KNHS zet tanden in ZZGP-formule

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

KNHS zet tanden in ZZGP-formule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 08:37

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=31161&Pc ... omStyle=11
knhs.nl

ERMELO (KNHS) - De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie zet momenteel haar tanden in de ZZGP-formule. Onder leiding van de nieuw aangestelde coördinator Joyce Lebon wordt hard gewerkt om per 1 januari 2007 de succesvolle ZZGP-formule te integreren in de reglementen en de wedstrijdkalender van de KNHS.

Er komt een nieuwe opzet van de nationale dressuurwedstrijden, waarbij categorie 2 wedstrijden onder meer ZZ Licht en ZZ Zwaar rubrieken mogen uitschrijven. Hiermee wil de KNHS de wedstrijdorganisaties stimuleren hun evenement voor meerdere rubrieken open te stellen om zo meer dressuurwedstrijden te krijgen, met name in de noordelijke regio's.

Lees hier meer.

melianne

Re: KNHS zet tanden in ZZGP-formule

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:02

..

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:12

Word ondertussen wel tijd ook dat ze daar een keer mee aan de slag gaan... Ze hebben nog iets meer dan 3 maanden voor 2007 begint, maar ben bang dat de meeste rijverenigingen hun wedstrijdkalenders voor het komende jaar al volledig ingedeeld hebben en er niet veel verenigingen op zitten te wachten om hier nog andere wedstrijden of klasses aan toe te voegen, als ik de geluiden van de verschillende verenigingen om me heen hoor niet tenminste..
Maar vind dat de KNHS er niet zo slim aan doet om eerst alles over te nemen, vervolgens een periode niet veel ermee te doen en dan op het laatste moment alles overhaast moet gaan regelen, ze hadden beter 1 of 2 jaar overlappingstijd kunnen nemen, waarin het ZZGP de wedstrijden rustig over zou dragen aan de KNHS, dan zou alles waarschijnlijk wat beter geregeld zijn...
Hoop dat het allemaal goed gaat komen, maar heb er een hard hoofd in...

vecindario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 09:33

Ik heb er ook een beetje een hard hoofd in. Ik hoop idd dat alles nog in te delen valt. En het is wel leuk dat de normale verenigingen ZZ-Licht en Zwaar kunnen organiseren maar wat gebeurd er met de Lichte en Zware Tour?!

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:08

Dit wordt een grote ramp.. Let op m'n woorden...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:30

dero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:41

ik hoop dat dit gaat werken en dat er genoeg vereniingen zijn die het kunnen en willen organiseren ook ivm de kosten die er bij komen kijken maar ja........de toekomst zal het uitwijzen ben benieuwd.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:08

als met name in de noordelijke regios meer dressuurwedtsrijden willen houden blijft er van het springen niks meer over in friesland is zomers bijna nooit een springwedstrijd in friesland word al zo weinig gesprongen we moeten steeds naar andere provincies voor springwedtstrijden

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:55

De KNHS zet zijn tanden in ZZGP formule.

Hebben ze wel eerst het kunstgebit uitgedaan!

Kettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:50

en wat ik al helemaal dom vind, is dat ze de wedstrijd klasse zz licht t/m grand prix geen topsport maar breette sport gaan noemen. Behalve als je in het a kader rijdt! Wat debiel. stel je bent pro en je rijd goed grandprix dan doe je niet aan topsport maar aan breette sport.
Jezus echt triest.

Kettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:51

en nog even de knhs is waardeloos!!!! wordt helemaal niets. ze kunnen nog niet eens startcoupons op tijd op sturen en hun e mails beantwoorden!!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:25

Het zal mij benieuwen.
Al sinds de fusie is de KNHS alleen maar een rommelpotje.
Ze lopen steeds achter de feiten aan.
Alles wordt duurder maar de kwaliteit steeds minder.

rocky21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:14

Ik vind het een hele slechte zaak dat de KNHS er een coordinator heeft opgezet die totaal geen affiniteit en feeling met de dressuursport heeft. Bij het ZZGP en dan vooral Dhr van Gansewinkel was er heel veel mogelijk en was flexibiliteit het toverwoord. Ik ken deze coordinator en geloof me, flexibileit is niet haar specialiteit!! Ik vraag me af of ze bij de KNHS wel eens verder hebben nagedacht dan de zeer zeer korte termijn..Het feit dat er nu oproepen verschijnen dat verenigingen en besturen zich kunnen aanmelden voor een "ZZGP" wedstrijd is toch wel heel amateuristisch!

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:13

rocky21 schreef:
Ik vind het een hele slechte zaak dat de KNHS er een coordinator heeft opgezet die totaal geen affiniteit en feeling met de dressuursport heeft. Bij het ZZGP en dan vooral Dhr van Gansewinkel was er heel veel mogelijk en was flexibiliteit het toverwoord.

Ik ken deze coordinator en geloof me, flexibileit is niet haar specialiteit!!

Jij kent er dus ook! Toch knap van de KNHS om met haar voor de dag te komen.