Are Showhorses Being Abused?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 08:53

url
bron: Time.com

After the cancellation of a walking-horse championship, concerns are being raised about how those high-stepping horses are treated.

Saturday night, the Tennessee Walking Horse National Celebration ended without a grand champion, after USDA inspectors disqualified six of 10 finalists. Reason: the inspectors said the horses had been sored — abused — to exaggerate their already exaggerated high-stepping foreleg stride.

Tennessee Walking horse

lohengrin39

Re: Are Showhorses Being Abused?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 18:34

heel goed!!!!hier is al iets van een topic met filmpje over geopend, maar paardrijden is al niet natuurlijk, toch proberen wij het ze zo makkelijk mogelijk te maken, en dan stoppen ze er ook nog eens van die mega klompen en weet ik veel wat voor zooi nog meer onder om zo'n paard meer spectaculairder te laten lopen! belachelijk gewoon!!!!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:17

lohengrin39 schreef:
heel goed!!!!hier is al iets van een topic met filmpje over geopend, maar paardrijden is al niet natuurlijk, toch proberen wij het ze zo makkelijk mogelijk te maken, en dan stoppen ze er ook nog eens van die mega klompen en weet ik veel wat voor zooi nog meer onder om zo'n paard meer spectaculairder te laten lopen! belachelijk gewoon!!!!
Hier is de link:
*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:27

Vreselijk Boos!Alleen om het geld pff....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 21:32

jeesesmina, en dat de controleurs door de politie wegbegeleid moeten worden..
Wat een rare organisatie...
Het is verboden sinds 1970 maar het wordt nog steeds gedaan... Boos!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 21:53

Wauw, dat filmpje hakt er behoorlijk in. Wat een verschil tussen die paarden die aan het lopen zijn zonder alle poespas en de paarden met klompen onder hun hoeven. Even ter illustratie: Ik heb ooit een (kruising) walking horse gereden. Ik had de term wel gehoord, maar er verder geen aandacht aan besteed, maar toen ik begon te draven dacht ik in een paardensalsa te zijn terecht gekomen. Dat paard is nooit 'bewerkt' om 'mooi' te gaan lopen, maar dan nog voelde het al aan als een volledig verstoorde beweging. Ik heb in een deuk gelegen en heb gedacht dat het er niet mooi uit kon (en kan) zien (mijn mening), maar ik geloofde meteen dat je er uren mee weg kan rijden, het is meer zo'n laag zoevende amerikaanse bak over de weg. Daarna ben ik wel even in dit ras gedoken en had al wat video's gezien (anders had ik NOOIT kunnen geloven dat er mensen zijn die paarden zo willen laten lopen), maar ik ben toch wel stil van deze hoek in de paardenwereld... Scheve mond

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 22:19

Citaat:

Ja...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:01

Dit filmpje is 20 jaar oud. T ziet er desalniettemin vreselijk uit.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 23:22

Albertine_N schreef:
Dit filmpje is 20 jaar oud. T ziet er desalniettemin vreselijk uit.
Filmpje wel, praktijken blijkbaar niet

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:37

Net zoiets als opereren voor hogere staartdracht, en dat heeft dan al helemààl geen nut.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:51

Lidewijke schreef:
Net zoiets als opereren voor hogere staartdracht, en dat heeft dan al helemààl geen nut.
Daarvoor spuiten deze mensen gewoon gemene bijtende stofjes op de staartwortel.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 21:00

Nou, dan mag je die video nog wel even opnieuw gaan bekijken...en dan mag ik hopen dat datgene wat ze daar beschrijven met enige verdoving wordt toegepast. Scheve mond

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:06

vreselijk zeg en het lijkt ook of dat die paarden helemaal niet vooruit komen.niet zo gek ook met zo onnatuurlijke gang..op deze manier groeien alle spieren verkeerd en krijgen ze ook een verkeerde stand van de benen..wat je ook goed kan zien bij dat paard van het filmpje die staat met der hoeven naar buiten gedraaid als die klompen erniet onder heeft en de benen staan naar achter geleund..echt erg dat zulk soort praktijken nog bestaan

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:02

Ekkie schreef:
Nou, dan mag je die video nog wel even opnieuw gaan bekijken...en dan mag ik hopen dat datgene wat ze daar beschrijven met enige verdoving wordt toegepast. Scheve mond

Uiteraard niet, het MOET immers irriteren.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:08

Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien ! Ik snap gewoon niet dat mensen dit nog goed kunnen praten ook, en kunnen zeggen dat de paarden geen pijn hebben. Je ziet echt duidelijk op het filmpje dat ze pijn hebben. En dan die gangen... ik vind het ook niet eens mooi om te zien dan kijk ik veel liever naar mijn haflingertje die sukkelt door de wei !

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:11

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:17

sorry ben nieuw hier dus snap het ook allemaal nog niet zo goed maar, niet alleen bij de hele grote shows worden paarden mishandeld hoor. Ik ken zelf een persoon die haar paarden niet oprecht en goed behandeld Boos!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:37

tsjonge .. nou het is echt gruwelijk om te zien .. in principe moet je deze mensen hetzelfde leed moeten laten voelen...

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:38

heb je helemaal gelijk in ja maar zelfs de mensen die op show's dus hun paard alles kunnen laten doen en dat ze er zo mooi uit zien schijn bedriegt

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:41

ja zeker ! het is gewoon in en in triest wat ze doen .. !

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:42

en weet je wat het ergste is dat je op shows dus mensen ziet rijden dan denk je goh wat knap maar wat er achter de schermen gebeurd zie je dus niet. ik heb zelf mee gedaan met iemand met paarden shows en ben er mee gestopt omdat zij de paarden niet goed behandelde

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:05

Tja overal heb je zwarte schapen.
Er zijn genoeg mensen die slechte dingen doen omdat ze niet ander geleerd hebben en niet anders weten.
Ken er genoeg Boos!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:40

Dat vind ik geen goed argument! Dat ze niet anders weten. Iedereen weet dat deze dieren lijden en dat lijden niet echt het teken is dat het goed gaat ..

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:55

Ilsje87 schreef:
Dat vind ik geen goed argument! Dat ze niet anders weten. Iedereen weet dat deze dieren lijden en dat lijden niet echt het teken is dat het goed gaat ..

Nou ik ken er genoeg van hoor.
Ze hebben het nooit en te never anders geleerd, ze denken gewoon dat het zo hoort en ze zijn er absoluut van overtuigd dat ze het juiste doen.
Die mensen heb je nou eenmaal...
En ik ken er ook genoeg van.

Isis83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:15

Waarom zijn er dan geen mensen die hun bij brengt dat het niet goed is hoe ze hun paard behandelen? Ik ken iemand die trouwens ook wel eens op bokt zit en die haalt haar paard ongeveer 1 keer in de 3 maanden uit een stal die alleen maar over gestrooid wordt dus nooit uit gemest. En dan moet dat beestje maar doen wat er van hem verwacht wordt en zo gaat het dus ook op die show's. Een dag voor de show wordt het paardje eindelijk weer eens uit zijn stal gehaald. Daarbij heeft ze ook een aantal hengsten lopen die er alleen maar uit mogen om te dekken. voor de rest gebeurd er niks mee.