Er staat een paard in gang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 08:35

Of je bent een stomme koe ,en in dit geval een hele stomme koe

xRONINIx
Berichten: 455
Geregistreerd: 16-08-05

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:39

DubbelDun schreef:
BrittKitt schreef:
DubbelDun: hoe komt dat beest dan in godsnaam de trap op en af als je geen lift hebt (nou ken ik maar weinig liften waar een paard in past) Haha!
Geen idee, maar het zijn Hagenezen , zegt genoeg toch Clown



en dat wil zeggen???

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 10:45

Dat dat een apart volk is Clown
Of heb je nooit naar Kooten en De Bie gekeken Knipoog
Ik heb er ook gewoond hoor dus voel je niet aangesproken Haha!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:56

Nou nou..., een apart folk?!? In de goede of in de slechte zin.
Ik ben namelijk geboren en getogen in Den Haag, en ik wil mezelf nou niet echt apart noemen... Knipoog
Hoogstens iemand met een kleine gebruiksaanwijzing... Clown

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:59

Net zo'n gebruiksaanwijzing als Rotterdammers en Amsterdammers ook hebben...maar dan net even anders Clown

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:20

Haha!

Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:34

Zo'n pony wordt imo een beetje teveel 'vermenselijkt'. In de auto vind ik een beetje te ver gaan Clown
Er zit een hele grappige kant aan het verhaal, maar ook een minder leuke kant.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:48

@Vermenselijkt: Dat gaat dus voor 50 % van de paarden op die o.a. ook gewoon op manege's staan Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:55

Ach, superfjord Guusje staat/stond ook in een stalletje in de achtertuin, heb een vriendin gehad die een grote maat shet in de achtertuin had (stalletje met paddock)
alleen wat ik het nadeel vind is dat ze gewoon niet lekker ergens uit kunnen razen (wei).
Vind het dus een beetje vaag wel

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 15:58

Die van mij kunnen ook niet uitrazen, of ze moeten het na 25 al zat zijn Lachen. Aan de andere kant zijn het Q&P's die kort kunnen draaien, dus kunnen ze onbeperkt razen Lachen

xRONINIx
Berichten: 455
Geregistreerd: 16-08-05

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:34

DubbelDun schreef:
Dat dat een apart volk is Clown
Of heb je nooit naar Kooten en De Bie gekeken Knipoog
Ik heb er ook gewoond hoor dus voel je niet aangesproken Haha!

oh je allein un hageneis doet dus zulke dinguh nâh dacht ut niet he! Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:10

Nou. Net op het nieuws gezien Rolleyes

De betreffende mensen hebben geen verstand van paarden Scheve mond
Lekker dan.
DB probeert 'er iets aan te doen'.

Een paard in de tuin. Ze zijn niet lekker Gestoord

Daiwa

Berichten: 623
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: den haag

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:52

ik las het stukje in de krant vanmiddag.....
staat ook in heel droog dat het jongetje zei: van wij dierenmishandelen hij krijgt elke dag optijd zijn eten en een borstel en ik ga wandelen
beesje is 1,5 jaar oud !!!!!
en vader reageerde daarop: in een straal van 1 kilometer zijn er zat veldjes waar het paard kan lopen
ja hoor.... en de gemeente gaat het goed vinden dat hun iets afzetten voor een pony midden in een wijk ....
ik vraag me eigen af of die mensen wel weet hebben van zo n jonge pony en de rest erom heen als het beesie ziek word of een hoefsmid dat vinden ze straks te duur en wat gebeurt er met zo n beesie.....
ik vind het niet kunnen
(en ook al ben ik een hagenees mijn paarden staan echt niet in de achtertuin dus niet elke hagenees is hetzelfde)

bij deze de link van de krant MET FOTO
http://www.ad.nl/denhaag/stad/article697641.ece

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:08

Citaat:
Haagse pony mag in de tuin blijven
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted)
Gepubliceerd: woensdag 11 oktober 2006 @ 10:55
De 'daar staat een paard in de gang' pony die dit weekend in een achtertuin van een woning aan de Zorgvlietstraat in Den Haag werd aangetroffen door de politie, mag gewoon blijven staan. De 9-jarige eigenaar Yusaf is opgelucht dat zijn pony niet wordt weggehaald.

Volgens Yusafs vader kreeg zijn zoon de pony omdat hij goed zijn best had gedaan op school. ''Hij bleef er maar om vragen en vond uiteindelijk op zondagochtend op internet een pony ergens bij Almelo voor nog geen 100 euro. Ik had het hem beloofd, dus we zijn het dier gaan ophalen met een busje. Het staat hier prima in het gras en heeft alle ruimte. We snappen de hele toestand niet.''

De politie viel zondag de woning van de familie Ashraf binnen na een tip van buurtbewoners dat er een paard de gang van de woning was binnengegaan. Een totaal overbodige actie, aldus de familie. ''Pony Pablo heeft hier een goed onderkomen in onze ruime tuin. Agenten en ook de Dierenbescherming hebben de 83 centimeter hoge pony dan ook niet in beslag genomen en inmiddels aan mijn zoon verteld dat hij Pablo mag houden''.



Ponytje zal daar dus mogen blijven. Zonder het eerst gezien te hebben qua ruimte doe ik er geen uitspraak over ze hebben vast het beste met hem voor Knipoog

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:41

Ik wilde net zeggen.. wat een overtrokken reacties weer allemaal.. er staan ZOVEEL pony's en paarden in tuinen van mensen...

Citaat:
De 'daar staat een paard in de gang' pony die dit weekend in een achtertuin van een woning aan de Zorgvlietstraat in Den Haag werd aangetroffen door de politie, mag gewoon blijven staan. De 9-jarige eigenaar Yusaf is opgelucht dat zijn pony niet wordt weggehaald.

Volgens Yusafs vader kreeg zijn zoon de pony omdat hij goed zijn best had gedaan op school. ''Hij bleef er maar om vragen en vond uiteindelijk op zondagochtend op internet een pony ergens bij Almelo voor nog geen 100 euro. Ik had het hem beloofd, dus we zijn het dier gaan ophalen met een busje. Het staat hier prima in het gras en heeft alle ruimte. We snappen de hele toestand niet.''

De politie viel zondag de woning van de familie Ashraf binnen na een tip van buurtbewoners dat er een paard de gang van de woning was binnengegaan. Een totaal overbodige actie, aldus de familie. ''Pony Pablo heeft hier een goed onderkomen in onze ruime tuin. Agenten en ook de Dierenbescherming hebben de 83 centimeter hoge pony dan ook niet in beslag genomen en inmiddels aan mijn zoon verteld dat hij Pablo mag houden''.


De buren hadden dus uit alle waarschijnlijkheid gebeld, omdat ze dachten dat ze het beestje gingen slachten Clown
Die vader vertelde dat op de radio "Maar we zijn moslim en die mogen helemaal geen paardenvlees eten.''

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:47

Nou super plek voor een pony! Een kleine Haagse achtertuin midden in de stad. Ik geloof gewoon mijn ogen niet als ik de mening van sommige Bokkers lees.
Dat jongetje heeft geen verstand van pony's, de vader ook niet. Eigenlijk niemand in de buurt als ik het allemaal zo lees.
Het pony'tje kan geen sociaal contact met andere paardjes maken, dat is gewoon zielig Boos!

Ze kunnen dat pony'tje minstens op de lokale pensionstal zetten.

Riemke
Berichten: 475
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:53

Het was gisteren bij RTL 4, 4 in het land ofzo zo'n 'nieuws'programma... Nou soorry hoor, ik wist niet wat ik zag! Halstertje veel te klein en de hoeven zagen er niet uit!!! en het beestje maar hooi vreten tussen de schommels... En die vader vond het de normaalste zaak van de wereld... Kan makkelijk, leuk voor de jongen, beter kadoo als een buks toch? Nou die heeft een steekje los zitten hoor... en dan nog ermee op de tv willen komen.. Ziek!!!!!

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:53

Volgens de DB en de politie is de achtertuin groot genoeg voor dat beessie, de vader zegt zelf ook dat ze een riante achtertuin hebben, ook schijnt er genoeg plekken te zijn waar ze kunnen wandelen. Hier is dus niets zieligs aan.
En waar staat in hemelsnaam dat de vader geen verstand heeft van paarden Schimmelig?

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 11:57

ik heb het ook gezien, pony staat in de tuin van een flatgebouw aan een touw en alle kinderen van de flat lopen er mee te zeulen. Ook de flat in. En dan helemaal de opmerking van die vader: beter toch als een buks, hoe kan je een pony daar mee vergelijken? !! er waren al klachten ingediend door buurtbewoners dus ik kan me niet voorstellen dat dit nog lang zo blijft, sorry voor dat jochie maar dit kan niet.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:07

Vanessa24 schreef:
Volgens de DB en de politie is de achtertuin groot genoeg voor dat beessie, de vader zegt zelf ook dat ze een riante achtertuin hebben, ook schijnt er genoeg plekken te zijn waar ze kunnen wandelen. Hier is dus niets zieligs aan.
En waar staat in hemelsnaam dat de vader geen verstand heeft van paarden Schimmelig?


Na de velen artikeltjes doorgelezen te hebben en de nieuwsuitzending te hebben gezien is dat toch wel duidelijk Nors opkijken

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:10

Schimmelig schreef:

Na de velen artikeltjes doorgelezen te hebben en de nieuwsuitzending te hebben gezien is dat toch wel duidelijk Nors opkijken


Blijkbaar niet, dus kom maar op met die uitleg. *LOL*

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:10

Het nieuwsuitzending heb ik niet gezien, maar als de DB zegt dat het goed is zo, dan is er toch niets slechts aan? Of kunnen we ook al niet meer op de DB rekenen?

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:16

Sjoert schreef:
Schimmelig schreef:

Na de velen artikeltjes doorgelezen te hebben en de nieuwsuitzending te hebben gezien is dat toch wel duidelijk Nors opkijken


Blijkbaar niet, dus kom maar op met die uitleg. *LOL*


Sjoert toch!

Het lijkt mij compleet duidelijk dat als er een pony online wordt 'besteld', dat men geen kaas gegeten heeft van 'hoe een paard te behandelen/houden/verzorgen/etc etc'. Impulsieve aankoop waar vader na zeuren mee akkoord ging...

De meeste ouders waar van de kindjes netjes op de ponyclub zitten denken wel 10 x na, of zoon/dochter lief verantwoordelijk genoeg is voor zo'n diertje en of zo'n dure hobby uberhaupt wel te bekostigen is.

Tevens zijn mensen die paarden 'op zichzelf houden' IMO dierenbeulen... Lachen

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:18

Vanessa24 schreef:
Het nieuwsuitzending heb ik niet gezien, maar als de DB zegt dat het goed is zo, dan is er toch niets slechts aan? Of kunnen we ook al niet meer op de DB rekenen?


Dat we niet op de DB kunnen rekenen is al heel lang duidelijk toch...
Er zijn aardig wat schrijnende gevallen in NL waar de DB helemaal niks/weinig aan doet.
Een aantal daarvan heb ikzelf mogen aanschouwen en echt, dat was geen pretje.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:21

Schimmelig schreef:

Schimmelig schreef:

Na de velen artikeltjes doorgelezen te hebben en de nieuwsuitzending te hebben gezien is dat toch wel duidelijk Nors opkijken


Blijkbaar niet, dus kom maar op met die uitleg. *LOL*


Sjoert toch!

Het lijkt mij compleet duidelijk dat als er een pony online wordt 'besteld', dat men geen kaas gegeten heeft van 'hoe een paard te behandelen/houden/verzorgen/etc etc'. Impulsieve aankoop waar vader na zeuren mee akkoord ging...

De meeste ouders waar van de kindjes netjes op de ponyclub zitten denken wel 10 x na, of zoon/dochter lief verantwoordelijk genoeg is voor zo'n diertje en of zo'n dure hobby uberhaupt wel te bekostigen is.
Tevens zijn mensen die paarden 'op zichzelf houden' IMO dierenbeulen... Lachen
[/quote]

Sorry hoor, maar hier is natuurlijk ook geen klap van waar! Hoeveel ouders lopen wel niet rond op manege's waarvan ze vinden dat hun kind te goed is voor een manegepony en maar op een eigen paard moeten rijden, terwijl ze het verschil niet kunnen zien tussen een paard en een olifant!!