Een prachtig seizoen heeft voor trainer en pikeur Henk Hamming uit Oudeschoot een dramatisch einde gekregen. Tijdens draverijen maandag in Joure schopte de draver Paul Noorlandia tijdens de ereronde na een zege achteruit en raakte daarbij Hamming op het been. De op de baan terechtgekomen pikeur sleepte zich naar de kant en constateerde daarbij direct dat het niet goed zat. Per ambulance werd Hamming naar het ziekenhuis in Heerenveen vervoerd waar een dubbele beenbreuk werd geconstateerd en er direct werd geopereerd. Het herstel zal waarschijnlijk geruime tijd in beslag nemen.
Het is echt vreselijk! Het paard ken ik wel, het is van een vriendin van me. Het is verder niet een gemeen paard, maar door de omstandigeheden raakte Paul in paniek, en paniekerend paarden weten maar 1 ding te doen en dat is vluchten en jezelf redden. Ik hoop zo dat Henk snel hersteld!!! Ook hij weet dat t gewoon het risico van zijn beroep is, maar het is echt alles behalve leuk. Dus echt heel veel beterschap Henk!! We denken aan je
Aaarg, vind het zooo naar. Was er zondag nog geweest, had nog op stal geholpen, heb paul nog naar het land gebracht. Arme Henk.. Hopelijk het volgend seizoen meer geluk..