Er staat een paard in gang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 10:38

http://www.ad.nl/denhaag/article695781.ece
ad.nl

DEN HAAG- Bezorgde buurtbewoners uit de Haagse Zorgvlietstraat belden zondag de politie met de mededeling dat zij een paard een woning hadden zien binnengaan. Agenten wisten de vreemde kostganger te achterhalen.
De 39-jarige eigenaar verklaarde dat zijn zoontje de pony via internet had gekocht. Over de stalling en verzorging had het kind nog niet echt nagedacht. De vader had het dier zo lang een plekje in de achtertuin gegeven.
De dierenbescherming is uiteindelijk ingeschakeld om een gepast huis voor de pony te vinden, zo meldde de politie maandag. (ANP)
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 09-10-06 11:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Aangepast voor Vn

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:43

ipv dat je als vader dan zegt dattie weer terug moet plaats je het beestje toch gewoon in de achtertuin Koe

echt waar...

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:46

Echt ongelooflijk zoiets! Boos! En waar betaalt zo'n kind dat dan van, vraag ik me af... Heb je als ouder dan zo weinig zicht op je kind, dat je niet eens weet waar het mee bezig is? Verward Werkelijk ongelooflijk, arm beest!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:47

Het is een behoorlijk dom van die vader om dat beestje midden in de stad in de achtertuin te zetten. Maar aan de andere kant vind ik dit een wereldactie van dat kindje. Ik moest me helemaal scheel zeuren om mijn 1e paardje te krijgen. Ik had er gewoon 1 moeten bestellen! Knipoog

Ik vind dat hier eerder nog de vorige eigenaar van het paardje fout zit. Je geeft je paard toch niet zomaar mee aan een minderjarig persoon (hoe is dat beestje in Den Haag gekomen???). Zeker niet als de ouders niet bij de verkoop betrokken geweest zijn. Erg maf.... Ben wel erg benieuwd waar hij dat paardje vandaan had....

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:51

ik kan de link niet openen, maar t is wel een actie. al snap ik niet dat een pony besteld kan worden.zat het in een paketje dat werd bezorgd door de tpg ofzo?
als de eigenaar m kwam brengen kan je als ouders zijnde toch gewoon zeggen dat het niet klopt en terug moet?

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:52

Ach, het paardje stond in ieder geval in de achtertuin, had natuurlijk ook het paardje vast kunnen binden aan de voordeur.

Een grappige actie van het kind, waarom ben ik daar nooit op gekomen? Haha!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:53

Zou jij je paard daar dan nog willen laten? Als blijkt dat ie in een achtertuintje midden in Den Haag moet staan?

Misschien is er een bokker die weet waar deze pony vandaan kwam?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:53

Sjeesz.. Zoiets stoms heb ik nog nooit meegemaakt! Ik snap het ook niet als verkoper, ik zou toch echt wel willen weten waar mijn pony komt te staan!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 10:54

ja idd , hoe lomp ben je dan als vorige eigenaar!!
moest er zeker van af.

Marigold

Berichten: 12591
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:55

kan ook om een shet veulentje gaan, die koop je voor een prikkie en sommige handelaren boeit het niet waar het terecht komt..

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:57

Hoe komt een klein kind aan geld om een pony te kopen????
En als ouders maak je die koop dan toch ongedaan, dat joch is niet eens handelingsbevoegd..!!
Zielig voor die pony!

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:00

Oh belachelijk! En die vader... zoiets pik je toch niet van je kind? En een pony in de achtertuin... Wat bestaan er toch vreemde mensen zeg Nagelbijten / Gniffelen

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:01

Het is nu op de radio: het kind heeft het helemaal niet zelfstandig gekocht. Het was een impulsaankoop waar de ouders wel degelijk bij betrokken waren. ze zijn met zijn allen de pony gaan halen met de auto Boos!
Sommige mensen
Het ging inderdaad om een shet btw.

Marigold

Berichten: 12591
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:04

sneu, ook voor het kind, die denkt een pony te krijgen..
en voor het arme dier, niks geen weiland of zo, stom hoor dit!!
gelukkig heeft de media er grip op gekregen en nu de dierenbescherming, stel je voor als het gewoon zo was blijven aanmodderen!!

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:04

Hoezo zielig voor de pony? Er staat niet in hoelang de pony in de tuin heeft gestaan, misschien stond dat beessie er pas net.
Er is geen melding gemaakt van mishandeling, ondervoeding of wat dan ook.

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:08

dan was de pony vast niet zo duur Tong uitsteken

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 11:17

Vanessa24 schreef:
Hoezo zielig voor de pony? Er staat niet in hoelang de pony in de tuin heeft gestaan, misschien stond dat beessie er pas net.
Er is geen melding gemaakt van mishandeling, ondervoeding of wat dan ook.


opzich is er niks met een pony in de achtertuin
het gaat eerder om het lakse gedrag van de ouders
die denken dat een pony hetzelfde is als een konijn
**teminste zo komen ze over op mij**

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:18

En vervoer in een personenauto lijkt me ook niet echt prettig voor zo'n beestje...

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:23

Ik neem aan dat ze die maandag op zoek zouden zijn gegaan naar een stalling, tja je moet dat beest toch ergens laten. We weten ook niet waarom het daar is beland, misschien was de afspraak wel dat het een week later werdt opgehaald, maar moest het ploseling direct weg! Tja, dan parkeer je het zolang even in de achtertuin.

En Erleyne, het beestje zal echt niet in een Fiat Panda zijn vervoert.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:25

Hoe weet je dat?
De politie had het zelf over een impulsaankoop, waarbij de mensen op een middag in de auto zijn gesprongen om de pony te kopen, zonder dat er van te voren iets geregeld was. Er was helemaal niks afgesproken, gewoon inpakken en wegwezen. Ik vind het echt te triest voor worden, dat iemand zijn pony aan zulke mensen meegeeft.....
De dierenbescherming is er niet voor niks bijgeroepen. Ik vind het raar dat je het voor deze mensen opneemt, eerlijk gezegd.

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:31

Er staat een paard in de gang...
DEN HAAG - Bezorgde buurtbewoners uit de Haagse Zorgvlietstraat belden zondag de politie met de mededeling dat zij een paard een woning hadden zien binnengaan.

Agenten wisten de vreemde kostganger te achterhalen. De 39-jarige eigenaar verklaarde dat zijn zoontje de pony via internet had gekocht. Over de stalling en verzorging had het kind nog niet echt nagedacht. De vader had het dier zo lang een plekje in de achtertuin gegeven.

De dierenbescherming is uiteindelijk ingeschakeld om een gepast huis voor de pony te vinden, zo meldde de politie.


ff voor de gene die de link niet kunnen openen.

Ik vind het te gek voor woorden. Ook voor door de mensen die de pony verkocht hebben. Je geeft em toch niet zo maar mee aan een jongetje.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:35

-> VN

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: kind koopt pony via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:38

erleyne schreef:
Hoe weet je dat?
De politie had het zelf over een impulsaankoop, waarbij de mensen op een middag in de auto zijn gesprongen om de pony te kopen, zonder dat er van te voren iets geregeld was. Er was helemaal niks afgesproken, gewoon inpakken en wegwezen. Ik vind het echt te triest voor worden, dat iemand zijn pony aan zulke mensen meegeeft.....
De dierenbescherming is er niet voor niks bijgeroepen. Ik vind het raar dat je het voor deze mensen opneemt, eerlijk gezegd.


Ik vind mishandeling erger dan een inpulsaankoop.
Dat neemt niet weg dat ze er beter over na had moeten denken, maar de reacties hier vind ik ietwat overdreven.

augurk

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:40

Ha ik vindt het geweldig. Joh er zijn honden die groter zijn als een shetlander! Had het wel willen zien die shet op de achterbank. Als hij z'n gordel maar om had!

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:45

Ja het is niet erg slim van die ouders om eerst een pony te gaan kopen en daarna pas een wei enz. te gaan zoeken.

Maar sommige hier gaan al gelijk van het slechste uit bv. mishandeling, dat de pony is een auto is vervoerd enz.
En nu gan er al 2 verschillende verhalen rond, maar niemand weet de waarheid van dit verhaal toch??
Misschien stond die pony net een paar uurtjes in de tuin.