Leopold van Asten wint GP Valkenswaard

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laantje

Leopold van Asten wint GP Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:43

Van Asten eindelijk beloond
Door ANGELA GOERTSCHES
Bron: www.ed.nl

VALKENSWAARD - Leopold van Asten schreef gisteren de afsluitende rubriek van CSI Valkenswaard op zijn naam. De Duizelnaar bleef in de Grand Prix WK-gangers Gerco Schröder en Ludger Beerbaum voor.

Afbeelding

Hij werd gepasseerd voor de Wereldruiterspelen, maar gisteren tijdens CSI Valkenswaard had hij zijn revanche. Al wilde Leopold van Asten daar niet van horen. De Duizelse ruiter won gisteren met Flêche Rouge de VDL Groep Grand Prix waardoor Valkenswaard sinds 1997 -toen Jan Tops met Top Gun won- weer een Nederlandse winnaar mocht noteren.

Voor Van Asten een opluchting. Hij kreeg eindelijk zijn zo lang gehoopte bevestiging. Hij was er naarstig naar op zoek geweest. Was misschien wel onzeker geworden. Na de successen in 2004 haalde hij nooit meer dat niveau; zijn topmerrie kwakkelde en er werd volop gespeculeerd. Drie maanden geleden ging het roer om. Hij ruilde zijn trainer Bert Romp in voor zijn oude leermeester Henk Nooren en hij lijkt daarmee de juiste weg ingeslagen te hebben. „De klik was er niet. Als je te vaak van mening verschilt, ga je aan jezelf twijfelen“, verklaarde hij de switch.

Of dat gisteren de doorslag heeft gegeven, betwijfelde hij. „Daarvoor is het nog te vroeg.“ Mentaal zal het vast wel geholpen hebben. Juist de afgelopen maanden loopt het beter, alleen was daar dan telkens dat ene pechfoutje of het lint. De grote vis bleef uit. In La Coruna en Cannes liet hij al zien op de goede weg te zijn. Gisteren werd hij ook beloond. „Het is fijn dat mijn goede gevoel nu tot uiting komt in de resultaten. Maar we hebben bewust naar Aken toegewerkt, dus het is niet vreemd dat ze nu goed springt.“

Na een pittige eerste manche bleef Van Asten ook in de tweede ronde foutloos. In de barrage ging hij als laatste de ring in en werd zijn alles-of-niets-poging beloond. Gerco Schröder, altijd goed voor een snelle tijd had de lat hoog gelegd. „Ik had Gerco niet gezien, maar ik kén hem“, zei hij veelbetekenend. „Milano is heel snel, terwijl Flêche vaak wat achterblijft. Maar ze liep prima tot de laatste sprong. Toen wist ik dat ik alle risico moest nemen. Ook al was dat de lastige stijlsprong. Ze voelde zo safe dat het niet mis kón gaan.“

Ook bondscoach Rob Ehrens zag vanaf de tribune zijn kaderlid eindelijk zegevieren. „Dit is voor het eerst in tijden dat ik Leopold drie goede rondjes zie rijden. Hij is enorm gemotiveerd, dat straalt er vanaf.“ Iets dat hij gemist had, waardoor zijn keus bij het samenstellen van het WK-team niet op de Duizelnaar was gevallen. Een bittere teleurstelling voor de stalruiter van Wim van der Leegte die tegelijk met het zure telefoontje te horen kreeg dat hij wel rijdt in Calgary en Lanaken. Een aardige pleister op de wonde was gisteren zijn derde plek in de lucratieve Global Champions Tour èn het prijzengeld: een slordige 50.000 euro.

manonneke

Re: Leopold van Asten wint GP Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:44

Ik heb het op tv gezien, was wel spannend Haha! .

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:30

Toch het bericht gevonden nu Lana?!

Vind het echt leuk voor hem, na al die tijd Ja

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:24

Jep.
Heeftie goed gedaan. Lachen

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 08:37

_Jitske_ schreef:
Toch het bericht gevonden nu Lana?!

Vind het echt leuk voor hem, na al die tijd Ja

Nagelbijten / Gniffelen Jep, het staat bij ons echt overal paginagroot in de krant joh!
Dus ja, hij moest er gewoon even bij.
(met het nodige commentaar van hier)

Floris, ben trots op je! Haha!
Op naar Calgary Ja

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 18:48

Super gedaan! Ja