Uiteraard, maar die steken er toch niet zoveel energie in als we zelf zouden willen.
We kregen niet eens het adres van het BP station waar er gepind zou zijn en daar hebben ze camera's. Als we al onze meldingen zouden bundelen i.v.m. zadeldiefstallen en aanverwante spullen, dan zouden we die bendes toch zo op kunnen rollen?
Mijn man is een hele dag "detectiveje" wezen spelen en kwam achter veel extra zaken, die de politie niet uitzocht. Als ze er 1 agent op zouden zetten die er serieus mee aan de slag ging, dan zou via vingerafdrukken en camerabeelden de bewijslast goed genoeg zijn. Maar nee hoor, vingerafdrukken??? "Dat doen we alleen bij moord!"
Als alle gedupeerden van een zadeldiefstal zich ergens konden melden, dan zou de route misschien ook duidelijk worden.
Tuurlijk kan dat melden bij de politie. Maar bij mijn weten leggen die zelfs de zadeldiefstalgegevens niet naast elkaar om verder onderzoek te doen.
Gisteravond nog een keer contact gehad met de politie i.v.m. met de leeggeplunderde rekening.
Heeft die andere agent die de diefstalaangift opnam, het genoteerd als een vermissing!!!
Ik weet niet hoe hun definities ligggen, maar mijnbroek zakt er onderhand van af. Er zou veel serieuzer en accurater gereageerd kunnen worden bij de politie.
Het is toch schandalig dat je als particulier verder met je onderzoek kan komen dan de politie die beschikken over meerdere contacten ervaring enz?
Sorry voor de toon, maar je raakt wat overhit door zo'n brutale diefstal in je huis...