Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:25


Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:37

Poeh poeh.. telkens is er gezever en gedoe over dat stamboek!
Wij zijn in het bezit van twee friezen en zijn er reuze trots op, maar niet op het stamboek!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:48

Pff here we go again...
Ze zoeken het maar fijn uit.

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:50

zucht gaan we weer!! dat stamboek van het friesche paard daar is altijd wel wat! wordt je toch ook moe van? Laat ze lekker allemaal hun eigen dingetjes doen!

Jessica1984

Berichten: 415
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:40

Vork Het zal eens niet zo zijn!
Wat een gezeur toch altijd bij dat stamboek!

Anoniem

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:26

Citaat:
,,It bestjoer is net iepen en transparant. Dat is net earlik nei de leden ta.''


Is idd niet erg iepen. Ach gut

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:50

[***] schreef:
Citaat:
,,It bestjoer is net iepen en transparant. Dat is net earlik nei de leden ta.''


Is idd niet erg iepen. Ach gut


Jah vind ik ook!

LadyRoS

Berichten: 164
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zwolle

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:56

Het zal ook weer eens niet zo zijn -_-

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:46

Daar gaan we weer, het zal ook eens niet zo zijn.. Altijd dat gezeur met het stamboek!

Marnixx

Berichten: 1326
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:36

Het is ook altijd weer hetzelfde!!!
Hoevaak is het friese stamboek wel niet in opspraak geweest...
Daar wordt je toch dood moe van!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:45

sjonge jonge zeg, hoe lang gaat die schijnvertoning nog door? Scheve mond De bestuursleden zijn hard op weg hun eigen stamboek om zeep te helpen. Scheve mond

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:19

Het is toch altijd die Max van den Berg die commentaar heeft op het bestuur? Of heb ik het mis? Kennelijk heeft hij een mooi lijntje met de Leeuwarder Courant.

rianne21
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-03-06
Woonplaats: stadskanaal

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:21

Tjonge alweer zeg... Ze zijn het ook nooit met elkaar eens.

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 00:46

Als een stamboek lid een probleem heeft met het bestuur dan moet zo'n persoon ervoor zorgen dat hij bestuurslid wordt.
Dan kan hij als een goed bestuurslid op een normale manier de problemen oplossen.
Achter de PC gaan zitten en allen maar vuil spuiten werkt niet.

eilander

Berichten: 3236
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Terschelling

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 07:50

Errug vermoeiend en slaapverwekkend die perikelen v/h friespaardenstamboek!!!

Piebald
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 09:59

Ik verbaas me over de meeste reakties hier. Een lid gaat in de krant lopen zeuren en dat op een heel negatieve manier. Het bestuur vindt heel terecht dat de Algemene Ledenvergadering hiervoor het gremium moet zijn. Het is dan toch niet het stamboek dat moeilijk doet. De enig juiste reactie van de gewone leden die kennelijk tevreden zijn omdat ze dit gezeur vervelend vinden is dan achter het bestuur gaan staan. Kom naar de ledenvergadering en maak een eind aan het vuilspuiten in de krant door iemand die alleen maar negatief loopt te doen.
Ik weet uit ervaring hoeveel werk zo'n bestuurslidmaatschap inhoudt. Er blijven altijd mensen die zelf niks doen maar het wel nodig vinden om te schoppen.
Niet het stamboek is hier fout, maar de zeurpieten in de krant.
Groetjes en veel plezier met jullie paardjes.

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:09

In het artikel in de Leeuwarder Courant wordt gesproken over een website die Max van den Berg heeft opgericht.
Heeft iemand daar de link van?
Ben eigenlijk wel benieuwd.

Gr Em

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:15

Piebald schreef:
Ik verbaas me over de meeste reakties hier. Een lid gaat in de krant lopen zeuren en dat op een heel negatieve manier. Het bestuur vindt heel terecht dat de Algemene Ledenvergadering hiervoor het gremium moet zijn. Het is dan toch niet het stamboek dat moeilijk doet. De enig juiste reactie van de gewone leden die kennelijk tevreden zijn omdat ze dit gezeur vervelend vinden is dan achter het bestuur gaan staan. Kom naar de ledenvergadering en maak een eind aan het vuilspuiten in de krant door iemand die alleen maar negatief loopt te doen.
Ik weet uit ervaring hoeveel werk zo'n bestuurslidmaatschap inhoudt. Er blijven altijd mensen die zelf niks doen maar het wel nodig vinden om te schoppen.
Niet het stamboek is hier fout, maar de zeurpieten in de krant.
Groetjes en veel plezier met jullie paardjes.


Wie is Piebald met 1 post? Clown
Het FPS is voor mij een ver van mijn bed show. Maar toch staat de Hoefslag al jaren bol van de bestuurscrissisen, bedreigingen, afzetprocedures, enz. Als het FPS in het nieuws komt, is dat 9 van de 10 keer negatief. Lijkt me toch niet het imago wat je wil hebben voor je stamboek? Volgens mij is het benadeling van je leden, maar dat is mijn mening.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:16

Zahlina schreef:
In het artikel in de Leeuwarder Courant wordt gesproken over een website die Max van den Berg heeft opgericht.
Heeft iemand daar de link van?
Ben eigenlijk wel benieuwd.

Gr Em


www.undersiker.nl

Piebald
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:41

Ik ben een liefhebber van een ander ras, maar ik erger me aan mensen die altijd maar lopen te schelden op bestuursleden. een bestuur kan zich op de ledenvergadering verdedigen. lukt dit niet dan kunnen ze op een nette manier worden vervangen. het is toch niet nodig om altijd alle vuile was buiten te hangen. het is beter voor een stamboek als dit binnen de vereniging blijft, dit is dan ook beter voor de leden. ik denk dat het bestuur dit in dit geval ook wil.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:24

Piebald schreef:
Ik ben een liefhebber van een ander ras, maar ik erger me aan mensen die altijd maar lopen te schelden op bestuursleden. een bestuur kan zich op de ledenvergadering verdedigen. lukt dit niet dan kunnen ze op een nette manier worden vervangen. het is toch niet nodig om altijd alle vuile was buiten te hangen. het is beter voor een stamboek als dit binnen de vereniging blijft, dit is dan ook beter voor de leden. ik denk dat het bestuur dit in dit geval ook wil.


Dat ben ik absoluut met je eens. Ja Maar de afgelopen jaren hebben ons geleerd dat dit bij het betreffende stamboek blijkbaar erg moeilijk is.

LadyRoS

Berichten: 164
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zwolle

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:16

Ik vind het zo zonde dat het bij het FPS meestal op zo'n negatieve manier gaat(het komt tenminste haast altijd negatief in het 'nieuws') Terwijl dat naar mijn mening totaal niet nodig is!
Spijtig dat 1 iemand toch probeerd het stamboek in zo'n slecht daglicht te plaatsen..hij haalt ermee zijn eigen ras onderuit! Ik snap dat iemand welleens een probleem kan hebben met het bestuur, maar op deze manier kom je toch geen stap verder lijkt me. Dom gestook onder mekaar..

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart Belgiƫ

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:47

Piebald schreef:
Ik verbaas me over de meeste reakties hier. Een lid gaat in de krant lopen zeuren en dat op een heel negatieve manier. Het bestuur vindt heel terecht dat de Algemene Ledenvergadering hiervoor het gremium moet zijn. Het is dan toch niet het stamboek dat moeilijk doet. De enig juiste reactie van de gewone leden die kennelijk tevreden zijn omdat ze dit gezeur vervelend vinden is dan achter het bestuur gaan staan. Kom naar de ledenvergadering en maak een eind aan het vuilspuiten in de krant door iemand die alleen maar negatief loopt te doen.
Ik weet uit ervaring hoeveel werk zo'n bestuurslidmaatschap inhoudt. Er blijven altijd mensen die zelf niks doen maar het wel nodig vinden om te schoppen.
Niet het stamboek is hier fout, maar de zeurpieten in de krant.
Groetjes en veel plezier met jullie paardjes.


Volkomen mee eens!
Dezelfde heer vd Berg heeft ons stamboek al handenvol geld gekost omdat hij een hengst kocht nadat die niet door het verrichtingsonderzoek was gekomen en hij vervolgens vond dat de hengst alsnog goedgekeurd moest worden en naar de rechtbank stapte. Natuurlijk kreeg hij ongelijk maar het heeft het stamboek wel een hoop geld gekost.
Nu probeert hij het weer op deze manier....
Hetzelfde geldt voor de negatieve artikelen in de Hoefslag.
Hun verslaggeefster vind zichzelf een Friezenliefhebster maar ziet blijkbaar niet in dat ze zelf het Friese ras en het Friese stamboek naar beneden haalt door haar constante negatieve verslaggeving. Jammer!

Ik ben trots op het Fries Paarden Stamboek, haar paarden en ook op dit bestuur, ze doen goed werk (maar nog het meest op mijn eigen zwarte parels natuurlijk, hahaha).

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Stamboek Fries paard onder vuur om structuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 12:49

Nou, ik lees op zijn site dat de kascontrolecommisie een negatief advies gaven aan de vergadering v.w.b. het verlenen van decharge, en dat het bestuur toen de vergadering door ze dood te gooien met allerlei cijfertjes zo ver heeft gekregen dat ze tegen het advies in dus toch wel decharge verleende. Dit vind ik een zeer kwalijke zaak, en terecht dat hij dat naar buiten brengt.