KN en Stubben gestolen in zeeland.Wees Allert!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

buitenlust

KN en Stubben gestolen in zeeland.Wees Allert!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 09:43

Afgelopen zaterdag is er ingebroken.
Alle andere dingen van waarde daar hebben ze laten liggen. Zijn puur op de zadels afgekomen en een stang en trens hoofdstel. Shabrakjes laten liggen , wel een nieuw bontje wat er onder zat, meegenomen, en heel gek 2 paar sporen die daar ook hingen.
Dus wees allert allemaal in zeeland. " De bende" is hier misschien weer aktief. (7 jaar geleden hebben ze mijn zadel ook weggehaald).
Ik woon in omgeving Goes.

shadowflower

Re: KN en Stubben gestolen in zeeland.Wees Allert!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:42

ik heb je gepbt .... ben ook slachtoffer geweest van zadeldiefstal ook omgeving goes

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:00

Ja wij ook van een shetlandhoofdstel???

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 22:02

He verdraaid! Dat ben ik ook nog kwijt!! Dat hing achter mijn stang en trens!!!

Ze zijn trouwens nog verder in huis geweest. Hebben ook een rekening geplunderd!!
We weten waar ze gepint hebben. Weet iemand een site of zo waar iedereen zulke diefstallen kan melden, zodat ze makkelijker te traceren zijn?

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:39

Bij de politie uiteraard en bij de bank, die kunnen op de camera's kijken...

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 10:13

Uiteraard, maar die steken er toch niet zoveel energie in als we zelf zouden willen.
We kregen niet eens het adres van het BP station waar er gepind zou zijn en daar hebben ze camera's. Als we al onze meldingen zouden bundelen i.v.m. zadeldiefstallen en aanverwante spullen, dan zouden we die bendes toch zo op kunnen rollen?
Mijn man is een hele dag "detectiveje" wezen spelen en kwam achter veel extra zaken, die de politie niet uitzocht. Als ze er 1 agent op zouden zetten die er serieus mee aan de slag ging, dan zou via vingerafdrukken en camerabeelden de bewijslast goed genoeg zijn. Maar nee hoor, vingerafdrukken??? "Dat doen we alleen bij moord!"
Als alle gedupeerden van een zadeldiefstal zich ergens konden melden, dan zou de route misschien ook duidelijk worden.
Tuurlijk kan dat melden bij de politie. Maar bij mijn weten leggen die zelfs de zadeldiefstalgegevens niet naast elkaar om verder onderzoek te doen.
Gisteravond nog een keer contact gehad met de politie i.v.m. met de leeggeplunderde rekening.
Heeft die andere agent die de diefstalaangift opnam, het genoteerd als een vermissing!!!
Ik weet niet hoe hun definities ligggen, maar mijnbroek zakt er onderhand van af. Er zou veel serieuzer en accurater gereageerd kunnen worden bij de politie.
Het is toch schandalig dat je als particulier verder met je onderzoek kan komen dan de politie die beschikken over meerdere contacten ervaring enz?
Sorry voor de toon, maar je raakt wat overhit door zo'n brutale diefstal in je huis...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:14

Ik ken het ... bij mij voor 800 euro aan spullen gejat .... en vervolgens word er niet eens naar vinger afdrukken gekeken ....maar wel raar dat bij jou die sporen zijn gejat en bij mij ook .... goed zeelandnet in de gaten houden .... heb zelf het idee dat er al wat van mijn spullen voorbij zijn gekomen ... maar ja bij die spullen kan ik niks bewijzen ....hopelijk zie ik mijn zadel nog een keer voorbij komen .. dan eis ik van de politie dat ze diegene oppakken ^^

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:04

nou ik houhet in de gaten. mijn paardjes staan ook in de buurt van goes. Heb pas nieuw tuig gekocht. hoop dat ze er van af blijven !!!!!

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:36

Tja, ze doen er idd niets aan, ong. 8 jaar geleden zijn er bij ons in een andere stal zadels gestolen en een trailer en hebben ze een paar x 's nacht op onze ponys gereden. Nooit meer iets van gehoord. Nou hadden ze wel toen een van de iegenaren laat ging voeren hem onder schot genomen en moest hij thuis de papieren van zijn paard laten zien als bewijs en surveilleerden ze wel in het begin maar verder kunne ze ook weinig denk ik. Maar toen hadden ze ook best vingerafdrukken kunnen nemen maar het is helaas nog steeds geen CSI in Nederland.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:48

Ik houd het bij ons in het padje maar elke keer in de gaten ... schrijf alle kentekens op van autos die ik niet vertrouw... stel dat ik ze later bij iemand zie komen terwijl diegene er wel weer is dan kan dat kenteken ook meteen weg ... Houd het nu voor mezelf en de mensen in het wegje wel erg goed in de gaten ...^^

buitenlust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:56

Weer bij de politie gezeten voor verder onderzoek.
Politie koppelt zadeldiefstallen niet aan elkaar. Er wordt dus niet landelijk in kaart gebracht waar en hoe er zadels gestolen worden.
Elke diefstal is een op zich staand iets. Dat is toch eeuwig zonde! Ze zouden al lang meerdere dieven in de kraag kunnen pakken als ze de gegevens hierover zouden bundelen.
Er is met ons pasje gepind in Eindhoven en Veldhoven.
In Eindhoven hebben ze eerder een zadeldief gepakt.
Gegevens kregen we niet van die man(begrijpelijk), maar zelf gaan ze ook geen polshoogte nemen of diegene het mogelijk weer gedaan zou kunnen hebben...
Zijn vingerafdrukken zijn bekend, dus als je bij een diefstal vingerafdrukken zou nemen, dan zou je hem zo in kunnen rekenen. BEWIJS!!
Helaas, wordt daar niet in geinvesteerd en moeten we het maar doen met het gegeven dat zadeldieven eens in de zoveel tijd hun tourtje doen...
Dit moet toch anders kunnen?
Iemand een idee?

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:59

Ik zie dit topic nu pas, maar ga toch alles maar even extra goed in de gaten houden hier. Woon zelf namelijk ook in de omgeving Goes.