenland toe)
ik snap dus echt niet waarom jij zonodig kortzinnig wil reageren.
maar ik ben dan ook super blond.